10 faktów zasłyszanych podczas konferencji E-commerce Insights

14 listopada mieliśmy wielką przyjemność gościć grono ponad 200 marketerów z całej Polski na konferencji E-commerce Insights w Centrum Konferencyjnym Kopernik w Warszawie. Cały dzień spędziliśmy na ciekawych rozmowach o najnowszych trendach w e-commerce i marketing automation. Omawialiśmy też konkretne case’y marek, które korzystają z różnorodnych narzędzi i technik do promocji w Internecie. A tym, co tam się wydarzyło, podzielę się z Wami w tym wpisie – i kilku kolejnych.

 

E-commerce Insights to jedno w wydarzeń z serii ResponseCon. Jeszcze w październiku serię zapoczątkowaliśmy czterema spotkaniami z marketerami w Stanach Zjednoczonych – Bostonie, Denver, Austin i San Diego, a zakończyliśmy przedwczoraj konferencją w Kuala Lumpur w Malezji.

 

Prezentacja Jamiego Turnera podczas ResponseCon Denver 2017

 

Warszawską konferencję poprowadził Jacek Kotarbiński, a całość skupiona była na praktycznych rozwiązaniach dla e-commerce i najnowszych trendach w marketingu online.

 

Witamy na E-commerce Insights!

 

Publiczność E-commerce Insights

 

Jacek Kotarbiński otwiera konferencję.

 

O czym rozmawialiśmy?

Na scenie wystąpiło 12 prelegentów z takich firm jak Carrefour, Bluerank czy Allegro. Naszym tematem przewodnim było wykorzystywanie różnych technik i narzędzi na podstawie ich doświadczeń i kampanii, które odniosły sukces.

Rozpoczęliśmy od zagadnień związanych z personalizacją treści na stronie i tricków na zwiększenie współczynnika konwersji w sklepach internetowych. Poruszaliśmy temat atrybucji konwersji, nowych technik retargetingu, czy praktycznych zastosowań marketing automation. Mówiliśmy też o branded content i o tzw. mobile’u i jego wpływie na konwersję.

 

Kubilay Sengun z Insider opowiadał o segmentacji predykcyjnej i personalizacji treści na stronie internetowej.

 

Michał Mel z Google mówił o tym, dlaczego ważna jest dobrze przygotowana i szybko ładująca się strona mobilna.

 

Michał Cortez z Dentru Aegis Network (Hypermedia Isobar) opowiadał o rozwoju technik retargetingu.

 

Kamil Bolek z LifeTube przedstawiał potencjał współpracy z youtuberami.

 

Tomasz Kubicki i Karolina Lejman Rosińska z Bluerank opowiadali o atrybucji konwersji w oparciu o model Markova.

 

Z Anną Iller rozmawialiśmy o „Legendach polskich Allegro” i różnicy między branded content i product placement.

 

Michał Wójcik z Carrefour mówił o przyszłości platform typu marketplace.

 

Jakub Wojteczek z ING Usługi dla biznesu i Marcin Gaworski z 180heartbeats + JUNG v MATT opowiadali o tym, jak wykorzystywać emocje w promocji platformy B2B.

 

Maciek Ossowski z GetResponse skupił się na trendach w marketing automation.

 

Zakończyliśmy tematem żywo interesującym wszystkich, którzy prowadzą działania marketingowe i sprzedażowe w internecie, czyli RODO. Michał Kluska, prawnik specjalizujący się w temacie ochrony danych osobowych w Internecie (i nie tylko) wyjaśnił, jakie praktyczne implikacje nowe prawo unijne będzie miało dla przedsiębiorców w Polsce.

 

 

Domyślam się, że chcielibyście poznać więcej szczegółów, dlatego część z tych zagadnień rozwinę obszerniej w kolejnych wpisach. A tymczasem, na zachętę, oto…

 

10 faktów cytowanych przez prelegentów E-commerce Insights

  1. Według Google, ponad połowa wyszukiwań w Internecie to wyszukiwania na smartfonach.
  2. Pomimo tego, współczynnik konwersji na urządzeniach stacjonarnych pozostaje wciąż wyższy, według niektórych badań nawet trzykrotnie. Należy oczywiście wziąć pod uwagę całą ścieżkę konwersji, która często prowadzi z urządzenia mobilnego na tzw. desktop.
  3. W Polsce na jedno gospodarstwo domowe przypada 4,5 urządzenia mobilnego.
  4. Według Kissmetrics, 49% odwiedzających opuszcza mobilne strony internetowe, jeśli ładują się dłużej niż 10 sekund.
  5. Jeśli strona ładuje się o sekundę krócej na telefonie, współczynnik konwersji wzrasta nawet o 27% (wg Google).
  6. 54% marketerów B2B, którzy zakupili oprogramowanie do marketing automation, nie potrafi go wykorzystać w praktyce.
  7. Średni wskaźnik otwarć emaili w Polsce to około 20%.
  8. Blisko 75% zamówień internetowych kończy się porzuceniem koszyka przez kupującego.
  9. W Polsce filmy na YouTube ogląda 20 mln osób, a średni czas dziennie spędzany w witrynie stale rośnie (obecnie wynosi ok. 40 min.).
  10. Jednym z wymogów RODO będzie wprowadzenie w firmach nowej funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

 

Rozmowy za kulisami

Oprócz żywych dyskusji, które miały miejsce na sali konferencyjnej (a za które bardzo dziękujemy publiczności), równie interesujące rozmowy toczyły się również poza salą – przy stoisku GetResponse i przy kawie, w strefie networkingowej. Mieliśmy też okazję nagrać wywiady w prelegentami, w których rozwijaliśmy zagadnienia poruszane podczas prelekcji. Śledźcie naszego bloga i Facebooka, gdzie będą się sukcesywnie pojawiać.

 

Co dalej?

Po udanej konferencji, zbieramy już siły na następne. W przyszłym roku, oprócz kolejnej edycji E-commerce Insights w Warszawie, już pod szyldem ResponseCon, czeka nas również duże wydarzenie w Bostonie. Mam nadzieję, że się spotkamy, a jeśli byliście z nami w Warszawie i chcecie podzielić się opinią, albo macie jakieś pytania, zapraszam do dyskusji w komentarzach.

 

 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x