[Darmowy Poradnik] KPI w email marketingu

Jak rozpoznać czy działania email marketingowe pomagają w realizacji założonych celów biznesowych?

W jaki sposób sprawdzić, czy komunikacja email marketingowa dostosowana jest do potrzeb subskrybentów? Skąd wiadomo, że określone działania przynoszą oczekiwany zwrot z inwestycji? Jeżeli masz trudność w udzieleniu szybkiej odpowiedzi na powyższe pytania, przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, który rozwieje Twoje wątpliwości. Dowiesz się jak wybrać właściwe wskaźniki efektywności i zaczniesz podejmować świadome – oparte na konkretnych danych – decyzje.

 

Poradnik podzielony jest na 7 rozdziałów, które szybko wprowadzą Cię w arkana zaawansowanego email marketingu:

1. Wybór właściwych wskaźników efektywności

Online marketing jest gałęzią marketingu, w której niemal wszystko można zmierzyć. W dodatku regularnie pojawiają się nowe narzędzia, które pozwalają na coraz bardziej dokładną analizę działań. W tej sytuacji, jedną z najważniejszych umiejętności współczesnego email marketera, jest umiejętność dokonywania odpowiedniej selekcji i obserwacji danych, które są najbardziej istotne.

 

2. Określenie branży, w której działasz

Nie wszystkie reguły są na tyle uniwersalne, by można było je stosować w każdej branży z równie dobrym skutkiem. Aby dopasować odpowiednie wskaźniki efektywności do indywidulanych potrzeb swojego biznesu, określ branżę, model biznesowy, aktualny etap rozwoju i kluczowe cele biznesowe. Dokładne określenie bieżących potrzeb swojej firmy, pozwoli Ci skoncentrować się na tym, co najważniejsze.

 

3. Korelacja wskaźników KPI z celami biznesowymi

Konkretne cele biznesowe różnią się w zależności od firmy, jednak często dotyczą podobnych obszarów działalności. W tym rozdziale omówimy najbardziej popularne wskaźniki efektywności, dla których najprawdopodobniej znajdziesz zastosowanie.

 

4. Wskaźniki KPI dla etapów lejka email marketingowego

Lejek email marketingowy pozwoli Ci na szczegółowe zaplanowanie podróży subskrybenta z uwzględnieniem różnych potrzeb odbiorców, na każdym etapie subskrypcji. Skorzystaj z naszego szablonu i dopasuj poszczególne elementy lejka na potrzeby swojej działalności. Określ wskaźniki efektywności dla kluczowych etapów i zobacz, jak email marketing przyczynia się do rozwoju Twojego biznesu.

 

5. Zrób to po swojemu

Na tym etapie będziesz już w stanie dopasować swoją strategię email marketingową do indywidualnych potrzeb i charakteru swojej działalności. Świadomie wybierzesz najbardziej istotne wskaźniki. Sam wiesz najlepiej, co chcesz osiągnąć za pomocą email marketingu.

 

6. Analiza danych

Większość email marketerów skupia się wyłącznie na wskaźniku otwarć i kliknięć w wiadomości. Jeżeli jednak chcesz dokładnie ocenić jakość działań email marketingowych, powinieneś regularnie obserwować wskaźnik rezygnacji z subskrypcji oraz liczbę przypadków zgłoszenia spamu.

 

7. Swobodny przepływ informacji

Jeżeli chcesz świadomie podejmować decyzje dotyczące działań email marketingowych, powinieneś zapewnić sobie dostęp do kluczowych informacji, które mogą być rozsiane po całej firmie. Stwórz odpowiednie warunki do współpracy i swobodnej komunikacji między pracownikami.

Jednym z przykładów może być wymiana informacji pomiędzy działem marketingu i działem sprzedaży. Jeżeli określone działania marketingowe mają na celu zwiększenie sprzedaży, dział marketingu musi uzyskać dostęp do danych, które pozwolą na określenie skuteczności kampanii i pomogą w oszacowaniu zwrotu z inwestycji.

 

blog2

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób przygotować strategię email marketingową, która będzie nastawiona na realizację celów biznesowych Twojej firmy, ten poradnik jest dla Ciebie. Szybko zwiększysz swoje kompetencje i zaczniesz podejmować świadome, skuteczne decyzje. Możesz go pobrać TUTAJ.

 

Poradnik zawiera dodatkowo szablon modelu biznesowego oraz lejek email marketingowy, które będziesz mógł wydrukować. Pomogą Ci w przygotowaniu strategii email marketingowej, która pozwoli na przygotowanie kampanii, które przerosną oczekiwania subskrybentów.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x