5 narzędzi marketingowych, bez których nie możesz się obejść

Jedną z największych zalet Internetu jest to, że można w nim znaleźć coraz to nowe narzędzia marketingowe, które pomagają usprawniać działanie strony internetowej, zdobywać nowych klientów czy rozwijać firmę. Jest jednak pewien kłopot…

Jaki? Zbyt dużo czasu trzeba byłoby poświęcić, by analizować każde z nich z osobna i sprawdzać, które rzeczywiście jest warte Twojej uwagi. Przecież, jak każdy, masz masę wiadomości, na które trzeba odpowiedzieć, telefonów, które musisz odebrać i spotkań, na których powinieneś być. Trudno więc znaleźć dodatkowy czas na poznawanie narzędzi.

Dziś to już nie problem.

Przyjrzeliśmy się kilkunastu rozwiązaniom, które pomagają osiągać założone cele. Następnie zawęziliśmy nasz wybór do pięciu niezbędnych narzędzi marketingowych, bez których nie można się obyć. Innymi słowy, oszczędziliśmy Ci konieczności spędzenia wielu godzin na analizowaniu, które z nich byłoby najbardziej właściwe dla Twojej firmy.

Chcesz zajrzeć na tę listę? Sprawdźmy, co na niej jest.

 

SEO Site Check Up

Istnieje wiele narzędzi SEO, na przykład Google PageSpeed InsightsQuick SproutMoz i Search Metrics. Jeśli jednak szukasz prostego i szybkiego sposobu, aby ocenić poprawność działania swojej strony, dobrym wyborem będzie SEO Site Check Up.

Rozpoczęcie pracy z SEO Site Check Up jest bardzo łatwe. Wklejasz po prostu swój adres URL i czekasz, aż strona zostanie przeanalizowana pod kątem tego, co działa, co wymaga usprawnienia, a co funkcjonuje źle. W ramach bezpłatnego audytu otrzymasz wskazówki, jak naprawić to, co nie działa poprawnie oraz dodatkowe informacje na temat tego, jakie znaczenie mają dla Twojej firmy otrzymane wyniki.

Jeśli więc szukasz dobrego, szybkiego i prostego w obsłudze narzędzia do analizy poprawności strony pod kątem SEO, SEO Site Check Up nie zawiedzie Cię.

 

BuzzSumo

Jeśli prowadzisz bloga i chcesz mieć pewność, że to, o czym piszesz, będzie jak najlepiej przygotowane pod kątem SEO, BuzzSumo jest narzędziem dla Ciebie.

Po wejściu na stronę zobaczysz panel z polem, w którym możesz wpisać słowo kluczowe albo adres URL konkurencyjnej strony. Po zatwierdzeniu, BuzzSumo znajdzie i przeanalizuje wszystkie artykuły, infografiki, posty gościnne, wywiady i pliki do pobrania związane z podanym słowem lub adresem.

Na podstawie danych dostarczonych przez BuzzSumo możesz sprawdzić, jakie treści mają najwięcej udostępnień na Facebooku, LinkedIn, Twitterze, Pintereście i Google+. Dzięki temu w łatwy sposób ocenisz, jakie tematy warto poruszyć w kolejnym poście na blogu, infografice czy newsletterze.

Jeśli jesteś blogerem lub tworzysz dużo treści, powinieneś dodać stronę BuzzSumo do Ulubionych. To naprawdę świetne narzędzie.

 

SimilarWeb

Jesteś gotowy na kolejny poziom wtajemniczenia w dziedzinie analityki? Wypróbuj SimilarWeb, które dostarcza dogłębnej wiedzy na temat tego, co dzieje się w sieci. Kiedy przeanalizujesz otrzymane informacje i zastanowisz się, jak zareagować na to, czego się właśnie dowiedziałeś, możesz dopasować swoją strategię względem konkurencji, bazując na pozyskanych w czasie rzeczywistym danych analitycznych.

SimilarWeb zbiera nieprzetworzone dane ze źródeł takich jak panele, dane dostawców usług internetowych i inne. Każdego dnia kategoryzowanych jest ponad 5 miliardów (tak, miliardów!) zdarzeń. Są one następnie przetwarzane przez algorytmy machine learning i wysyłane do Ciebie, tak byś mógł z nich skorzystać i przekonać się, czy prowadzisz prawidłowe działania dla swojej firmy.

SimilarWeb to naprawdę solidna platforma, która z pewnością sprawdzi się, jeśli chcesz osiągnąć więcej niż do tej pory.

 

SpyFu

Byłoby świetnie móc sprawdzić, co konkurencja robi online, prawda? Jest to możliwe. Wystarczy skorzystać ze SpyFu. Wpisz dowolny adres strony, aby sprawdzić, za jakie słowa kluczowe jej właściciel zapłacił w Adwords, na jakie słowa ma wyszukiwania organiczne oraz zobaczyć wszystkie reklamy, jakie stworzył przez ostatnie 11 lat.

SpyFu pomoże Ci także wyszukać emaile, numery telefonów i inne adresy, których nie mogłeś znaleźć gdzie indziej.

Jeśli obserwowanie działań konkurencji ma dla Ciebie znaczenie, zapoznaj się ze SpyFu. To doskonałe narzędzie, które dostarcza nieprawdopodobnych wprost danych analitycznych.

 

Brand24

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, co użytkownicy Internetu mówią o Twojej marce, powinieneś sprawdzić Brand24. To platforma, dzięki której dowiesz się, o czym dyskutują ludzie w sieciach społecznościowych oraz popularnych serwisach www.

Jedną z największych zalet Brand24 jest to, że dostarcza danych na temat zabarwienia emocjonalnego wzmianek o marce, dzieląc je na pozytywne, negatywne i neutralne. Innymi słowy, system analizuje, co ludzie czują w stosunku do Twojej marki. Możesz w ten sposób przekonać się, czy jej przekaz faktycznie trafia do potencjalnych i obecnych klientów.

Jeśli zależy Ci na tym, by bacznie obserwować, co ludzie mówią o Twojej (lub konkurencyjnej) marce, Brand24 to narzędzie dla Ciebie.

 

Skorzystaj z naszej listy!

Łatwo zgubić się w gąszczu dostępnych narzędzi marketingowych. Przeanalizowaliśmy kilkanaście z nich, abyś mógł skupić się na tych najważniejszych, opisanych powyżej. Czy są inne, równie dobre? Oczywiście. Te, które wymieniliśmy to doskonały zestaw na start. Z czasem, gdy poznasz inne rozwiązania, możesz je do niego dołączyć.

A Ty z jakich narzędzi korzystasz w swojej firmie? Jakie platformy możesz polecić? Daj nam znać w komentarzach poniżej!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x