VIEWS

Czym są LinkedIn Showcase Pages i jak je wykorzystać w swojej firmie?

LinkedIn wprowadził nowe ciekawe rozszerzenie do oferowanego rozwiązania stron firmowych o nazwie Showcase Pages.

 

Funkcjonalność ta pozwala na stworzenie unikalnego wizerunku dla osobnych marek, jednostek biznesowych czy inicjatyw i kierowanie odmiennych akcji promocyjnych do indywidualnych grup docelowych. Sprawdziłem czy pomimo niezaprzeczalnych zalet te rozwiązanie jest odpowiednie dla każdego rodzaju biznesu.

 

LinkedIn Showcase Pages

W poprzednim poście odpowiedziałem Ci już na pytanie dlaczego właśnie LinkedIn powinien zainteresować Cię jeśli szukasz skutecznego sposobu na wypromowanie swojej firmy zarówno na lokalnych, jak i zagranicznych rynkach. Opisałem m.in. jak możesz stworzyć sponsorowane ukierunkowane reklamy oraz dlaczego powinieneś prowadzić profil swojego biznesu, który stanowić będzie jej wizytówkę przed potencjalnymi klientami i partnerami.

Showcase Pages, znane również jako Strony marki, pozwalają Ci na stworzenie dedykowanej strony, odmiennej niż Twoja firmowa, która będzie niosła indywidualne treści do wybranej grupy odbiorców.

LinkedIn Showcase Pages

Zdjęcie 1 – LinkedIn Showcase Pages

Ma to swoje zalety, a wśród nich m.in.:

  • Łatwiejsze dostarczanie angażujących treści do osób, zainteresowanych wybraną jednostką lub marką,
  • możliwość oddzielenia i lepszego opisania osobnych jednostek firmy,
  • większa kontrola administratora strony nad tym jakiego typu treści i jak często są umieszczane na indywidualnych stronach,
  • mniejsza konkurencja pomiędzy osobnymi działami firmy o to kto i kiedy umieszcza treści,
  • dostęp do osobnych statystyk dla każdej ze stron.

 

Są jednak i wady tego rozwiązania, które mogą dotyczyć zwłaszcza mniejsze firmy:

  • Strona firmowa oraz Showcase Pages mają osobne, unikalne bazy fanów. Użytkownik decyduje, którą z nich chce śledzić.
  • aby budować zaangażowanie odbiorców należy poświęcić więcej czasu i zasobów niż w przypadku jednej strony firmowej,
  • każda ze stron ma osobny adres URL, który musisz umieścić na swojej stronie internetowej

 

Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że rozwiązanie to jest skierowane głównie do firm, które posiadają szersze grona fanów, które wymagają odmiennego podejścia i treści. Poprzez rozdzielenie swojej komunikacji pomiędzy te marki możesz lepiej kontrolować komu jakie treści są przedstawiane i w bardziej klarowny sposób budować wizerunek swoich produktów.

Musisz zatem zadecydować czy nowe rozwiązanie od LinkedIn jest czymś co poprawi Twoje działania marketingowe i czy jesteś gotowy, aby poświęcić nieco więcej czasu, aby je w pełni wykorzystać. Jeśli nie masz pewności czy będziesz mógł zachować odpowiednią częstotliwość generowania treści dla indywidualnych stron powinieneś dokładnie przemyśleć decyzję o tworzeniu Showcase Pages.

 

Jak stworzyć Showcase Pages?

Żeby stworzyć swoją własną stronę dla jednej z marek musisz być zalogowany jako administrator profilu firmy na LinkedIn. Tam, kliknij w rozwijaną listę obok ikony Edytuj i wybierz opcję Stwórz Stronę marki. (Uwaga: usunięcie strony marki może okazać się możliwe dopiero po skontaktowaniu z Działem Obsługi Klienta LinkedIn)

Po nazwaniu dedykowanej strony i wybraniu nowego administratora (którym możesz być sam lub osoba znajdująca się na Twojej liście kontaktów) możesz dokończyć proces wypełniając pozostałe dane przed jej publikacją.

Jak stworzyć stronę marki na LinkedIn

Zdjęcie 2 – Jak stworzyć stronę marki na LinkedIn

 

Przykłady zastosowania

Część z najbardziej znanych firm w świecie IT korzysta już z Showcase Pages. Jak zobaczysz poniżej, robią to całkiem nieźle zważywszy na to, że liczba fanów indywidualnych stron często przewyższa liczbę osób, które śledzą sam profil firmowy.

 

Przykład 1 – Adobe

Strona firmowa firmy Adobe

Zdjęcie 3 – Strona firmowa firmy Adobe z indywidualnymi stronami marek po prawej stronie

 

Strona marki Adobe

Zdjęcie 4 – Strona jednej z marek firmy Adobe

 

Przykład 2 – Microsoft

Profil firmowy Microsoft

Zdjęcie 5 – Profil firmowy Microsoft

 

Strona marki Microsoft Office

Zdjęcie 6 – Strona marki Microsoft Office, której liczba fanów przewyższa liczbe fanów strony firmowej

 

Przykład 3 – IBM

Strona firmowa IBM

Zdjęcie 7 – Strona firmowa IBM

 

Strona marki IBM Cloud

Zdjęcie 8 – Strona marki IBM Cloud

 

Nie zapomnij o promocji!

Ze względu na fakt, iż Showcase Pages zaczynają z 0 liczbą fanów, powinieneś jak najszybciej wykonać szereg działań, które pozwolą Ci wypromować nowo powstałą stronę marki. Przeanalizuj poniższe pomysły i wykorzystaj je, aby jeszcze skuteczniej promować swoją firmę za pomocą LinkedIn.

  • Wypromuj stronę marki za pomocą aktualizacji na profilu Twojej firmy,
  • zachęć swoich pracowników, aby śledzili nowo powstałą stronę,
  • zakomunikuj powstanie strony na pozostałych stronach internetowych i blogach,
  • dodaj opcję śledzenia strony na pozostałych stronach internetowych i blogach,
  • stwórz sponsorowane aktualizacje kierujące do Twojego Showcase Page,
  • wypromuj stronę marki za pomocą płatnych reklam i wiadomości InMail.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x