VIEWS

3 przepisy na segmentację, która zwiększy skuteczność email marketingu

Nie wiesz o co całe to zamieszanie z segmentacją listy mailingowej?

 

Może używasz innych technik w celu zwiększenia wydajności? Słusznie! Jednak pamiętaj, że cały szum wokół dzielenia listy i targetowanych mailingów nie jest bez powodu. A w celu zwiększenia skuteczności kampanii email marketingowych, należy uwzględnić również przemyślaną strategię segmentacji.

Wszyscy chcielibyśmy postrzegać naszych subskrybentów jako grupę podobnie myślących konsumentów z płonącym zainteresowaniem naszą komunikacją. Prawda jest jednak taka, że rzadko kiedy nasza publiczność to jednorodne, identycznie myślące jednostki. Pewne jest, że wśród wszystkich odbiorców można wytypować różne grupy, od bardzo aktywnych czytelników do niezaangażowanych komunikacyjnie “śpiochów”.

Nieważne, czy email marketing jest dla Ciebie nowością, planujesz pewne zmiany w istniejącym programie komunikacji lub próbujesz zwiększyć wskaźniki zwrotów z inwestycji (ROI). Musisz mieć dobry punkt wyjścia do dalszych działań.

Przedstawiam zatem 3 najważniejsze przepisy na segmentację, które działają w każdej sytuacji.

 

Aktywni odbiorcy

Każdy marketer powinien wiedzieć dlaczego śledzenie statystyk i ich dogłębna analiza jest istotna. Jedną z najważniejszych zalet jest to, że można dowiedzieć się dokładnie, kto otworzył otrzymane wiadomości, a następnie kliknął w link i odwiedził Twoją stronę www w celu dalszej interakcji. Osoby wykazujące taką aktywność są właśnie Twoimi regularnymi odbiorcami.

Grupa, która wykazuje największe zaangażowanie to najcenniejsi subskrybenci. Istnieje wyraźna korelacja pomiędzy interakcją odbiorcy, a chęcią zakupu. Zatem pamiętaj, aby dawać od siebie to co najlepsze w całej komunikacji.

Najlepszą metodą jest wysyłanie wiadomości doskonale dopasowanych do potrzeb klienta w oparciu o zebrane informacje z ich przeszłych zachowań oraz tych danych, które podali w formularzach i ankietach.
Stale monitoruj w co klikają Twoi odbiorcy, które wiadomości otwierają, jak wygląda ich historia zakupowa. Wysyłaj indywidualne oferty, zapowiedzi oraz kupony lub zniżki, aby wynagrodzić odbiorcom za ich stałe zaangażowanie.

O tym kto jest Twoim najaktywniejszym subskrybentem dowiesz się dzięki zaawansowanej segmentacji GetResponse.

 

Nowicjusze

Kolejnym ważnym segmentem Twojej listy będą nowi subskrybenci. Są to świeżo zapisane kontakty do programu email marketingowego. Zacznij od przyzwyczajenia ich do stylu i cyklu komunikacji jaką stosujesz.

Tym bardziej, że po samym zapisie do listy możesz nie mieć wystarczająco dużo informacji, aby przypisać ich do innej grupy.

W przypadku Nowicjuszy priorytetem jest budowanie dobrych relacji. Wysyłaj oferty dostosowane dla początkujących odbiorców. W ten sposób zbudujesz ich zainteresowanie i zachęcisz do dalszej interakcji.

Niektórzy wykażą zainteresowanie niemal natychmiast i będziesz mógł przydzielić ich do grupy kolejnego stopnia komunikacji. Inni natomiast mogą potrzebować trochę więcej czasu, aby w pełni się zaangażować i stać się w ten sposób aktywnymi odbiorcami.

Najlepszym sposobem na wyznaczenie nowych odbiorców jest wyszukanie wszystkich subskrybentów zapisanych w ciągu ostatnich 7 dni pod dodatkowym warunkiem otwarcia Twojej wiadomości powitalnej.

Przy okazji możesz się zastanawiać jak przygotować dobra wiadomość powitalną, o której mowa. Poniżej przykład od Ryanair, który możesz wykorzystać jako inspirację przy tworzeniu własnego powitania.

Untitled

Śpiochy

Podczas prowadzenia regularnej komunikacji zauważysz, że niektórzy odbiorcy nie wykazują zainteresowania Twoimi wiadomościami. Powodów może być mnóstwo. Nieaktywne adresy email należy umieścić w osobnym segmencie listy, aby można było poddać ich kampaniom reaktywacyjnym lub poprosić ich o ponowne wyrażenie chęci na otrzymywanie Twoich wiadomości.

Jeśli Twój wysiłek nie przyniesie efektów i nie będzie widać wzrostu poziomu aktywności tej grupy odbiorców, to możesz śmiało podjąć decyzję, że utrzymywanie tej części listy nie ma zbyt wielkiego sensu. W tym wypadku najlepszym wyjściem będzie usunięcie tych odbiorców z listy i zastąpienie ich Nowicjuszami.

Zastanawiasz się jak wytypować odbiorców, którzy powinni znaleźć się w grupie Śpiochów? Oto wskazówka. Wyszukaj wśród swojej listy wszystkich, którzy nie otworzyli od Ciebie żadnej wiadomości w ostatnich 6 miesiącach. Czas możesz dobrać zależnie od częstotliwości komunikacji mogą to być 3, 6, 9 lub 12 miesięcy braku aktywności. Wszystko w tym wypadku zależy od branży w jakiej znajdują się Twoje usługi lub produkty oraz częstotliwości prowadzonej komunikacji.

 

Nowy sposób wyszukiwania kontaktów

W trakcie realizacji powyższych wskazówek w swoim koncie GetResponse z pewnością zauważysz nowy wygląd funkcji wyszukiwania kontaktów. Masz rację! Został on całkowicie przeprojektowany.  Dzięki temu jest teraz bardziej intuicyjną i łatwiejszą w użyciu funkcją. Dodane zostały także nowe elementy, którymi możesz posłużyć się podczas budowania segmentów swojej listy,

Więcej na temat nowej wersji wyszukiwarki kontaktów przeczytasz tutaj.

Jeśli masz jakieś pytania, lub po prostu potrzebujesz porady – napisz do nas. Nasi eksperci zawsze z przyjemnością pomogą Ci rozwiać wszelkie wątpliwości.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x