10 wartych uwagi podcastów dla marketerów

Marketerzy zawsze starają się być o krok do przodu. Mają oczy i uszy szeroko otwarte, żeby nie przeoczyć żadnej wskazówki, jak osiągać jeszcze lepsze wyniki.

Niektórym najłatwiej jest uczyć się, słuchając – przede wszystkim dlatego, że potrzeba wtedy mniej wysiłku i skupienia, żeby przyswoić informacje. Czytanie wymaga większego nakładu sił. Oczy muszą śledzić litery, wyrazy i zdania, żeby potem mózg przekształcił je w coś, co ma znaczenie.

Słuchanie wydaje się być czynnością łatwiejszą i bardziej oczywistą, dlatego podcasty to taka świetna rzecz. Odtworzysz je na niemal każdym urządzeniu. Możesz ich słuchać wszędzie – zmywając naczynia, jeżdżąc na rowerze, spacerując, w samochodzie i na siłowni. A jeśli trafi się na odpowiedniego prowadzącego, który z pasją mówi na dany temat, okazuje się, że nawet złożone koncepcje można przedstawić w mniej niż pół godziny. Genialna sprawa.

Więc dziś na chwilę zapomnij o filmach, blogach, infografikach i tym podobnych. Zamiast tego, posłuchaj tych dziesięciu podcastów dla marketerów.

  1. Szukasz inspiracji? – Louder Than Words

W marketingu nie chodzi tylko o definiowanie i monitorowanie wskaźników. Marketing to też sztuka, do której niezbędny jest twórczy umysł. Jeśli szukasz inspiracji, posłuchaj cotygodniowego podcastu Johna Bonini “Louder Than Words”.

Niezależnie, czy piszesz, czy projektujesz, czy wykonujesz jeszcze inny rodzaj pracy kreatywnej, nagrania Boniniego pomogą Ci uwolnić swój potencjał. Usiądź, zrób sobie kawę i posłuchaj, jak rozmawia ze znanymi twórcami, którzy dzielą się z odbiorcami tajemnicą swojego sukcesu.

  1. Śledź najnowsze trendy w mediach – HBR IdeaCast

Jeśli chodzi o tematykę biznesową, nie ma wielu platform, które mogłyby równać się z Harvard Business Review (HBR) pod względem reputacji i wiarygodności. Jeśli ciekawią Cię najnowsze trendy w biznesie i mediach, posłuchaj HBR IdeaCast.

Ten podcast traktuje nie tylko na temat marketingu. Prowadząca, Sarah Green Carmichael, zadaje ważne pytania dyrektorom generalnym, kierownikom projektów, profesorom, założycielom startupów i innym rozmówcom, mogącym podzielić się cenną wiedzą.

  1. Wygraj walkę o uwagę użytkowników Internetu – Content Warfare Podcast

Content marketing to dziś jedno z najpotężniejszych narzędzi digital marketingu. Marketerzy chcący rozwijać swoje kompetencje, mogą wiele nauczyć się od znanych ekspertów, takich jak Mark Schaefer i Jay Baer. Podcast Ryana Hanleya, Content Warfare, jest więc bardzo wartościową pozycją.

Jako ceniony ekspert w dziedzinie content marketingu, Hanley wie, jak zyskać jak najwięcej z rozmów z ekspertami. Jego podcasty są publikowane co drugi tydzień. Skupia się w nich na pomocy marketerom w znalezieniu idealnej grupy odbiorców i mówi, jak przyciągnąć ich uwagę ciekawymi historiami. To doskonałe źródło wiedzy dla content marketerów, którzy chcą nauczyć się zdobywać i utrzymywać lojalnych odbiorców.

 

  1. O markach, marketingu i content marketingu – Copyblogger FM

Autorzy Copyblogger FM to dobrze znany zespół Copyblogger, a podcast prowadzi Sonia Simone, odpowiedzialna w serwisie za treści online.

Copyblogger FM oferuje wszechstronną pomoc każdemu, kto zajmuje się content marketingiem. Zawiera wartościowe wskazówki przedstawione w szerszym kontekście najnowszych trendów w tej dziedzinie.

A jeśli interesuje Cię szersze spojrzenie na temat, warto wiedzieć, że Copyblogger FM to kanał, który wchodzi w skład większej sieci Rainmaker.fm. Dostarcza ona informacji o różnych kwestiach związanych z marketingiem i tworzeniem treści.

  1. Świetne materiały dla startupów – Traction

Traction publikuje podcasty co dwa tygodnie. Mówi się, że to „program, w którym poznasz wszelkie pomysłowe, sprytne i absolutnie genialne sposoby na osiągnięcie pierwszych efektów w prowadzeniu firmy.”

W Traction pojawiają się wywiady z założycielami firm, prowadzącymi startupy, przedstawicielami mediów i inwestorami. Podcasty zawierają konkretną dawkę wiedzy na temat tego, jak rozpocząć prowadzenie biznesu.

Program prowadzi Jay Acunzo z NextView Ventures. Jego podcasty są tak popularne, ponieważ porusza w nich tematy, o których zasadniczo nie mówi się w mediach.

  1. Jak najlepiej wykorzystać sieci społecznościowe – Social Media Marketing Happy Hour

Social Media Marketing Happy Hour prowadzą Dawn Marrs Ortiz i Traci Reuter. To podcast przeznaczony dla marketerów sieciowych, właścicieli małych firm i przedsiębiorców. Jego twórcy obiecują, że pomogą odbiorcom pozbyć się problemów związanych z generowaniem leadów, rekrutacją, sprzedażą produktów i tworzeniem baz adresowych dzięki jak najlepszemu wykorzystaniu Facebooka, Twittera i innych znanych serwisów społecznościowych.

W 15-minutowych podcastach publikowanych przez 5 dni w tygodniu słuchacze otrzymują mnóstwo dokładnie takich wskazówek, jakich potrzebują przedsiębiorcy. Urok tego programu polega na tym, że dostarcza on przydatnych informacji, a jednocześnie oferuje dużą dawkę humoru i indywidualnego podejścia.

  1. Więcej niż marketing – On the Media

On the Media to jeden z najszybciej rozwijających się programów, odkąd zaczął działać w 2001 roku. Jest słuchany w ponad 300 stacjach radiowych.

Jako część większej oferty programowej stacji WNYC, On the Media to „przewodnik po tym, jak się robi media”. Przybliża słuchaczom wszelkie zagadnienia z tym związane.

Pomysły na działania marketingowe na pewno nie są tu podane na tacy. Jednak warto ten podcast brać pod uwagę jako wartościowy punkt na liście materiałów do słuchania dla marketerów.

  1. Co nowego w marketingu – Marketing Over Coffee

W cotygodniowym programie prowadzonym przez Johna Walla i Christophera Penna wysłuchasz dyskusji na temat nowości ze świata marketingu. Trwające około pół godziny podcasty Marketing Over Coffee idealnie nadają się do słuchania podczas podróży do pracy czy do porannej kawy.

  1. Jak zwiększać konwersję – Call to Action

Jak nazwa wskazuje, celem Call to Action jest wsparcie marketerów, którzy chcą osiągać lepsze wyniki i poprawić konwersję. Dyskusja toczy się tu wokół user experience i kwestii, które mają wpływ na sprzedaż i inne pożądane działania użytkowników.

Jeśli chcesz „konwertować na potęgę, a jednocześnie wprawiać odbiorców w zachwyt na każdym etapie ścieżki użytkownika”, włącz Call to Action w każdą środę. Posłuchaj, co o sztuce budowania zaangażowania i poprawy konwersji mają do powiedzenia najlepsi dyrektorzy marketingu, menedżerowie i liderzy opinii, a także stratedzy kampanii marketingowych, copywriterzy, analitycy i projektanci pracujący nad wzrostem konwersji.

  1. Ucz się od najlepszych marketerów w pół godziny – Growth Byte

Growth Byte to podcast dostępny w Growth Hacker TV i przeznaczony dla doświadczonych growth hakerów. Dostarcza wskazówek, jak prowadzić jeszcze skuteczniejsze działania w tej kwestii. Celem Growth Byte jest „wyszukiwanie online najlepszych treści dla startupów i przedstawianie ich w formie 2-3 minutowych nagrań”.

Wizualna strona podcastów jest przyjemna dla oka, dzięki czemu łatwo trafić na to, czego szukasz. Każdy, kto chce zwiększać swoją skuteczność w zakresie growth hackingu, znajdzie tu prawdziwe perełki.

Przedstawiłem Ci właśnie 10 najlepszych podcastów dla marketerów. Może jednak jest jakiś, który Ty lubisz, a którego nie wymieniłem? Podziel się w komentarzu.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x