Generator kodów QR w GetResponse

Jakiś czas temu pisaliśmy już o nich na Facebooku.

Nie bez przyczyny – w GetResponse pojawiła się nowa funkcjonalność, dzięki której w prosty sposób stworzycie własny kod QR. Po co? Wszystko wyjaśnia nazwa kodów: QR to “quick response” czyli ni mniej ni więcej, tylko szybka reakcja – ze strony Waszych odbiorców oczywiście.

Ale po kolei. Technologię QR wynaleziono w 1994 roku w Denso-Wave, firmie-córce Toyoty, w celu śledzenia części w trakcie procesu produkcji. Kody QR, będące odmianą fotokodów, można porównać do kodów paskowych, od których różnią się nieco wyglądem.

Jak powszechnie wiadomo, wygląd to jednak nie wszystko. 🙂

 

Do czego służą kody QR?

Za pomocą specjalnych generatorów fotokodów zapiszemy w nich informacje, ktore chcemy przekazać użytkownikowi. Mogą to być między innymi:

  • adres strony www czy profilu na portalu społecznościowym, na którą chcemy przekierować użytkownika,
  • numer telefonu lub adres email,
  • elektroniczna wizytówka,
  • szablon wiadomości email lub SMS, gotowy do wysłania z telefonu,
  • zwykły tekst, który wyświetli się na ekranie telefonu.

 

Jak dzialają kody QR?

Cały trik polega na tym, że jeśli odbiorca zeskanuje kod telefonem wyposażonym w specjalną aplikację, będzie mógł od razu, bez przepisywania adresu czy wstukiwania numeru telefonu, wykonać pożądaną przez nas czynność:

  • wejść na stronę internetową,
  • zapisać się do formularza,
  • wysłać maila z zapytaniem o ofertę lub SMSa na konkurs,
  • polubić nasz profil na Facebooku,
  • dodać kontakt do telefonu za pomocą jednego kliknięcia,
  • i wiele, wiele innych.

 

Gdzie umieszczać kody QR?

Kody QR warto umieszczać na wszelkich materiałach, które są kierowane do potencjalnych klientów – niezależnie od tego, czy są to materiały elektroniczne czy tradycyjny druk (w jednym i drugim przypadku można je zeskanować telefonem), na przykład:

  • ulotki, broszury i foldery
  • stoiska targowe, identyfikatory, wizytówki
  • faktury i paragony
  • materiały szkoleniowe
  • opakowania
  • billboardy, plakaty i wszelkiego rodzaju materiały promocyjne.

Oczywiście im bardziej oryginalny pomysł, tym większy rozgłos.

I najważniejsze…

 

Jak stworzyć kod QR?

I tu dochodzimy do sedna. 🙂 W GetResponse właśnie udostępniliśmy usługę, dzięki której możecie w łatwy sposob stworzyć kod QR i dołączyć go do swojego newslettera.

Po zalogowaniu się do konta GetResponse zauważycie, że w zakładce Multimedia znajduje się dodatkowa pozycja “Moje kody QR”. Po kliknięciu tej opcji znajdziecie bibliotekę kodów. Żeby dodać do niej nowy kod, kliknijcie przycisk z lewej strony: “Dodaj nowy kod QR”.

.

.

W ten sposób znajdziecie się w prostym generatorze kodów QR. Wystarczy wybrać wariant kodu, jaki chcecie wygenerować i wpisać dane:

  • tekst – na przykład hasło reklamowe, które wyświetli się użytkownikowi na ekranie telefonu po zeskanowaniu kodu;
  • URL – link do strony www, profilu na Facebooku, czy strony z formularzem zapisu do kampanii. Użytkownik po zeskanowaniu będzie mógł je odwiedzić za pomocą jednego przycisku;
  • numer telefonu – ta opcja oszczędzi odbiorcy przepisywania numeru telefonu do swojego aparatu. Po zeskanowaniu kodu numer wyświetli mu się automatycznie. To opcja szczególnie przydatna przy numerach telefonu do obsługi klienta;
  • SMS – numer telefonu i tekst SMSa. Użytkownik będzie mógł od razu go wysłać po zeskanowaniu kodu i na przykład wziąć udział w konkursie;
  • email – adres, tytuł i zawartość maila (np. zapytanie o wycenę), który będzie gotowy do wysłania z telefonu odbiorcy od razu po zeskanowaniu kodu;
  • Vcard – czyli nic innego, jak wizytówka. Wasi odbiorcy będą mogli automatycznie dodać dane Wasze lub Waszej firmy do kontaktów w swoim telefonie.

.

.

Po wpisaniu danych kod wygeneruje się automatycznie po prawej stronie. Wystarczy wybrać jego rozmiar (S lub M), wpisać nazwę i zapisać. Od teraz możecie dodawać go do wysyłanych wiadomości podobnie, jak zdjęcie, a Wasi odbiorcy – uzbrojeni w smartfony i odpowiednią aplikację – błyskawicznie na nie reagować.

To nie wszystko, co mamy do powiedzenia w sprawie kodów QR. Bądźcie cierpliwi, właśnie przygotowujemy dla Was niespodziankę. 🙂

 

A w tak zwanym międzyczasie dajcie nam znać, czy – i jak – będziecie korzystać z nowej funkcjonalności w GetResponse.

Karolina Kurcwald

Karolina Kurcwald kieruje działem Social Media i Content Marketingu w GetResponse, gdzie między innymi odpowiada za działania marki w mediach społecznościowych i nadzoruje tworzenie treści edukacyjnych. Oprócz tego jest językoznawcą, copywriterką, tłumaczką i miłośniczką wszystkiego, co związane z Internetem i social media. Z klientami GetResponse rozmawia na Facebooku, Twitterze i wszędzie tam, gdzie może ich znaleźć.