9 niezawodnych sposobów promowania premiery produktu za pomocą social media

Obawiasz się, że premiera Twojego produktu się nie uda? Może powinieneś wykorzystać do promocji tego wydarzenia social media? Jest wiele skutecznych sposobów wprowadzania na rynek produktów, które zaangażują użytkowników mediów społecznościowych i sprawią, że nie będą się mogli doczekać premiery.

Jak wprowadzić na rynek produkt, korzystając z social media?

Statista przewiduje, że do 2021 roku z serwisów społecznościowych będzie korzystało około 3,02 mld osób. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę użytkowników, social media mogą stać się idealnym kanałem dotarcia z ofertą produktową do dużej liczby odbiorców.

 

Nie jest jednak łatwo przeprowadzić udaną premierę produktu. Wykorzystanie do tego celu marketingu w social media może okazać się jeszcze trudniejsze, zwłaszcza jeżeli wcześniej tego nie robiłeś. W tym artykule zebrałem dziewięć niezawodnych sposobów wprowadzania produktu na rynek, dzięki którym łatwiej Ci będzie zdobyć zainteresowanie użytkowników mediów społecznościowych.

1. Stwórz zapadający w pamięć hashtag

Przed premierą wymyśl unikalny hashtag, którego użyjesz do oznaczania produktu. Ułatwisz w ten sposób znalezienie informacji na jego temat. Dzięki hashtagom można również monitorować, jakie dyskusje dotyczące premiery prowadzą użytkownicy. Ważne, aby wybrany hashtag był unikalny i chwytliwy. Ma się wyróżniać od innych, podobnych. Marka lodów Ben & Jerry’s to doskonały przykład wykorzystania tej metody w praktyce. Poprosiła ona fanów, żeby wymyślili nazwę dla ich najnowszego smaku i zachęciła ich do oznaczania propozycji hashtagiem #benjerryflavor.

 

2. Wykorzystaj opcję Click to Tweet

Umożliwienie ludziom rozmowy na temat nowego produktu to jeden z podstawowych sposobów promowania jego premiery. Odbiorcy mogą dzięki temu dzielić się emocjami ze znajomymi i osobami, które ich obserwują. Użyj opcji Click to Tweet, żeby przygotować gotowe tweety. Fani będą mogli udostępniać je bez konieczności pisania czegokolwiek. Skorzystaj z tego rozwiązania w newsletterach i powiadomieniach o nowych postach na blogu, żeby subskrybenci mogli dzielić się informacją o premierze w mediach społecznościowych.

 

3. W każdym kanale mów o produkcie głośno i wyraźnie

Najlepszy sposób informowania w social media o nadchodzącej premierze to wyraźne powtarzanie, że to nastąpi już „wkrótce”. Informuj o tym w każdym serwisie, z którego korzystasz. Warto stworzyć baner albo cover photo z informacją o produkcie. Grafiki powinny zawierać wyróżniający się przekaz, aby użytkownicy zwrócili na niego uwagę. Na przykład na profilu marki Taco Bell pewnego dnia zapanowały ciemności. Zamiast zdjęć profilowych użyto czarnych kwadratów. Zdjęcia w podobnym stylu zamieszczono na Instagramie wraz ze złowieszczo brzmiącym postem. Wykorzystując śmiałe posunięcie, marka zdecydowanie dała się zauważyć.

 

4. Przeprowadź kampanię teaserową

Tajemnicze kampanie teaserowe to jeden z najlepszych sposobów promowania premier produktów. Budują napięcie i atmosferę wyczekiwania w mediach społecznościowych. Nadaj kampanii chwytliwą nazwę, najlepiej spójną z hashtagiem, który stworzyłeś dla produktu. Możesz też wymyślić hashtag w oparciu o nazwę projektu. Następnie opublikuj grafiki, które nie zdradzają nic oprócz hashtaga, zawierają przyciągające uwagę hasło i informację, że premiera już wkrótce. Żeby ta taktyka zadziałała, regularne aktualizuj profil. Nie pozwól, aby szum wokół nowego produktu ucichł. Możesz zamieścić teaserową grafikę z datą premiery. Niech odbiorcy zastanawiają się, co wydarzy się tego dnia. Za przykład może tu posłużyć grafika zapowiadająca wprowadzenie na rynek telefonu Microsoft Lumia w 2014 roku.

 

5. Pokaż kulisy powstawania produktu

Zaproś odbiorców na krótką relację zza kulis. Może to być film albo galeria zdjęć. Pokazując proces powstawania produktu, sprawisz, że wyda się on odbiorcom bliższy, a oni sami nie będą mogli doczekać się premiery. Obojętnie jaki produkt wprowadzasz, podziel się szczegółami na temat tego, skąd wziął się pomysł i jak powstał projekt. Na przykład Samsung przed premierą smartfona Galaxy S5 zamieścił na Facebooku album ze zdjęciami, na których widać, jak powstawał ten telefon. Jest to jeden z najprostszych sposobów, jeśli sprzedajesz produkty fizyczne. Możesz wówczas dzielić się informacjami na temat użytych materiałów, zaprezentować szkice, prototyp, a nawet sam proces produkcji. Trochę trudniej będzie z oprogramowaniem i usługami – w tym przypadku możesz jednak skierować uwagę na zespół i pokazać, jak ciężko pracowali jego członkowie, żeby produkt powstał.

 

6. Zaangażuj odbiorców w proces tworzenia produktu

Zadbaj o większe zaangażowanie odbiorców, włączając ich za pośrednictwem serwisów społecznościowych w proces powstawania produktu. Zachęć, żeby przesyłali sugestie co do elementów projektu czy opinie na temat jego zastosowania. Ludzie będą znacznie bardziej czekali na produkt, w którego tworzeniu brali udział. Wspomniana wyżej kampania marki Ben & Jerry to dobry przykład zaangażowania fanów w premierę produktu. Marka Lay’s zastosowała podobną taktykę, zapraszając fanów do zgłaszania pomysłów na nowe smaki. Zachętą była nagroda w wysokości miliona dolarów. Uczestnicy takich konkursów nie tylko chcą jak najszybciej przekazać swój pomysł, ale też uważnie śledzą proces powstawania produktu i z niecierpliwością czekają na premierę.

 

7. Zorganizuj konkurs

Jeśli chcesz zwiększyć świadomość użytkowników social media dotyczącą produktu, zaproś ich do udziału w konkursie. Jeżeli dasz im możliwość wygrania atrakcyjnych nagród, prawdopodobnie ich zainteresowanie wzrośnie i tym niecierpliwiej będą czekać na premierę. Wymyśl zabawny, interaktywny konkurs, w którym szansa na wygraną jest tym większa, im częściej uczestnicy dzielą się informacjami o produkcie. Wspomniany wyżej konkurs marki Lay’s to doskonały przykład zabawy związanej z wprowadzeniem produktu na rynek. Poniżej znajdziesz też przykład innego konkursu promującego nowy produkt, stworzonego przez markę CourseMinded. Zwróć uwagę, że zachęcił on uczestników do dzielenia się informacjami o produkcie.

 

8. Na bieżąco informuj o postępach

Sposób piąty i ósmy mają ze sobą sporo wspólnego. W przypadku piątego jednak chodzi o przekazywanie szczegółowych informacji o postępach prac nad produktem. Oprócz zdjęć i filmów, możesz publikować posty o nowych funkcjach. Twoim celem jest pokazanie użytkownikom social media, jak produkt powstaje krok po kroku. W ten sposób utrzymasz atmosferę podekscytowania, zwłaszcza kiedy będzie coraz bliżej do dnia premiery. Jeśli właśnie wprowadziłeś nową funkcję, daj o tym znać odbiorcom. Wykorzystaj autorespondery, żeby prowadzić jeszcze skuteczniejsze kampanie w mediach społecznościowych.

9. Zacznij odliczanie

Kiedy data pojawienia się produktu na rynku jest coraz bliżej, możesz rozpocząć odliczanie na swoim profilu społecznościowym. To sprawdzony sposób, który ma za zadanie przygotować odbiorców na premierę. Odliczać możesz na różne sposoby. W miarę jak zbliża się dzień premiery, możesz codziennie aktualizować zdjęcie profilowe. Wrzuć zdjęcie produktu i informację, ile dni jeszcze zostało. Możesz też publikować zdjęcia czy posty nawiązujące do czasu, jaki pozostał do premiery. Świetny przykład znajdziesz na profilu firmy Intel na Facebooku. W kolejnych postach odbywa się tam odliczanie w nanosekundach do dnia premiery procesora Intel Core czwartej generacji.

 

Podsumowanie

Jest nieskończenie wiele sposobów, dzięki którym wprowadzisz produkt na rynek, korzystając z potęgi mediów społecznościowych. Pomogą Ci one zwiększyć zasięg i zadbać o powodzenie premiery. Nie traktuj jednak mediów społecznościowych jako jedynego narzędzia promocji. Reklama, email marketing, promocje online, crowdfunding i influencerzy to inne świetne rozwiązania. A skoro mowa o emailach, oto artykuł, który pomoże Ci wprowadzić na rynek nowy produkt za pomocą kampanii e-mail marketingowych. Jeżeli newslettery są ważnym elementem Twojej strategii komunikacji marketingowej, jestem pewien, że te informacje będą dla Ciebie przydatne.

Masz pytania albo znasz inne sposoby promowania premiery nowych produktów i chcesz się nimi podzielić? Zostaw komentarz.

 

Autor – Shane Barker jest konsultantem ds. marketingu cyfrowego, specjalizującym się w lejkach sprzedażowych, ukierunkowanym ruchu i konwersji witryn. Współpracował m.in. z firmami z listy Fortune 500 i wieloma gwiazdami z listy A-List. Śledź go na Twitterze @shane_barker

 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x