Google Moja Firma – daj się odnaleźć online!

5 min
Zaktualizowano:

W ubiegłym miesiącu Google wprowadziło nową usługę, dzięki której zarządzanie wizerunkiem marki online będzie jeszcze łatwiejsze.

Usługa Google Moja Firma pozwoli Ci zbliżyć się zarówno ze swoimi potencjalnymi, jak i obecnymi klientami, którzy mogą chcieć odszukać Ciebie w internecie. Przyjrzymy się dziś bliżej tej usłudze i odpowiemy na podstawowe pytanie „dlaczego Twoja firma powinna z niej korzystać?”.

 

Google Moja Firma

Google postanowiło połączyć wcześniej oferowane rozwiązania i przedstawić je w nowej formie zwanej Google Moja Firma (ang. Google My Business). Dzięki połączeniu usług takich, jak Google Maps i Google+ przedsiębiorcy mogą jeszcze łatwiej tworzyć i zarządzać wizerunkiem swojej marki w wirtualnym świecie.

Poprzez scalenie tych narzędzi w jeden wspólny produkt zarówno doświadczenie marketerów, jak i poszukujących treści internautów ulegnie poprawieniu. Jeszcze łatwiejszym stanie się bowiem odszukiwanie informacji na temat lokalnych biznesów w Twojej okolicy.

Rozwiązanie Google jest kierowane głównie do małych i średnich przedsiębiorstw, które prowadzą działalność offline lub posiadają sklep stacjonarny. Narzędzie to jest przydatne nawet w przypadku, gdy dana firma nie sprzedaje żadnych produktów lub usług online.

Klienci bowiem generalnie badają dostępność oferty nim dokonają zakupu. Dotyczy to głównie produktów, które wymagają większego zaangażowania finansowego lub przy których decyzja zakupowa podejmowana jest przez większą liczbę osób. W takich sytuacjach użytkownicy przeszukują wpierw sieć, książki telefoniczne lub pytają znajomych o wskazanie firmy, która oferuje poszukiwane rozwiązania.

 

 

Jeśli chcesz dotrzeć do swoich odbiorców we właściwy sposób i to w miejscu, w którym faktycznie Ciebie szukają, zdecydowanie powinieneś wykorzystać wszelkie dostępne metody promocji. Generalnie im więcej informacji o swoim biznesie umieścisz na różnego rodzaju portalach, katalogach i innych serwisach, tym większa jest szansa, że potencjalni klienci natrafią na Twoją ofertę.

Mając to na względzie podstawowym działaniem, jakie powinieneś teraz wykonać jest zlokalizowanie i wytypowanie wszystkich miejsc, w których osoby zainteresowane mogą chcieć Cię odnaleźć. Być może istnieją katalogi online dla danego sektora lub lokalizacji (np. Trojmiasto.pl, Osowa24.pl), które okażą się skuteczniejsze dla Ciebie niż te generalne np. ogólnokrajowe.

 

Zalety

Dzięki nowemu zestawowi narzędzi będziesz mógł w prosty sposób zarządzać wizerunkiem swojej marki online prezentowanym w rozwiązaniach Google. W ciągu zaledwie kilku chwil będziesz mógł:

  • Zaktualizować informacje o swojej firmie pokazujące się w wynikach wyszukiwarki Google, Mapach Google oraz Google+,
  • Dodać piękne zdjęcia lub wirtualną wycieczkę przedstawiającą Twój biznes,
  • Połączyć się bezpośrednio ze swoimi fanami i klientami poprzez dzielenie się z nimi aktualnościami, wydarzeniami oraz innymi istotnymi informacjami na swojej stronie Google+,
  • Być na bieżąco z opiniami z całego globu i odpowiadać na recenzje pozostawione w Google,
  • Zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję i wyszukują Twoją firmę za pomocą dostępnych narzędzi analitycznych i integracji z AdWords Express.

Istotną zmianą o jakiej należy wiedzieć jest to, że każdy obecny klient korzystający z dotychczasowych rozwiązań Google będzie przeniesiony do ich nowszej wersji. Ma to oczywiście na celu ujednolicenie doświadczenia wszystkich klientów Google. Ponadto, aplikacje iOS oraz Android również przeszły redesign, dzięki czemu możesz zarządzać wizerunkiem swojej marki również w drodze z dala od komputera stacjonarnego.

 

Jak założyć Google Moja Firma?

Założenie konta w nowej usłudze Google jest bardzo proste. Wystarczy, że klikniesz w ten link i przycisk Pokaż firmę w Google.

 

Google Moja Firma Dodaj Konto
Zdj. 1 – Google Moja Firma Dodaj Konto

 

Jeśli już posiadasz konto w Google będziesz miał możliwość zalogowania się do niego lub założenia zupełnie nowego profilu dla swojej firmy.

Po poprawnym zalogowaniu ujrzysz mapę, która pozwoli Ci na zlokalizowanie swojej firmy. Jeśli została już rozpoznana przez Google i posiada swój własny wpis, będziesz mógł wystąpić z prośbą o zarządzanie jej stroną. W przeciwnym razie, gdyby wyszukiwarka jeszcze nie znała Twojej firmy będziesz mógł stworzyć całkowicie nową stronę i ją kontrolować.

 

Google Moja Firma Mapa
Zdj. 2 – Google Moja Firma Mapa

 

Podczas swojego pierwszego tworzenia strony dla firmy, będziesz miał możliwość wyboru typu biznesu, który najlepiej określi Twoją obecną działalność. Możesz wybrać spośród:

  • Wystawa np. restauracja, sklep, hotel, itp.
  • Usługi świadczone na pewnym obszarze np. hydraulik, pizza na telefon, taksówka, prawnik, itp.
  • Marka np. produkt, drużyna sportowa, zespół muzyczny, itp.

 

Wybierz typ firmy Google Moja Firma
Zdj 3. – Wybierz typ firmy Google Moja Firma

 

Po wybraniu pierwszych z dwóch opcji zostaniesz przekierowany do mapy, na której będziesz mógł odszukać swoją firmę. Jeśli udało Ci się ją zlokalizować wystarczy, że przejmiesz kontrolę nad stroną lub umieścisz ją samemu na mapie.

Jeśli wybrałeś natomiast Markę będziesz przekierowany do formularza, dzięki któremu będziesz mógł założyć nową stroną firmową uzupełniają dane takie, jak nazwa czy adres URL swojej strony internetowej.

 

Utwórz swoją stronę Google+
Zdj. 4 – Utwórz swoją stronę Google+

 

Gdy już wypełnisz te wszystkie dane Twoje konto powinno zostać automatycznie utworzone. W swoim nowym koncie możesz dokonywać zmian ustawień i dodawać więcej informacji, dzięki którym użytkownicy jeszcze łatwiej odnajdą Twoją firmę. Przyglądaj się słupkowi progresu i postaraj się osiągnąć 100%, aby zmaksymalizować skuteczność tego kanału komunikacji.

Google Moja Firma panel
Zdj. 5 – Google Moja Firma panel

 

Wykonanie tych kilku kroków pozwoli CI na jeszcze lepszą komunikację z Twoimi odbiorcami i dotarcie do szerszego grona klientów. Wejdź zatem z nimi w interakcje, dowiedz się czego szukają i co ich interesuje, dokonuj zmian, a w krótkim czasie zobaczysz, że Twoja firma osiągnie sukces i solidny wizerunek również w wirtualnym świecie.


Michał Leszczyński
Michał Leszczyński
Head of Content Marketing & Partnerships w GetResponse. Od ponad dekady realizuje projekty online marketingowe dla firm B2B i SaaS. Na co dzień kieruje zespołem odpowiedzialnym za tworzenie kampanii i treści edukacyjnych w GetResponse. Twórca i autor setek artykułów, webinarów i prezentacji nt. email marketingu i marketing automation. Wykładowca na studiach podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego. Chcesz skontaktować się z Michałem? Napisz do niego na LinkedIn.