VIEWS

Email, content i social media: trzy filary świątecznych kampanii marketingowych [Webinar]

Okres okołoświąteczny jest dla wielu firm najgorętszym okresem sprzedażowym w roku.

 

Od listopada do stycznia jest bowiem wiele okazji do przeprowadzenia ciekawych akcji marketingowych, które możesz wykorzystać, aby skutecznie zachęcić odbiorców do skorzystania z oferty. Jeżeli chcesz w pełni wykorzystać możliwości, jakie oferuje nadchodzący sezon, powinieneś z wyprzedzeniem zaplanować swoje działania. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, dzięki którym będziesz mógł lepiej wykorzystać nadchodzące okazje.

 

Przygotuj świąteczny kalendarz marketingowy

Zwróć uwagę na profil swojego docelowego odbiorcy i zaplanuj działania w oparciu o jego preferencje. Nie wszyscy klienci są w stanie podejmować szybkie decyzje pod wpływem emocji. Jeżeli działasz w relacji B2B, proces decyzyjny często wymaga zaangażowania wielu osób i zajmuje znacznie więcej czasu – tacy klienci nie są podatni na spontaniczne promocje świąteczne, w ich przypadku dużo bardziej rozsądne jest budowanie relacji i wysłanie szczerych świątecznych życzeń.

Zastanów się dokładnie, jakie akcje warto przeprowadzić i wybierz z nich te, które mogą okazać się najbardziej skuteczne. Następnie przygotuj kalendarz, w którym umieścisz wszystkie okazje i towarzyszące im działania. Kalendarz pomoże Ci skoncentrować się na celach i ułatwi odpowiednie rozplanowanie działań. Usprawni też współpracę całego zespołu marketingowego i pomoże skupić uwagę wszystkich na najważniejszych zadaniach oraz zbliżających się terminach ich realizacji.

 

Wybierz kanał komunikacji odpowiadający Twoim celom

Czy Twoi docelowi klienci korzystają z mediów społecznościowych? Ponownie zastanów się, kim jest Twój idealny klient i dopasuj kanały komunikacji marketingowej do jego preferencji. Wykorzystaj jeden konkretny albo kilka kanałów w połączeniu. Każdy z nich może wnieść jakąś wartość dla odbiorców.

Z mojego doświadczenia wynika, że w przypadku online marketingu bardzo skutecznym jest wykorzystanie jednocześnie: email marketingu, mediów społecznościowych oraz content marketingu.

 

Buduj relację za pomocą email marketingu

Email marketing pozwala na dopasowanie komunikacji do oczekiwań odbiorców, którzy dobrowolnie zapisali się na listę i rzeczywiście są zainteresowani Twoją ofertą. Zastanów się nad ich potrzebami i z pomocą lejka email marketingowego zaplanuj proces subskrypcji, który odpowie na ich najważniejsze pytania, zachęci do zakupu i sprawi, że staną się sympatykami Twojej marki. Będą wówczas polecać Twoje produkty znajomym, a to posłuży Ci za darmową i naprawdę skuteczną reklamę.

 

Docieraj do nowych odbiorców za pomocą social media

Media społecznościowe pozwalają na zwiększenie zasięgu i dotarcie z ofertą do użytkowników o określonym profilu. Wykorzystaj dostępne narzędzia i promuj swoją ofertę wśród potencjalnie zainteresowanych osób. Szczególnie przydatne są tutaj funkcje typu Facebook Custom Audiences i Lookalike Audience.

Social media są jednym z najbardziej skutecznych metod budowania listy email marketingowej. Użytkownicy, którzy naprawdę są zainteresowani ofertą Twojej firmy, chętnie zapiszą się do subskrypcji w celu uzyskania większej ilości informacji.

 

Przyciągaj potencjalnych klientów za pomocą wartościowych treści

Oprzyj działania email marketingowe oraz aktywność w mediach społecznościowych o wartościowe treści. Nudne, powtarzające się wiadomości o identycznym charakterze są jednym z najczęstszych powodów rezygnacji z subskrypcji. Jeżeli jednak oprzesz swoją strategię komunikacji o wartościowe, interesujące dla subskrybentów treści, możesz spodziewać się wzrostu ich zaangażowania i stopniowego zwiększenia skuteczności prowadzonych kampanii. Wysokiej jakości content pozwoli na zwiększenie zaufania i przyciągnie Twoich potencjalnych klientów.

To idealny moment, aby szczegółowo przygotować świąteczne kampanie marketingowe. Zastanów się nad okazjami, które chcesz wykorzystać i dobierz odpowiednie kanały komunikacji. Pamiętaj, że najlepszy efekt uzyskasz dzięki wykorzystaniu kilku kanałów marketingowych. Wypróbuj email, social media i content marekting i daj znać, jak sprawdziły się w Twoim przypadku.

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, weź udział w webinarze Email, content i social media: trzy filary świątecznych kampanii marketingowych, który odbędzie się już w najbliższy czwartek o g. 11:00. Możesz zapisać się TUTAJ. Do zobaczenia!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x