7 kroków do stworzenia idealnej ankiety konsumenckiej

Ankiety to świetny sposób, aby dowiedzieć się czegoś więcej o subskrybentach. Zdobyta dzięki nim wiedza może przełożyć się na poprawę Twoich usług, produktów i sposobu targetowania wysyłanych biuletynów.

 

Ankiety pozwalają marketerowi określić stopień zadowolenia klientów, zachęcić ich do udzielenia opinii i oszacować szanse na sprzedaż. Aby jednak klient chciał wziąć w niej udział, powinien otrzymać od autora ankiety zachęcające do tego zaproszenie, na przykład w formie wiadomości email. Poniżej znajdziesz 7 sposobów w jaki możesz poprawić skuteczność takich emailowych zaproszeń.

 

1. Ważny jest nadawca wiadomości

Jeśli zaproszenie jest wysyłane do użytkowników z użyciem narzędzi wysyłkowych lub za pośrednictwem zewnętrznej firmy świadczącej takie usługi, upewnij się, że odbiora zobaczy nazwę Twojej firmy w polu “Nadawca”, a wiadomość email będzie wysłana z właściwej domeny. Odbiorca nie powiniem mieć problemów z identyfikacją nadawcy – w przeciwnym razie wiadomość uzna za spam albo za amatorską robotę (szczególnie w przypadku darmowych narzędzi wysyłkowych). Każda szanująca się firma udostępniająca narzędzia do wysyłki wiadomości email powinna pozwalać na wysyłkę za pośrednictwem własnego dostawcy usług emailowych.

 

2. Wybierz właściwe narzędzie

Ankieta to tylko nazwa szerokiego wachlarza narzędzi. Dane możesz gromadzić za pomocą quizu, testu, kodu QR, badania albo formularza aktualizacji danych. Swoje pytania możesz także zadać w momencie, w którym Twoi użytkownicy będą dokonywać rejestracji lub zakupu.

 

3. Ustal termin ważności

Największą liczbę otwarć uzyskasz w pierwszej godzinie od wysłania wiadomości email. Skoro tak, musisz zachęcić odbiorcę do natychmiastowego działania: zamieść więc informację ponaglającą do wzięcia udziału w ankiecie przed upłynięciem konkretnego terminu.

 

4. Określ ile czasu zajmie jej wypełnienie

Wypełnienie ankiety nie powinno zajmować całego dnia. W celu zminimalizowania ilości osób, które mogłyby porzucić wypełnienie ankiety, w wiadomości email wskaż ile czasu trzeba na nią poświęcić. Zamiast używać rozbudowanych określeń typu “zajmie to, w zależności od prędkości wypełniania, od kilku do kilkunastu minut”, wpisz konkretny czas, czyli np. “5 minut”.

 

5. Określ cel

Od samego początku nie pozostawiaj wątpliwości w jakim celu powstała Twoja ankieta i w jaki sposob wykorzystasz zebrane dane (np. by poprawić jakość obsługi klienta lub do lepszej segementacji). A skoro mowa o korzyściach…

 

6. Zaoferuj coś w zamian

Przekonaj subskrybentów do wypełnienia ankiety oferując coś w zamian. To co zaoferujesz za wzięcie udziału w ankiecie może podnieść współczynnik jej wypełniania o 5-20%. Taką ofertą może być darmowa usługa lub produkt, zniżka na kolejny zakup lub szansa na wygranie nagrody. Wielkość zaoferowanego bonusu niekoniecznie przełoży się na większą liczbę odpowiedzi. Środki włożone w nabycie kosztownej nagrody mogą pójść na marne – aby spełniła ona swoją rolę powinna sprawiać wrażenie wartościowej, ale osiągalnej. Czasami – w zależności od grupy odbiorców – nawet podziękowanie może okazać się wystarczające.

 

7. Rozsyłaj i przypominaj

Pamiętaj, że subskrybenci będą otwierać Twoje wiadomości email w różnych okolicznościach, szczególnie w przypadku czytania ich na urządzeniach mobilnych. Wyślij wiadomość email z przypomnieniem, aby zwiększyć współczynnik jej wypełnienia.

Zacznij jeszcze dzisiaj!

Ankieta pomoże Ci rozeznać się w sytuacji Twojej firmy i jej klientów oraz pozyskać odpowiednie dane o nich. Zaproszenie do wypełnienia ankiety, które wyślesz w formie wiadomości email będzie dobrym wstępem do osiągnięcia wyższego współczynnika jej wypełnienia. Rezolutny marketer – taki jak Ty – powinien zacząć od zastosowania powyższych rad, a następnie przeprowadzić szereg testów tak, aby osiągnąć zakładany cel. Sukces gwarantowany!

Podziel się z nami w komentarzach swoimi sposobami, dzięki którym ankieta okazała się skuteczna. Co sprawdziło się najlepiej w przypadku Twojego biznesu?

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x