30 elementów, które poprowadzą Cię do sukcesu na Google+ w 2015 roku

Google+ to nie Facebook, ani nie Twitter.

 

Google Plus nie powinien zastępować żadnego innego kanału społecznościowego, ale bez względu na to czy jesteś zadowolony z działania na innych platformach czy nie, powinieneś wypróbować jego możliwości. Dlaczego? Ponieważ Google+ oferuje zupełnie inne funkcjonalności niż pozostałe media społecznościowe, szczególnie jeśli uwzględnimy jego wykorzystanie pod kątem biznesowym bądź prywatnym.

Być może zajrzałeś tam w poszukiwaniu znajomych i przeraziła Cię pustka, którą tam zastałeś. Google+ nie przyda się na wiele jeśli chciałbyś poszpiegować swoją byłą dziewczynę albo wyciągnąć coś niezręcznego na temat dawnych kolegów. Google+ bardziej przyda się tym, którzy chcą odkryć nowe znajomości bazujące na wspólnych zainteresowaniach czy pasjach lub tym, którzy szukają pokrewnej duszy. A jak to ma się do biznesu? Wyjaśniam poniżej.

 

Załóż stronę firmową w Google+

Oto jakie działania powinieneś podjąć, aby zmaksymalizować potencjał Google+:

1. Stwórz niestandardowy adres profilu. Zapomnij o długich, skomplikowanych adresach. Stwórz niestandardowy, krótki URL (plus.google.com/+twojanazwa) w celach brandingowych i po to, żeby w prosty sposób inni mogli znaleźć Cię w sieci.

2. Przypisz autorstwo. Choć aktualnie Google wprowadza pewne zmiany w sposobie wyświetlania informacji o autorach artykułów w wynikach wyszukiwania, nadal warto zadbać o to, żeby wyświetlały się podstawowe informacje o autorze w celu zwiększenia jego rozpoznawalności. Jak się za to zabrać? Najpierw zamieść link do swojego profilu Google+ w sekcji z informacjami o autorze na blogu (tj. korzystając z taga ?rel=author na końcu adresu). Następnie zamieść odnośnik do tego bloga w sekcji „Udziela się w:” („Contributor To”) swojego profilu Google+.

3. Zainwestuj w profesjonalną sesję zdjęciową. Wykorzystaj możliwość zamieszczenia obrazów o dużej rozdzielczości jako zdjęć na okładkę. Zaaranżuj sesję fotograficzną lub poproś grafika, aby przygotował dla Ciebie odpowiedni baner. Zdjęcie może prezentować wybrany produkt, konsumentów lub klientów lub informować o nadchodzącym wydarzeniu. Możliwości jest wiele.

4. Zoptymalizuj swój profil pod kątem wyszukiwarki. Zrób to zarówno dla profilu prywatnego, jak i strony firmowej. W obu przypadkach uzupełnij sekcję „O mnie“. Twój tagline także wyświetli się w wynikach wyszukiwania – zadbaj więc o jego odpowiedni charakter. Całość niech będzie przejrzysta, spójna i niech zawiera odpowiednie słowa kluczowe.

5. Pamiętaj o promocji krzyżowej (crosspromocja). Wykorzystaj profil firmowy, aby publikować prywatne treści i na odwrót, ale tylko wtedy kiedy uznasz to za stosowane.

6. Zamieść widżet Google+ na swojej stronie. Na swojej witrynie internetowej podlinkuj swój profil na Google+ poprzez dodanie odpowiedniego widżetu w bocznej kolumnie strony. Widżet pojawi się w wynikach wyszukiwania ułatwiając tym samym innym użytkownikom dotarcie do Twojego profilu na Google+.

7. Podziel odbiorców na grupy. W przeciwieństwie do innych platform społecznościowych, Google+ daje możliwość podziału odbiorców na różne grupy i dodanie ich do odpowiednich kręgów.

8. Zarządzaj kręgami.
Kręgi to świetny sposób na zarządzanie grupami osób o różnych zainteresowaniach. Stwórz własne kręgi wokół wybranych tematów i użyj słów kluczowych, aby zidentyfikować osoby, które powinny się tam znaleźć. Kręgi to nieoceniony sposób na zarządzanie już istniejącymi połączeniami, ale także na odkrywanie zupełnie nowych kontaktów. Możesz stworzyć nowe kręgi dla osób, które chciałbyś, żeby dołączyły do Ciebie bez konieczności wyszukiwania ich za każdym razem gdy chcesz sprawdzić co się z nimi dzieje.

9. Wchodź w interakcję z innymi jako strona firmowa. Ta metoda nie różni się niczym od tej stosowanej na Facebooku. Wchodź w interakcję z innymi stronami, tak aby docelowo dołączały one do obserwatorów Twojej strony firmowej. Aby przełączyć się na widok strony firmowej, wystarczy że klikniesz na strzałkę znajdująca się obok Twojego zdjęcia profilowego w prawym górnym roku ekranu i wybierzesz odpowiednią opcję.

10. Bądź empatyczny. Nie działaj pod maską bezdusznej korporacji. Pokaż swoją osobowość i to, że jesteś zwykłym człowiekiem – w ten sposób zachęcisz innych do wejścia w Twoje kręgi.

after 10_google +audience-1024x682

Buduj relacje dzięki Google+

Chciałbyś połączyć się z większą ilością osób na Google+? Oto sposoby jak to osiągnąć dla Twojej strony biznesowej.

 

11. Dziel się swoimi treściami. Dziel się treściami o wysokiej jakości na profilu firmowym, a następnie jeszcze raz – na profilu prywatnym. Wszystko, co zdecydujesz się opublikować lub polecić za pomocą przycisku +1, pojawi się w aktualnościach osób, które Cię obserwują. Tym sposobem dotrzesz do jeszcze większej liczby odbiorców.

12. Używaj hashtagów. Hashtagi (np. #biznes) to świetny sposób na tagowanie i śledzenie konwersacji, tak więc wzbogacaj każdy post o 2-3 hashtagi, tak żeby Twoje wpisy pojawiały się w wynikach wyszukiwania osobom, które szukały treści po poszczególnych hashtagach. Większość użytkowników Google+ zapomina o tej funkcjonalności, warto więc to wykorzystać by się odróżnić od innych. Nie wolno jednak przesadzić z ich ilością – jeśli post otagujesz większą ilością hastagów, możesz zostać uznany na spammera.

13. Odkryj osoby, które angażują się w konwersację. Stwórz nowe kręgi dla osób, które angażują się w publikowane przez Ciebie treści komentując lub rozpowszechniając je za pomocą przycisku +1. Zauważysz też, że są osoby, które dzielą się Twoimi treściami, ale nie wspominają Ciebie z imienia i nazwiska. Użyj Google Ripples, aby odnaleźć takie formy interakcji i nie przegapić nowych połączeń.

14. Okaż pomoc. Na Google+ postaw na marketing relacji. Oznacza to, że powinieneś angażować się w pomoc innym. Możesz przy tym promować swoje usługi, ale jeśli skupisz się tylko na tym, nie uda Ci się zbudować żadnych trwałych relacji. Przestań myśleć o sobie, a skoncentruj się na innych.

15. Bierz udział w hangoutach i udzielaj się w społecznościach. Dołącz do społeczności i hangoutów dotyczących tematów, które uznajesz za ciekawe, a trafisz na interesujące, podobnie myślące osoby, z którymi będziesz mógł nawiązać połączenie.

16. Organizuj hangouty. Hangouty to świetna alternatywa dla webinarów ze względu na to, że ich organizacja nie wiąże się z kosztami. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w tej dziedzinie, hangouty są idealnym miejscem na praktykę. Jednocześnie możesz być połączony z 10 osobami, ale dzięki równoległej transmisji w serwisie YouTube, ze swoim materiałem możesz dotrzeć do nieograniczonej liczby odbiorców. Użyj hangoutów by przeprowadzać wywiady, transmitować webinary, organizować panele dyskusyjne lub rozmawiać jeden na jeden.

17. Stwórz społeczność. Jeśli nie możesz znaleźć społeczności zebranej wokół konkretnego tematu, stwórz ją. Na początku w sposób naturalny przyciągniesz sporo spammerów, ale nie martw się tym zawczasu. Google+ świetnie sobie z tym radzi i udostępnia narzędzia do moderacji przed właściwą publikacją. Każda społeczność może mieć charakter otwarty lub prywatny.

18. Poświęć czas na nawiązanie kontaktu z liderami opinii. Chciałbyś nawiązać kontakt z liderami opinii i najbardziej wpływowymi osobami w Twojej dziedzinie? Ustaw się w kolejkę. Zacznij od komentowania zmian statusu obserwowanych osób, dzielenia się ich treściami i wspominania ich w swoich postach (+nazwa). Daj się zauważyć, a szybko przekonasz się, że ten związek na dłuższą metę okaże się korzystny dla obu stron. Wyślij prywatną wiadomość, rozpocznij czat lub zorganizuj hangout by rozwinąć tę znajomość.

19. Codziennie nawiąż kontakt z jedną osobą. Budowanie sieci kontaktów Google+ to czasochłonne zajęcie, ale jeśli podejdziesz do tego konsekwentnie, szybko zobaczysz jak zaowocował włożony w to wysiłek.

20. Zaproś do śledzenia Twojej aktywności. Namów innych do śledzenia Cię w Google+. Ale nie brzmij jakbyś był zdesperowany!

 

Wypromuj swój biznes

Google+ jest nieoceniony jeśli chodzi o promocję własnego biznesu i prezentację swoich produktów i usług nowym odbiorcom. Oto sposoby jak maksymalnie wykorzystać drzemiący w nim potencjał marketingowy.

21. Daj się znaleźć. Na swojej witrynie zamieść widżety swoich profili: zarówno prywatnego, jak i firmowego. To pozwoli innym na odszukanie Cię na Google+ w bardzo prosty sposób.

22. Użyj reklam +Post. Możesz dotrzeć do ogromnej liczy odbiorców stosując reklamy +Post oferowane przez Google. Możesz zapłacić za promocję treści zamieszczanych w Google+, tak aby wyświetlały się one w formie reklamy nad wynikami ze stron innych wydawców. Reklamami możesz zarządzać z panelu Google Adwords. Możesz nimi promować różnego rodzaju treści: blogposty, materiały wideo, zdjęcia, czy hangouty. Przy tym osoby, które są zalogowane do konta Google, mogą wchodzić w interakcję z Twoją reklamą. Mogą ją udostępniać (także za pomocą przycisku +1) albo komentować w formularzu tuż pod reklamą. Stosuj reklamy +Post w połączeniu z reklamami na Facebooku w celu osiągnięcia jeszcze lepszych rezultatów.

23. Zoptymalizuj swoje treści. Powinieneś zamieszczać wysokiej jakości zdjęcia i artykuły, szczególnie jeśli zamierzasz promować je za pomocą reklam. Formatuj swoje posty używając list punktowanych i numerowanych, pogrubienia i kursywy. Stosuj chwytliwe nagłówki i mocne wezwania do działania. Wykorzystaj materiały multimedialne, aby zwiększyć zasięg i zaangażowanie dla każdego wpisu. Swój profil zintegruj z serwisem YouTube, aby w prosty sposób wyświetlać filmy wideo. Używaj animowanych gifów i innych ruchomych formatów graficznych. Nie zapomnij o materiałach audio, wideo i infografikach, które wzbogacą Twój profil.

24. Użyj Helpoutów Google’a, by generować leady. Helpouts by Google to serwis, w którym zamieszczane są materiały instruktażowe lub tutoriale w formie wideo. Możesz zaistnieć tam jako ekspert i zbudować autorytet pomagając innym w rozwiązywaniu ich problemów. Jeśli poszukujesz pracownika, możesz poprosić o zaprezentowanie swoich umiejętności za pomocą helpoutów. Dla nauczycieli i trenerów to świetne narzędzie, które mogą wykorzystać w swojej codziennej pracy. Możesz określić ile ma kosztować dostęp do Twoich materiałów lub zdecydować, że udostępnisz je bezpłatnie. Dołącz do serwisu już teraz – za rejestrację i aktywność na wczesnym etapie zgromadzisz recenzje i bonusy w postaci lepszego indeksowania w wyszukiwarce.

25. Zintegruj profil z YouTubem. Jeśli prowadzisz kanał na YouTubie, zintegruj go z własnym profilem Google+ by dotrzeć do szerszej publiczności. Komentarze dodane za pomocą Google+ pojawią się również w komentarzach na YouTubie.

26. Użyj hangoutów. Użyj tej usługi do darmowych transmisji webinarów bez potrzeby instalacji skomplikowanego i kosztownego oprogramowania.

27. Embeduj posty na blogu. Niech Twoje posty zyskają drugie życie poprzez ich embedowanie na własnym blogu czy witrynie. Wszystkie komentarze i udostępnienia za pomocą przycisku +1 zalogowanych użytkowników wyświetlą się także na profilu Google+.

28. Zamień zdjęcia w materiały wideo. Materiały wideo są bardziej angażujące niż inne materiały wizualne. Korzystając z funkcji Awesome Auto możesz zamienić swoje zdjęcia w materiały wideo. Możesz także ściągnąć aplikację Google+ na swojego smartfona, która pozwoli Ci zamienić zdjęcia w film.

29. Korzystaj ze zdjęć bez konieczności ich zmniejszania lub kadrowania. Jeśli Twoja marka wykorzystuje do promocji materiały wizualne lub zdjęcia o wysokiej jakości, możesz opublikować je na Google+ bez znacznej utraty na ich jakości.

30. Dokonaj dogłębnej analizy. Na koniec dnia nie zapomnij przyjrzeć się jak Twoje wysiłki marketingowe w mediach społecznościowych przekuły się na wzrost Twojej popularności. Aby dokonać analizy, użyj któregoś z następujących narzędzi: SumAll, CircleCount lub narzędzia Brand Page Audit firmy Steady Demand.

 

after3__Google+webinar-chairs-1024x682

 

Podsumowanie

Google+ nie jest zwyczajną platformą społecznościową. To jeden z produktów firmy Google i warto potraktować go, jako przewagę, by dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców.

Nie rezygnuj przy tym z prowadzenia własnej strony na rzecz Google+. Pomyśl o nim raczej jako o uzupełniającej platformie, która pozwoli Ci osiągnąć zakładane cele biznesowe. Twoja witryna powinna być miejscem, któremu poświęcasz najwięcej uwagi, ale spróbuj znaleźć czas by udostępniać swoje treści także za pośrednictwem Google+. Dzięki strategicznemu wykorzystaniu Google+ nie tylko mocno zaistniejesz w mediach społecznościowych, ale także osiągniesz lepszy wyniki w wynikach wyszukiwania Google’a.

Powodzenia w 2015 roku! W komentarzach poniżej podzielcie się z nami czy powyższe rady okazały się pomocne w ujarzmieniu G+!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x