15 email marketingowych ekspertów, których powinieneś znać

Marketing internetowy to dziedzina, którą można by zgłębiać w nieskończoność. Wiele jej elementów podlega nieustannym zmianom, a każdy z nich z powodzeniem mógłby stanowić temat osobnej pracy naukowej. Na przykład design czy copywriting. Pozyskiwanie i konwertowanie ruchu. Modele biznesowe. I tysiące innych aspektów.

 

Na szczęście nie musisz być światowej klasy ekspertem, żeby radzić sobie w sieci. Możesz stworzyć i rozwijać biznes za pomocą marketingu internetowego –  nawet jeśli jesteś nowicjuszem w tym temacie.

Weźmy na przykład email marketing. Chociaż można poświęcić całe życie na – powiedzmy – wprawianie się w pisaniu emaili albo projektowaniu landing pages, czy nawet automatyzację marketingu, wcale nie musisz tego robić. Odpowiednie szkolenie pozwoli Ci zdobyć podstawowe umiejętności w ciągu kilku godzin.

Oczywiście, niektórzy wykroczyli dużo dalej poza same podstawy, stając się światowymi ekspertami w określonych dziedzinach. Zgłębili pewne aspekty  marketingu, w tym marketingu mailowego i znają się na nich teraz o wiele lepiej, niż w zasadzie ktokolwiek inny.

Poniżej przedstawiam kilka takich osób ze świata email marketingu. Nie umieszczam ich w żadnej konkretnej kolejności, ale starałam się pogrupować je według pewnych umiejętności. Jeśli uważasz, że pominęłam kogoś, kto może być uznany za światowej klasy eksperta w dziedzinie marketingu mailowego, proszę, wspomnij o tej osobie w komentarzu pod tekstem.

 

1) Ian Brodie, ekspert email marketingu

Ian pisze, udziela porad i zajmuje się email marketingiem od długiego czasu. Obecnie wraz z innymi strategami pomaga innym konsultantom w zdobywaniu nowych klientów. Już samo zapisanie się do jego bazy adresowej jest kształcące. Ian wykorzystuje możliwości webinarów w sposób, w jaki nie robi tego nikt inny.

Ian jest również autorem książki „Email Persuasion: Captivate and Engage Your Audience, Build Authority and Generate More Sales With Email Marketing”, jednej z 10 czołowych publikacji na temat email marketingu polecanych przez GetResponse.

 

2) Chad White, dyrektor ds. badań w Litmus

Chad ma rewelacyjną pracę jako dyrektor ds. badań w firmie Litmus. Oprócz tego jest współautorem książki Email Marketing Rules: A Step-by-Step Guide to the Best Practices that Power Email Marketing Success. Co miesiąc publikuje artykuł w MarketingLand i niemal równie często zamieszcza wpisy na swoim własnym blogu.

 

3) Jordie van Rijn, ekspert email marketingu

Jordie to jeden z najbardziej znanych email marketerów – jest rozpoznawany dosłownie na całym świecie. Publikował teksty również na naszym blogu. Zapisz się do jego newslettera i bądź na bieżąco z nowinkami w temacie emarketingu dla B2B.

 

4) Kath Pay, założycielka i starszy konsultant w Holistic Email Marketing

Email marketingowa kariera Kath Pay obejmuje pracę dla takich firm, jak Econsultancy (jako trenerka email marketingu), Alchemy Worx i Plan to Engage. Katchy jest też autorką tegorocznego raportu pt. Email Marketing Benchmarks, a także prowadzącą dwóch niedawnych webinarów GetResponse:

 

5) Dela Quist, dyrektor generalny w Alchemy Worx

Dela Quist to jedna z najbardziej pewnych siebie osób w świecie email marketingu, która zawsze posługuje się danymi, podpierającymi swoje opinie. Jego posty i pozostała treść publikowana w imieniu Alchemy Worx opatrzone są gwarancją jakości. Z pewnością powinny znaleźć się na krótkiej liście blogowych lektur nie do pominięcia w dziedzinie marketingu mailowego.

 

6) Justine Jordan, rzeczniczka i wiceprezeska ds. marketingu w Litmus

Miałam zamiar umieścić tu co najwyżej jedną osobę z danej firmy, ale Justine zasługuje na to, by być wyjątkiem. Poza znakomitą pracą wykonywaną na rzecz Litmus oraz wszystkimi webinarami i wpisami na blogach, Justine może poszczycić się także tytułem Email Marketingowego Autorytetu Roku 2015, przyznanym przez Email Experience Council.

 

7) Dave Chaffey, dyrektor generalny i założyciel Smart Insights

Jeśli jeszcze go nie znasz, to chyba najwyższa pora, żeby zaznajomić się z tematem i zacząć czytać blog Smart Insights. Zajmuje się on email marketingiem i niemal każdym aspektem marketingu w sieci.

Dave to kolejna osoba, która poprowadziła kilka webinarów dla GetResponse. Na naszym blogu dostępne jest streszczenie (oraz link do nagrania) webinaru Pierwsze kroki w automatyzacji email marketingu. Możesz też obejrzeć webinar Achieving Email Marketing Excellence.

 

8) David Baker, współzałożyciel i dyrektor wykonawczy w Cordial.io

David jest zdobywcą tytułu Email Marketingowego Autorytetu Roku 2016, przyznawanego przez EEC. Nagrodzie tej – a także o kwestii tego, jak być autorytetem w dziedzinie mailowania poświęcił cały post. Możesz na bieżąco śledzić jego pracę na blogu Cordial. Albo, rzecz jasna, zapisać się do jego newslettera.

 

9) Tamara Gielen, konsultantka email marketingu

Tamara jest światowej sławy email marketerką i edukatorką. Założyła Klub Email Marketera i udzielała się już chyba w niemal wszystkich email marketingowych publikacjach.

 

 

photo-1458891216473-4f26bb4eb40e

 

Design i Copywriting

10) Joanna Wiebe, copywriterka, założycielka Copy Hackers

Copywriting na potrzeby email marketingu jest wyjątkową umiejętnością. Niemal nikt nie potrafi tego robić – ani uczyć – tak dobrze, jak Joanna Wiebe. Joanna znakomicie zna się przy tym na konwersji wszelakich elementów. To pewnie właśnie dlatego GetResponse poprosiło ją o napisanie e-booka pt. How to Write Newsletters that Get Opened Read and Clicked.

 

11) Ben Settle, email copywriter

Ben może nie podobać się wszystkim, ale z pewnością wymiata jako copywriter. Zapisz się do jego darmowego newslettera, żeby poznać jego styl – i nauczyć się mnóstwa rzeczy o sprzedaży emailowej.

 

12) Paul Airy, email designer

Paul Airy jest wyróżniającym się email designerem, który nieustannie sprawdza, jak daleko można posunąć się w kwestii designu wiadomości mailowych. Jego newsletter jest ogromnie inspirujący, a książka pt. „A Type of Email” stanowi pozycję obowiązkową dla wszystkich zajmujących się tym tematem.

 

13) Anna Yeaman, dyrektor kreatywna w StyleCampaign – agencji zajmującej się projektowaniem wiadomości mailowych

Anna wciąż sprawdza, gdzie leżą granice w designie wiadomości mailowych. Jeśli chcesz wiedzieć, jak wygląda ultra-nowoczesne kodowanie wiadomości mailowych, zaglądaj regularnie na jej bloga.

 

Budowanie baz adresowych

14) Derek Halpern, założyciel Social Triggers

Derek Halpern szlifował swoje umiejętności, tworząc serię popularnych blogów na różne tematy. Potem zajął się uczeniem innych na Social Triggers, jak to robić.

Derek wiedział, co robi, skupiając się na budowaniu baz adresowych. I cały czas usilnie namawiał do tego swoich czytelników. Efekt? Wiele znakomitych zasobów dotyczących tego, jak tworzyć listy mailingowe, plus kilka bardzo bezpośrednich postów i filmików o tym, dlaczego budowanie baz jest tak ważne.

 

15) Noah Kagan, założyciel SumoMe

Noah wie naprawdę wiele o tworzeniu baz adresowych. Swoje umiejętności wykorzystał do opracowania jednej z najlepszych wtyczek do budowania list, jakie są obecnie dostępne. Poczytaj jego blog i blog SumoMe, gdzie znajdziesz opis tego, w jaki sposób zdobył tak wielu subskrybentów, a także najświeższe informacje dotyczące jego innych osiągnięć w dziedzinie marketingu internetowego.

 

Wróćmy do Ciebie!

Jestem w 100% pewna, że istnieją inni, zwariowani na punkcie email marketingu ludzie, o których tutaj nie wspomniałam. Czy mógłbyś zrobić mi – i nam wszystkim – przysługę? Napisz nam, kogo pominęłam 🙂

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x