Nowa funkcjonalność Facebooka – jak wykorzystać reklamę na obszarze o określonym promieniu?

Facebook wdrożył nową funkcjonalność – możliwość kierowania kampanii reklamowych do użytkowników znajdujących się w określonym promieniu od siedziby firmy.

 

Póki co, nowa forma dystrybucji reklamy jest dostępna jedynie na terenie USA. Jednak, ze względu na drzemiące w niej możliwości, wkrótce może stać się powszechnie dostępna – również w Polsce.

 

Reklama targetowana na Facebooku

Istnieje wiele sposobów na skuteczną promocję biznesu za pomocą portali społecznościowych (Jak wypromować swoją firmę na LinkedIn i Instagramie?). Nie ma jednak uniwersalnego przepisu na doskonałą kampanię reklamową, która za każdym razem przyniesie oczekiwane rezultaty. Strategia reklamowa zmienia się w zależności od charakteru i specyfiki konkretnej działalności.

O skuteczności reklamy decyduje np. fakt, czy została skierowana do właściwej grupy odbiorców lub czy została przekazana w zrozumiały dla nich sposób. Nawet wielki budżet nie przełoży się na satysfakcjonujące wyniki, jeżeli odbiorca nie będzie w żaden sposób zainteresowany reklamowanym produktem lub usługą.

Według oficjalnych danych z 30 czerwca 2014, z Facebooka korzysta 1,32 mld użytkowników w miesiącu. Platforma dysponuje olbrzymią ilością informacji na ich temat, co czyni z niej jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamy targetowanej.

Choć targetowanie może wydawać się skomplikowane, wcale takie nie jest. Facebook oferuje naprawdę wiele parametrów, które pozwalają na precyzyjne kierowanie reklam do idealnych odbiorców (czyli tzw. targetu).

Jeżeli zainteresował Cię ten temat i chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak za pomocą reklam na Facebooku dotrzeć do swojej grupy docelowej, przeczytaj ten artykuł.

 

Definiowanie grupy docelowej

Facebook pozwala na dokładne określenie grupy docelowej dla działań reklamowych. Do naszej dyspozycji są parametry geograficzne (bazujące na lokalizacji), demograficzne (np. płeć, wiek, data urodzenia) oraz zainteresowania, miejsce pracy, wykształcenie, język oraz połączenia (np. fani email marketingu). Innymi słowy – wszystkie informacje, które użytkownicy pozostawili przy wypełnianiu swoich profili.

Parametry geograficzne pozwalają obecnie na skierowanie reklamy do mieszkańców wybranego kraju, województwa, miasta oraz osób znajdujących się w obrębie określonego kodu pocztowego. Możesz również wskazać miasto i okolicę o określonym promieniu. Twoja reklama dotrze wówczas do wszystkich miast, których centrum znajduje się w zasięgu ustawionego przez Ciebie promienia.

Rozwiązanie to nie jest jednak idealne. Przygotowane w ten sposób kampanie obejmują swoim zasięgiem duży obszar, co sprawia, że mają ograniczona skuteczność w przypadku niewielkich firm, których działalność opiera się na sprzedaży produktów lub świadczeniu usług głównie wśród lokalnej społeczności.

 

Reklama na obszarze o określonym promieniu

Radius-based ads2

Jeżeli nie interesuje Cię kampania obejmująca zasięgiem całe miasto, ponieważ wolisz dotrzeć do osób znajdujących się w niewielkiej odległości od siedziby Twojej firmy – ten rodzaj reklamy jest dla Ciebie.

Reklama na obszarze o określonym promieniu pozwoli na ograniczenie budżetu kampanii i skierowanie informacji wyłącznie do użytkowników znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie Twojej firmy.

 

Kto może skorzystać z funkcjonalności?

Z reklamy na obszarze o określonym promieniu mogą szczególnie skorzystać firmy kierujące swoją ofertę do lokalnej społeczności. Poniżej kilka przykładów działalności, które mogą skutecznie wykorzystać tę formę reklamy:

 

Piekarnia

Lokalna piekarnia, która przygotowuje swoje produkty wyłącznie z naturalnych składników najwyższej jakości. Właściciel doskonale zna odwiedzających go klientów (w większości są to ludzie z sąsiedztwa). Chętnie rozmawia z nimi, zbiera ich opinie i dostosowuje swoją ofertę do ich preferencji.

Aby trafić w gusta większości członków lokalnej społeczności, często zmienia asortyment. W zależności od dnia i pory, piekarnia serwuje wypieki przygotowane z różnych składników.

Kampania reklamowa skierowana do osób mieszkających w okolicy może okazać się bardziej skuteczna oraz mniej kosztowna od kampanii obejmującej całe miasto.

Dzięki wykorzystaniu reklamy na obszarze o określonym promieniu właściciel piekarni może:

  • zwrócić uwagę klientów na oferty specjalne: wypieki z wykorzystaniem sezonowych składników, okolicznościowe specjały (np. ciasta świąteczne), produkty dla osób przestrzegających określonej diety oraz wszelkie akcje promocyjne organizowane przez piekarnię
  • poinformować z wyprzedzeniem o nadchodzących świętach, rozładować natłok zamówień w poprzedzającym je okresie i w konsekwencji zwiększyć sprzedaż.

 

Food truck

Wszystkie bary na kółkach maja dwie wspólne cechy: nieustannie zmieniają swoją lokalizację oraz promują się za pomocą Facebooka. Każdego dnia serwują posiłki w innym miejscu, dlatego klienci nie zawsze wiedzą, że akurat dzisiejszego dnia są w okolicy.

Właściciel foodtrucka może przygotować poranną kampanię promującą ofertę dnia. Z pewnością pomoże w ten sposób wielu osobom w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru miejsca na lunch.

W zależności od lokalizacji, kampania reklamowa, skierowana do osób znajdujących się w okolicy 1000 m może okazać się niezwykle skuteczna i przynieść wysoki zwrot z inwestycji.

tumblr_n67dmeB1if1ta0hnbo1_1280-2

 

Kwiaciarnia

Każdy dzień w życiu lokalnej społeczności obfituje w doskonałe okazje do wręczenia drugiej osobie bukietu kwiatów. Urodziny, imieniny, rocznica lub zbliżający się Dzień Matki – te i wiele innych okazji stanowią doskonały powód do skorzystania z reklamy na obszarze o określonym promieniu.

Właściciel kwiaciarni będzie mieć wiele okazji do zaprezentowania swojego biznesu i przedstawienia swojej wyjątkowej oferty osobom mieszkającym w okolicy.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność kampanii, można zastosować parametr demograficzny i w zależności od zbliżającej się okazji skierować ją wyłącznie do kobiet lub mężczyzn.

Wielu marketerów z pewnością nie może się doczekać momentu, w którym reklama na obszarze o określonym promieniu będzie dostępna na terenie Polski. W jaki sposób wykorzystasz ją do promocji Twojej firmy? Czy masz już na to pomysł? Opowiedz nam o tym w komentarzu.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x