9 elementów newslettera, na które powinieneś zwrócić uwagę

Newsletter to najbardziej popularny rodzaj wiadomości email marketingowej.

Jest obietnicą wyjątkowych i wartościowych treści – zachęca do subskrypcji, wpływa na zaangażowanie, pomaga w budowaniu wartościowych relacji z odbiorcami. Projekt i zawartość newslettera decydują o skuteczności działań email marketingowych.

Poniżej omówię 9 elementów, które możesz umieścić w swoim newsletterze. Wykorzystaj je w odpowiedni – unikalny dla Twojej marki – sposób i zachwyć odbiorców. Spraw, by chętnie czytali każdą wiadomość i z niecierpliwością czekali na kolejną.

 

1. Wstęp

Zacznij każdą wiadomość od kilku słów wprowadzenia. Poinformuj czytelnika o tym, co dla niego przygotowałeś i napisz, na co powinien zwrócić uwagę. Przywitaj odbiorców, zbuduj napięcie i zachęć ich do zapoznania się z treścią wiadomości.

 

Brain_pickings

Zdj. 1. Wstęp newslettera Brain Pickings zachęca do zapoznania się z treścią poprzedniej edycji oraz do zasilenia konta projektu.

 

 

cdp_wstep

Zdj. 2. Wstęp newslettera cdp.pl informuje o trwających akcjach promocyjnych.

 

 

2. Lista blogpostów

Firmowy blog to doskonałe źródło wartościowych i interesujących dla subskrybentów treści. Wyodrębnij w szablonie wiadomości sekcję, w której będziesz regularnie prezentować posty związane z tematyką newslettera.

UncommonGoods

Zdj. 3. Fragment wiadomości prezentującej najnowsze wpisy na blogu od UncommonGoods.

 

Dzięki temu przekierujesz ruch na bloga i zwiększysz zasięg publikowanych artykułów. Uzyskasz również cenne informacje na temat preferencji użytkowników – sprawdzaj statystyki i zwróć uwagę na linki, które cieszą się największą popularnością wśród subskrybentów.

 

3. Recenzja produktu

Pozytywne opinie użytkowników mają olbrzymi wpływ na decyzje zakupowe. Wykorzystaj przychylne komentarze, które otrzymujesz od klientów i zamieść je w treści newslettera.

 

kate_spade_new_york

Zdj. 4. Kate Spade New York wykorzystuje opinie użytkowników w swoich newsletterach.

 

Zachęcaj klientów do napisania recenzji Twojego produktu, którą następnie opublikujesz. Wysoka ocena produktu z zewnętrznego źródła pomoże zbudować zaufanie do Twojej marki.

 

4. Wskazówki i porady dla czytelników

Treści o charakterze edukacyjnym zawsze cieszą się dużą popularnością użytkowników. Poznaj wyzwania, jakie stoją przed Twoimi subskrybentami i przesyłaj im wartościowe informacje, które pomogą im odnieść sukces.

 

MR_PORTER

Zdj. 5. Fragment newslettera od MR PORTER, w którym przedstawiono produkty, które można przekazać z pokolenia na pokolenie.

 

5. Zbliżające się wydarzenia

Poinformuj odbiorców o nadchodzących wydarzeniach, które mogą być dla nich interesujące. Webinary, szkolenia, konferencje – zadbaj o ich promocję z odpowiednim wyprzedzeniem i zwróć uwagę na korzyści płynące z wzięcia w nich udziału.

 

6. Coś wyłącznie dla subskrybentów

Jakie są korzyści wynikające z subskrypcji Twojego newslettera? Co sprawia, że warto udostępnić swój adres mailowy?

Stwórz elitarny klub, wyjątkowe miejsce kontaktu subskrybentów z Twoją marką. Oferuj treści i okazje dostępne wyłącznie dla odbiorców newslettera, np. specjalny kod promocyjny do wykorzystania przy najbliższych zakupach lub poradnik niedostępny nigdzie indziej.

kate_spade

Zdj. 6. Fragment newslettera od Kate Spade New York zawierający kod rabatowy.

 

7. Polecane materiały z innych źródeł

Możesz wzbogacić treść swojego newslettera o informacje z zewnętrznych źródeł (pod warunkiem, że będą one interesujące dla odbiorców i zgodne z filozofią Twojej marki).

Wielu subskrybentów doceni fakt, że wybrałeś dla nich najciekawsze w swojej opinii wiadomości z branży i zebrałeś je w jednym miejscu.

 

8. Linki do mediów społecznościowych

Wykorzystaj moc mediów społecznościowych: zachęcaj do udostępnienia treści, śledzenia profilu Twojej firmy lub daj czytelnikom możliwość szybkiego opublikowania cytatu z Twojej wiadomości. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu przycisków mediów społecznościowych, możesz w znaczny sposób zwiększyć zasięg i skuteczność swoich działań email marketingowych.

The_honest_company

Zdj. 7. Wiadomość od The Honest Company zachęcająca do śledzenia profili firmy na portalach społecznościowych.

 

9. Pytania do subskrybentów

Wykorzystaj newsletter do pozyskania cennych informacji bezpośrednio od subskrybentów – osób, które są szczerze zainteresowane produktami bądź usługami oferowanymi przez Twoją markę.

Przygotuj jedno pytanie lub krótka ankietę. Informacje udzielone przez zaangażowanych odbiorców mogą okazać się bardzo pomocne przy podejmowaniu niektórych decyzji biznesowych.

 

Wskazówki:

Na koniec mam jeszcze kilka wskazówek, które pomogą Ci w przygotowaniu skutecznego newslettera.

 

Zadbaj o odpowiednią częstotliwość

Nikt nie lubi otrzymywać zbyt dużej liczby wiadomości; to główna przyczyna rezygnacji z subskrypcji. Pamiętaj, że newsletter Twojej firmy nie jest jedyną wiadomością, która trafia do skrzynki odbiorczej subskrybenta.

Monitoruj aktywność odbiorców i postaraj się dopasować częstotliwość wysyłki do ich preferencji. Postaw na jakość komunikacji. Jeżeli Twoim priorytetem stanie się wysyłanie wyłącznie wartościowych treści, w naturalny sposób ograniczysz częstotliwość wysyłki.

Warto również zwrócić uwagę na czas wysyłki, którego optymalizacja może znacznie poprawić wyniki Twojej kampanii. Przeczytaj ten blog post, aby dowiedzieć się więcej na temat optymalizacji czasu wysyłki i funkcjonalności Perfect Timing.

 

Niech Twój newsletter oferuje unikalne treści

Zadbaj o to, by Twój newsletter zawierał ekskluzywne, niepublikowane nigdzie indziej treści, które będą stanowiły zachętę do subskrypcji. Daj potencjalnym klientom powód do zapisania się na listę.

 

Szablon powinien być prosty, a treści krótkie

Zadbaj o wygodę użytkownika już na etapie projektowania. Przygotuj responsywny szablon, który odpowiednio wyeksponuje treść i umożliwi korzystanie z newslettera na dowolnym urządzeniu.

Wyodrębnij poszczególne sekcje szablonu i zoptymalizuj ilość treści. Zbyt duża ilość tekstu, zmuszająca do przewijania ekranu w nieskończoność, może zniechęcić nawet szczerze zainteresowanych czytelników.

Zapoznaj się z naszą infografiką, jeżeli potrzebujesz wskazówek, dobrych praktyk i przykładów, którymi warto się kierować przygotowując grafiki do szablonu newslettera.

 

Uprość proces rezygnacji z subskrypcji

Rezygnacja z subskrypcji powinna być tak samo łatwa jak zapisanie się do newslettera. Nie podtrzymasz zaangażowania subskrybentów utrudniając wypisanie się z listy – możesz ich jedynie rozzłościć i sprawić, że nie będą czytać Twoich wiadomości. Przeniosą je bezpośrednio do kosza lub co gorsza, oznaczą jako spam.

Nie ryzykuj utraty reputacji i problemów z dostarczalnością – kieruj swoją komunikację wyłącznie do zainteresowanych odbiorców.

 

Czy znasz inne elementy, które warto umieścić w szablonie newslettera? Które z opisanych powyżej poleciłbyś w pierwszej kolejności? Zostaw swój komentarz.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x