Kiedy wysłać newsletter, aby uzyskać najlepsze efekty [infografika]

Często pytacie nas jaki dzień tygodnia lub która godzina, będą najlepsze na wysłanie wiadomości, aby osiągnęła ona najlepsze wyniki.

 

Zazwyczaj odpowiadaliśmy, że nie ma określonych dni czy godzin, które zapewnią wysokie wskaźniki skuteczności wysyłanych wiadomości. Dodatkowym czynnikiem są subskrybenci, którzy ze względu na wiek lub status społeczny mogą mieć różne upodobania.

Dzisiaj mamy dla Was dokładniejszą odpowiedź. Zbadaliśmy o której godzinie i w jakie dni tygodnia najlepiej wysyłać newslettery, aby uzyskiwać najwyższe wskaźniki skuteczności z prowadzonych kampanii email marketingowych. Przeanalizowane w tym celu zostało ponad 16 milionów wiadomości wysłanych przez polskich klientów GetResponse.

Wyniki badania wskazują, że wiadomości osiągają najlepsze wyniki w ciągu godziny po ich wysłaniu. W tym okresie otwieranych jest aż 22,6% wiadomości. A w kolejnych godzinach liczba otwieranych wiadomości systematycznie spada i w dwie godziny po wysłaniu oscyluje w granicach 6,2%, a w trzy godziny – 4,9%.

Wiadomości wysyłane w godzinach wieczornych osiągają najwyższe wskaźniki otwarć. W szczególności okres pomiędzy godziną 21.00 i 22.00. Wiadomości wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 36,2%. Na wyróżnienie zasługuje również pora dnia w godzinach 19.00 i 20.00 – emaile wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 26,5%.

Z kolei, odbiorcy najchętniej otwierają wiadomości w godzinach 11.00 – 12.00 oraz 16.00 – 17.00. 

W przypadku dni tygodnia, najlepiej wysyłać newslettery w niedzielę. Wiadomości wysłane w tym dniu uzyskały najwyższy wskaźnik otwarć na poziomie 28,5%. Kolejnym dniem, z nieco gorszym wynikiem, jest piątek ze wskaźnikiem otwarć na poziomie 24%. Jest to jednocześnie dzień, w którym odbiorcy najczęściej rezygnują z subskrypcji. Natomiast, dniem, w który odbiorcy najchętniej otwierają newslettery jest czwartek.

Szczegółowe wyniki badania zostały przedstawione w postaci infografiki, którą można zobaczyć poniżej.

 

  • Mirek

    cos się tu niezgadza….;(

  • GetResponsepl

    Mirek daj znać gdzie tkwi problem i będziemy poprawiać lub wyjaśniać 🙂

  • Mam pytanie. Czy ta analiza dotyczy mailingu B2C czy B2B? Ponieważ oczywiście jest różnica pomiędzy tymi mailami, odbiorcami i czasem, kiedy mogą one być odebrane :). Proszę o info. Pozdrawiam.

  • Jeszcze jedno. Informacja generalnie przygotowana wspaniale. Infografika super :).

  • GetResponsepl

    Dzięki Robert za dobre słowo! 🙂

  • GetResponsepl

    Zbadaliśmy w tym celu ponad 16 milionów wiadomości email. Siłą rzeczy znalazły się wśród nich zarówno te B2C, jak i B2B. Dzięki jednak za uwagę – w przyszłości postaramy się rozdzielić te dwie bazy i przeprowadzić badanie osobno na każdej z nich. W ten sposób wyniki będą jeszcze bardziej ciekawe…

  • Michał

    Z jednej strony najchętniej otwierają od 11:00-12:00 i 16:00-17:00, ale wiadomości wysyłane wieczorem mają w sumie najlepszy wskaźnik otwarć. Czyli wniosek, że najlepiej wysyłać wieczorem?

  • Mirek

    Na wykresie niedziela ma 5% otwarć, w podsumowaniu już 28,5%, skąd taka rozbieżność?

  • GetResponsepl

    Taki ogólny wniosek można wyciągnąć z tego badania. Tym bardziej, że wykres z procentem otwarć wiadomości w poszczególnych godzinach wskazuje, że są one otwierane już od godziny 6.00. Kolejnym dobrym okresem na wysyłkę może być ten popołudnie

  • GetResponsepl

    Dane z wykresu przedstawiają procent wiadomości OTWOROZNYCH w niedzielę. A 28,5% to jest procent otwarć wiadomości WYSŁANYCH w niedzielę. Co nie wcale nie oznacza, że zostały również w tym dniu otworzone 🙂

  • Michał

    To teraz jeszcze pytanie: czy to dotyczy tylko kampanii polskich czy też USA? W Polsce godziny pracy, jedzenia itd. są jednak inne.

  • GetResponsepl

    Dane dotyczą wyłącznie polskich klientów GetResponse. Dla porównania takie samo badanie przeprowadziliśmy wśród amerykańskich klientów GetResponse – http://blog.getresponse.com/best-time-to-send-email-infographic.html

  • daniel

    doskonałe zestawienie, czy na przyszłość, można od razu dodawać na dole raporty do porównania z innymi krajami lub większymi regionami?!

  • 🙂

  • GetResponsepl

    Jasne – jeżeli tylko będziemy je mieli to możemy dodawać linków do naszych pozostałych raportów.

  • Miłosz

    Bardzo ogólny wniosek. Ale temat ciekawy.

  • biotic

    Mnie bardziej zastanawia, czy występuje interakcja tych wyników, tzn. czy największy wskaźnik otwarć mają wiadomości wysyłane w niedzielę wieczorem?

  • Tom

    MIrek – albo jak czegoś nie rozumiem, albo jest to napisane w stylu – „Bociana nosił szpak, a później była zmiana i szpak nosił bociana”.

  • Pingback: Segregator - nowa funkcjonalność już w WP i o2 | Email Marketing BlogEmail Marketing Blog()

  • Pingback: Kiedy i jak często wysyłać newslettery? | Email Marketing BlogEmail Marketing Blog()