[Case study] Uczta dla oczu każdego czytelnika

Jeśli wydaje wam się, że nasz blog wygląda teraz nieco inaczej niż ostatnio – macie rację! W lipcu w wasze ręce całkiem odmieniony blog GetResponse. Doszliśmy do wniosku, że po kilku latach działania nasz stary, dobry email marketingowy blog wymaga zmiany.

 

Tutaj możecie jeszcze rzucić okiem na jego poprzednią szatę graficzną:

BlogGetResponse

 

Co sprawiło, że postanowiliśmy wprowadzić aż tak duże zmiany?

 

Po pierwsze, w ciągu ostatnich kilku lat nasz blog znacząco się rozrastał, a umieszczane na nim posty dotyczyły dużo szerszego zakresu tematów niż tylko email marketing. To była naturalna konsekwencja rozbudowy i udoskonalania naszych produktów. Dodaliśmy między innymi takie działy jak marketing automation czy informacje o platformie GetResponse. Jednocześnie zdaliśmy sobie sprawę, że projekt oraz szata graficzna strony nie pokazują naszym czytelnikom całego spectrum tematów, które opisujemy. Co więcej – i przyznajemy się do tego bez bicia – nawigacja i wyszukiwanie informacji w morzu publikowanych przez nas treści też nie było wystarczająco przejrzyste i proste.

Po drugie, uświadomiliśmy sobie, że wraz z rozwojem technologii użytkownicy coraz częściej czytają przeznaczone dla nich treści z ekranów urządzeń mobilnych, a nasz blog nie był pod tym kątem wystarczająco responsywny. Postanowiliśmy więc maksymalnie zwiększyć responsywność naszej strony na wszystkich rodzajach urządzeń: od komputerów stacjonarnych, przez tablety, po wszystkie modele smartfonów.

Od czasu minęło już kilka tygodni i mamy nadzieję, że wszyscy zdążyliście już oswoić się z nowym blogiem. To dobry moment, aby pokazać wam, co dokładnie się zmieniło:

 

Raz, dwa, trzy!

Największą zmianą, którą na pewno zauważycie po wejściu na stronę, jest to, że właściwe podzieliliśmy go na trzy osobne blogi. Zdajemy sobie bowiem sprawę, że w dzisiejszych czasach, aby realizować skuteczny marketing trzeba być na bieżąco z trendami w technologii , a jednocześnie nieustannie poprawiać swoją produktywność ( w tym doskonale pomoże Wam automatyzacja działań). Na naszym blogu znajdziecie wiele praktycznych i sprawdzonych rad w tym zakresie – w końcu GetResponse to nie tylko specjaliści ds. marketingu i zarządzania, ale również graficy, programiści i eksperci z dziedziny HR, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą.

Postanowiliśmy kolorami rozróżnić poszczególne kategorie (dlatego każdy blog ma swój osobny kolor) raz stworzyliśmy stronę tytułową (tak, to ta wspaniała strona, którą widzicie wchodząc na blog.getresponse.pl), na której wyświetlane są posty ze wszystkich trzech blogów. Teraz możecie szybko przejrzeć treści najnowszych postów, wiedząc z jakiej kategorii pochodzą albo też przejść bezpośrednio do wybranego bloga, korzystając z menu w górnym pasku.

To łączy przeglądanie najciekawszych treści łatwiej i szybciej z przyjemnym i wartościowym doświadczeniem użytkownika.

 

Potrzebujesz pomocy?

Wiemy o tym, że najważniejsze jest dostarczenie czytelnikowi wielu znakomitych treści, ale jednocześnie chcemy zapewnić wam wspaniałe doświadczenie użytkownika, które nie przytłacza. Dlatego bardzo starannie przemyśleliśmy kwestię wyszukiwania fraz na naszym blogu i zdecydowaliśmy się ulepszyć je w niespotykany dotąd sposób:

Teraz każdy użytkownik może szybko przeszukać treść wszystkich trzech blogów w tym samym momencie. Wyniki wyszukiwania pojawią się w sekcjach marketing, platforma i automation, a słowo kluczowe zostanie w nich podświetlone.

Ponadto użytkownik – bez względu na to, gdzie akurat jest – zawsze może wyszukać odpowiedź na nurtującą go kwestię, klikając w ikonkę lupy w prawym górnym rogu na pasku naszego bloga.

 

Dostosowanie do indywidualnych potrzeb

Wiemy, że jesteście zajęci i przeciążeni informacjami, dlatego – szanując wasz czas – chcemy udostępniać wam tylko te naprawdę interesujące treści. Jeśli więc jesteś rycerzem Jedi technologii, który chce zostać ninją w dziedzinie marketingu, możesz zapisać się do naszego newslettera. Dzięki temu będziesz zawsze dostawał najnowsze posty z interesujących cię dziedzin. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, żeby cię zaskoczyć!

 

Uczta dla twoich oczu

Dostosowanie bloga do wymogów urządzeń mobilnych to nie tylko programowanie i wdrożenie. Wymaga to także wzięcia pod uwagę przejrzystości projektu, typografii oraz czytelności. Aby usprawnić wszystkie te obszary, wybraliśmy dla naszego bloga nowy krój pisma – Proxima Nova. Proste, szerokie, geometryczne formy oraz duża wysokość x sprawiają, że pozostaje on czytelny nawet na ekranach o niższych rozdzielczościach, niezależnie od ich rozmiaru.

Na blogu pojawiły się też większe zdjęcia, które wzbogacają doświadczenie użytkownika. One także dostosowują się do rozdzielczości twojego urządzenia mobilnego.

W sekcji „Najpopularniejsze artykuły”, w pasku po prawej stronie każdego posta, znajdziesz informacje o najchętniej czytanych treściach. Nie zapomnij też wejść w zakładkę „Więcej” (górne menu) – znajdziesz tam wszystkie infografiki, poradniki i webinary, o których wspominałem wcześniej.

Jeśli z naszych autorów szczególnie przypadnie ci do gustu, po kliknięciu jego imienia zostaniesz przekierowany na stronę zawierającą wszystkie jego posty i krótką notkę biograficzną.

 

Zmiany to wyzwanie

Wszystkie zmiany wymagają ogromu pracy i nie inaczej było tym razem. Nasi projektanci, zespół od treści i specjaliści od interfejsu poświęcili wiele dni na dopracowanie każdego szczegółu. I muszę przyznać, że dzięki temu udało nam się nie tylko przeprojektować stronę, ale też świetnie poćwiczyć pracę zespołową i umiejętność komunikacji!

Podsumowując: co ulepszyliśmy?

  • responsywność
  • menu
  • czytelność
  • czas ładowania strony
  • pozytywne doświadczenie użytkownika blog bez względu na urządzenie, z którego korzysta czytając go
  • przejrzystość

 

Wyznajemy filozofię, że każdy wdrożony projekt to nie koniec, a zaledwie początek podróży wiodącej przez ciągle zmiany, ulepszenia i optymalizacje. Wierzymy też w potrzebę stałego dostosowywania się do nieustannie zmieniających się realiów. Niemniej jednak jesteśmy dumni z ukończenia projektu naszego bloga i cieszymy się, że możemy pokazać go naszym czytelnikom już w nowej odsłonie.

Jedną z podstawowych wartości, którą kierujemy się w GetResponse, jest „Rozwijaj się, adaptuj i spoglądaj na zmiany z nadzieją”. Teraz jej odzwierciedlenie znajdziecie też na blog.getresponse.pl!

 

Jeśli chcecie podzielić się z nami opiniami lub sugestiami, zapraszamy do dyskusji w komentarzach pod tekstem. Nie zapominajcie też wspominać o GetResponse w mediach społecznościowych – teraz, po zmianach, to także będzie łatwiejsze!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x