VIEWS

3 inspirujące kampanie email marketingowe

Są firmy, które doskonale wiedzą, w jaki sposób należy prowadzić działania email marketingowe. Ich kampanie zaskakują kreatywnością i cieszą oko najwyższym poziomem realizacji.

 

Dziś pokażę trzy przykłady kampanii email marketingowych, które w ostatnim czasie zrobiły na mnie największe wrażenie i które z pewnością mogą nas wiele nauczyć w kwestii skutecznego email marketingu.

Wszystkie zaprezentowane kampanie są zostały przeprowadzone przez firmy e-commerce. Poziom komunikacji email marketingowej w tym sektorze jest naprawdę wysoki. Nic dziwnego, że aż 33% firm e-commerce uznaje email marketing za doskonały kanał pod względem zwrotu z inwestycji.

 

Zaplanuj doświadczenie klienta

Większość najlepszych w mojej opinii kampanii email marketingowych ma jedną wspólną cechę. Proces komunikacji jest starannie zaplanowany i każdy z elementów ma spełnić konkretne zadanie. Strategia doskonale łączy różne kanały marketingowe (np. email marketing, content marketing, landing pages, social media), aby zapewnić zaangażowanym subskrybentom wyjątkowe doświadczenie.

Często email ma na celu zaciekawić i zachęcić do przejścia na stronę internetową, strona internetowa ma za zadanie zaprezentować produkt i zaangażować użytkownika (np. umożliwiając mu dopasowanie produktu do własnych preferencji lub porównanie go z resztą oferty). Oprócz tego użytkownik, jest zachęcany do aktywności w mediach społecznościowych, a po pewnym czasie otrzymuje wiadomość zachęcającą do powrotu na stronę i zakupu oglądanego uprzednio produktu.

Jeżeli chcesz zrobić jak najlepsze wrażenie na swoich odbiorcach, zintegruj ze sobą dostępne kanały marketingowe i zapewnij im pozytywne doświadczenia w każdym punkcie interakcji z Twoją marką. Poniżej opisałem trzy przykłady, które mam nadzieję, zainspirują Cię do działania.

 

Pokaż jak działają Twoje produkty

Pierwszą z kampanii, które chciałbym dziś zaprezentować jest email od marki UncommonGoods. Wiadomość pokazuje w jaki sposób mogą samodzielnie przyrządzić ostry sos. Subskrybent otrzymuje przepis, który za pomocą opisu, rysunków i animowanych elementów prezentuje krok po kroku, co należy zrobić. Przy okazji prezentuje produkty i akcesoria niezbędne do przygotowania sosu.

 

UncommonGoods

Zdj. 1. Email od marki UncommonGoods

 

body_01_04

Zdj. 2. Szablon zawiera starannie dobrane animowane elementy

 

Mocne strony:

  • starannie zaprojektowany szablon wiadomości, który skutecznie prezentuje dużą ilość informacji na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych
  • wykorzystanie animowanych elementów, które skupiają uwagę i wzmacniają przekaz
  • czytelne wezwanie do działania (umieszczone above the fold i below the fold)
  • połączenie ciekawej treści z prezentacją produktów
  • segmenty cross-sell i up-sell
  • segment odsyłający do bloga

 

 

Poznaj swoich subskrybentów

Jeżeli chcesz trafić z odpowiednią ofertą do klientów, musisz dobrze poznać ich potrzeby. Jednym z ciekawszych pomysłów na zaangażowanie subskrybentów i pozyskanie od nich informacji jest quiz przeprowadzony przez firmę Teavana.

Pierwsza wiadomość kampanii informuje, że zbliża się sezon na herbaty mrożone. Zachęca odbiorców to wzięcia udziału w quizie, dzięki któremu dowiedzą się, jaki rodzaj herbaty mrożonej najbardziej odpowiada ich osobowości.

 

Teavana_1

Zdj. 3. Wiadomość zachęcająca do wzięcia udziału w quizie od marki Teavana

 

Po kliknięciu w CTA, użytkownik zostaje przeniesiony na stronę z quizem. Na podstawie odpowiedzi na 4 pytania, zostaje wygenerowana strona z krótkim opisem wiodących cech osobowości oraz rekomendowanymi produktami.

 

Teavana_2

Zdj. 4. fragment quizu pozwalającego dopasować ofertę do osobowości klienta

 

Kampania nie kończy się na wyświetleniu strony z propozycją produktów. Po wypełnieniu quizu, subskrybenci otrzymują co jakiś czas wiadomości z ofertą promocyjną.

 

 

Mocne strony:

  • estetyka wiadomości
  • czytelne wezwanie do działania
  • krótki quiz – więcej osób powinno udzielić odpowiedzi na pytania
  • integracja social media

 

Wyjdź poza produkt – wartościowe treści

Firmom, które znają potrzeby swoich klientów, znacznie łatwiej jest ich zaangażować i skupić wokół swojej marki. Przykładem marki, która doskonale zna potrzeby swojej grupy docelowej jest Cultures for Health.

Firma wykorzystuje email marketing do promocji swoich produktów, jednak przede wszystkim opiera swoją komunikację na wartościach, którymi kierują się jej klienci. Emaile od tej marki oprócz prezentacji oferty, zawierają solidną dawkę treści dotyczących zdrowego odżywiania i stylu życia zgodnie z naturą.

 

Cultures_for_health

 

Oprócz zakupu produktów w atrakcyjnej cenie, subskrybenci mogą dowiedzieć się np. w jaki sposób samodzielnie przyrządzić zdrowy napój, upiec chleb czy przygotować ekologiczny krem do pielęgnacji niemowląt. Firma prezentuje treści własnego autorstwa oraz dobrane tematycznie treści z zewnętrznych źródeł.

 

Mocne strony:

  • estetyka wiadomości
  • podział szablonu na segmenty
  • duży wybór treści edukacyjnych (przepisy, wskazówki, poradniki)

 

 

Mam nadzieję, że powyższe przykłady są dla Ciebie równie inspirujące, jak dla mnie. Jeżeli prowadzisz ciekawe kampanie, które angażują odbiorców, daj znać w komentarzach.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x