Automatyzacja – przygotuj się na rewolucję [poznaj szczegóły]

Automatyzacja – termin ten już od dłuższego czasu pojawia się na ustach większości marketerów. Jednak znaczna część specjalistów z branży wciąż myśli o niej jako o funkcjonalności dostępnej tylko dla wielkich korporacji z jeszcze większymi budżetami.

 

A gdybyśmy zaproponowali Ci narzędzie tak elastyczne, że z łatwością dopasujesz je do potrzeb zarówno początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników?

 

Garść statystyk

W Internecie można znaleźć mnóstwo informacji dotyczących automatyzacji – jej wdrażania, skuteczności czy chociażby oczekiwań marketerów. Oto kilka przykładów:

To tylko część statystyk, które można znaleźć w sieci. Tych z Was, którzy mieli już okazję wypróbować automatyzację, nie trzeba zapewne przekonywać o korzyściach płynących z włączenia jej do swojej codziennej pracy. Potrzebne jest jedynie dobre narzędzie – takie, które pomoże osiągnąć wszystkie założone cele.

 

Czego marketerzy oczekują od automatyzacji?

Z badań “Marketing Automation Trend Survey” wykonanych przez Ascend2 wynika, że w automatyzacji marketerzy najbardziej cenią sobie możliwość zwiększenia liczby gromadzonych leadów (61%), dbałość o relacje z klientami (57%) oraz wzrost przychodów (47%). Na dalszych miejscach znajdują się ponadto: zwiększenie zaangażowania odbiorców (36%), poprawa skuteczności działań marketingowych (29%) oraz tworzenie targetowanych kampanii (22%).

Powyższe liczby potwierdzają wszechstronność automatyzacji oraz to, jak wiele różnych celów marketingowych można dzięki niej osiągnąć. Wybierając odpowiednie narzędzie, będziesz w stanie otrzymać od odbiorców bardzo szczegółowe dane. Dzięki tym informacjom utworzysz całościowy obraz swoich klientów; obraz, na którym każdy szczegół będzie miał znaczenie i na którym nic nie dzieje się przypadkowo.

Brzmi przekonująco? Tak myślałam.

 

Jak więc powinno wyglądać narzędzie idealne?

Skupmy się na kilku kluczowych aspektach:

 

Praktyczność

Po pierwsze – dobre narzędzie do automatyzacji działań marketingowych pozwala
na stworzenie dokładniejszego profilu subskrybentów, dzięki czemu spojrzysz
na swoją bazę adresową z zupełnie nowej perspektywy. Będziesz w stanie skupić się nie tylko na dużych grupach, ale przede wszystkim na pojedynczych klientach. Możesz w końcu spełnić oczekiwania indywidualnych odbiorców, wysyłając im idealnie dopasowaną komunikację, stworzoną na podstawie historii ich aktywności i preferencji.

 

Uniwersalność

Być może już wcześniej myślałeś o włączeniu automatyzacji do swoich działań,
ale bałeś się, że to zbyt skomplikowane. A co powiesz na narzędzie, które jest tak elastyczne, że dostosuje się do Twoich indywidualnych potrzeb – i które będzie
w stanie rozwinąć się razem z Tobą? Pomyśl o narzędziu, dzięki któremu z łatwością stworzysz prosty cykl (np. przypisanie tagu do subskrybenta), a następnie, krok
po kroku, rozbudujesz do formy złożonego grafu, ilustrującego ścieżkę subskrybenta od początku do końca.

Możesz również zacząć od czegoś znacznie bardziej zaawansowanego – wszystko zależy wyłącznie od Ciebie.

 

Elastyczność

Nie zaskoczę Cię pisząc, że marketerzy bardzo różnią się od siebie – nie tylko pod względem poziomu posiadanej wiedzy czy doświadczenia; każdy ma przecież różne potrzeby biznesowe czy chociażby styl pracy. Odpowiednio dobrane narzędzie
do automatyzacji powinno więc otwierać przed Tobą mnóstwo możliwości,
np. przejście wybrany scenariusz na wiele różnych sposobów – tak, by każdy marketer mógł w dowolny sposób wcielić w życie swój własny pomysł.

 

Intuicyjność

Idealne narzędzie do automatyzacji marketingu powinno umożliwiać intuicyjne przenoszenie kontaktów pomiędzy cyklami, pozwalające na stworzenie kompleksowej strategii komunikacyjnej. Proste tworzenie logicznych połączeń w czytelnym edytorze pomoże stworzyć cykl, który rozwiniesz jak tylko zechcesz. Ponadto, narzędzie takie powinno umożliwiać natychmiastowy dostęp do wszystkich warunków, akcji i filtrów tak, byś mógł w mgnieniu oka zobaczyć, co sprawdza się w Twojej komunikacji i wprowadzić ewentualne poprawki.

 

Wszechstronność

Co możesz zrobić dzięki automatyzacji? Dosłownie wszystko. Dobre narzędzie pozwoli na wykorzystanie wirtualnych cyklów w praktycznie każdej branży. Możesz tworzyć i wysyłać:

  • serie wiadomości powitalnych dla nowych klientów
  • kampanie reaktywacyjne
  • wiadomości typu follow-up po dokonaniu zakupu w sklepie online
  • przypomnienia o webinarach
  • …. i nie tylko o webinarach
  • długoterminowe kampanie lojalnościowe
  • indywidualne plany szkoleniowe online
  • programy nagradzające np. lojalność klienta
  • kampanie sprzedażowe
  • własne wiadomości, które pozwolą Ci zidentyfikować mniej aktywnych klientów
  • i wszystko inne, co tylko przyjdzie Ci do głowy

 

Automatyzacja świetnie sprawdzi się w każdej dziedzinie. Możesz dostosować ją do naprawdę różnorodnych potrzeb i celów. Pomoże Ci w poprawie konwersji, ograniczaniu wypisów czy zwiększeniu zaangażowania klientów. To, w jakim celu ją zastosujesz, zależy wyłącznie od Ciebie!

 

Aktualizacja – dziękujemy za komentarze i sugestie

W zeszłym tygodniu poprosiliśmy Was o podzielenie się swoimi przemyśleniami
na temat tego, jak powinno wyglądać skuteczne narzędzie do automatyzacji marketingu i jak wykorzystalibyście je w codziennej pracy. Dziękujemy za wszystkie komentarze.

Było ich całkiem sporo – dlatego postanowiliśmy podzielić się z Wami kilkoma szczegółami na temat Marketing Automation GetResponse w wersji beta. Kiedy będziecie mogli ją wypróbować? Tego akurat nie możemy jeszcze zdradzić 😉

 

Co znajdziesz w Marketing Automation GetResponse BETA?

1. Warunki, akcje, filtry – Marketing Automation GetResponse opiera się na prostych zasadach logicznych (jeśli wydarzy się X, wtedy zareaguj w sposób Y). Gdy określone przez Ciebie warunki zostaną spełnione, nasz system zainicjuje dalsze działania. Dzięki temu możesz tworzyć całościowe cykle automatyzacji, prowadzące subskrybentów przez całą drogę użytkownika, od początku do końca.

Brzmi nieźle, prawda? To nie wszystko – opierając się na wybranych warunkach, będziesz mógł również automatycznie przenosić subskrybentów pomiędzy kampaniami.

 

2. Cykle Marketing Automation – to podstawa automatyzacji. Składają się z warunków, akcji i filtrów, z pomocą których utrzymasz kontakt się ze swoimi odbiorcami. Cykle ilustrują Twoją strategię komunikacyjną. Wykorzystaj je, by powitać nowych klientów, nagrodzić ich zaangażowanie, zaplanować kampanię promocyjną czy rozpocząć kurs online. Nasze cykle pomogą Ci osiągnąć każdy cel – możesz więc budować proste lub bardziej skomplikowane procesy, w zależności od potrzeb. Wszystko zależy od Ciebie!

 

3. Scoring – pozwala śledzić i oceniać działania subskrybentów oraz analizować wartość Twojej bazy. Przypisuj i odejmuj punkty wybranym klientom według własnych potrzeb. Zdecyduj, które działania chcesz nagrodzić dodatkowymi punktami, a które po prostu zignorować.

 

4. Tagowanie – pozwala na przypisywanie tagów wybranym odbiorcom. Tagi GetResponse działają na takiej samej zasadzie, jak wszystkie tagi, które znasz już
z innych serwisów, np. z WordPressa. Każdemu subskrybentowi możesz przypisać dowolną liczbę tagów, dzięki czemu będziesz w stanie zaplanować w pełni spersonalizowaną komunikację.

 

 

Co jeszcze przygotowaliśmy?

Wkrótce poznasz wersję beta Marketing Automation GetResponse. W ciągu najbliższych kilku tygodni po włączeniu, będziemy ją powoli wzbogacać o nowe funkcjonalności dla branży e-commerce, np. śledzenie porzuceń koszyka lub ruchu na stronie. To pozwoli Ci przeprowadzić bardziej szczegółowe analizy i zwiększyć konwersję.

 

 

….kiedy zaczynamy?

Już niebawem. Nasi obecni klienci wkrótce trzymają zaproszenia do testowania Marketing Automation GetResponse. A już niedługo zaprosimy Was wszystkich – tak szybko, że nawet się nie obejrzycie 😉

 

Wrócimy do Ciebie

Teraz, kiedy wiesz już trochę więcej na temat Marketing Automation GetResponse, daj nam znać – czego jeszcze oczekiwałbyś od odpowiedniego narzędzia do automatyzacji? Podziel się opinią w komentarzach poniżej lub na Twitterze (#GRAutomationHub).

 

 

Pobierz planer!
Pobierz planer!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x