III edycja Email Marketing Maratonu już za nami!

Prowadzone przez zespół ekspertów z GetResponse, 5-cio godzinne szkolenia poświęcone były tematyce nowości w działaniach email marketingowych.

 

Pokazaliśmy przykłady skutecznych kampanii, sprawdzonych taktyk oraz narzędzia niezbędne do ich realizacji. W sumie 5 dni szkoleniowych, 1500 przebytych kilometrów, 285 słuchaczy.

Opowiedzieliśmy jak mierzyć zaangażowanie czytelników wiadomości i odpowiedzieliśmy na pytanie dlaczego to takie ważne by reaktywować użytkowników. Czy wiesz, że brak zaangażowania może sprawić, że Twój email trafi do spamu? Przedstawiliśmy pomysły na kampanie reaktywacyjne, m.in. segmentację bazy i dopasowanie treści, wykorzystanie autoresponderów oraz zmniejszenie częstotliwości wysyłek.

 

fb_cytat_mo

 

Przybliżyliśmy uczestnikom punkt widzenia odbiorcy wykorzystując przykład wymagającej postaci Franka Underwooda z popularnego serialu House of Cards. Które z wiadomości przeczytałby Frank? 🙂 Oceniliśmy kilkanaście mailingów krytycznym okiem Franka. Dowiedzieliśmy się jak ważna jest personalizacja i dopasowanie treści do odbiorcy. Przy tej okazji przypomnimy smaczek dla fanów serialu – maile z Netflix promujące 3 sezon:

unnamed-2

unnamed

 

Kolejna prezentacja naszego eksperta, pokazywała na praktycznych przykładach jak budować lojalność użytkowników. Należy o nich zadbać już od pierwszego, powitalnego emaila. Nie bójmy się także zapraszać do dialogu, badajmy preferencje użytkowników, pytajmy o ich opinie. Zdobywajmy informacje, które pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby czytelników, co pomoże nam zdobyć ich lojalność i sprawi, że zechcą podzielić się naszą ofertą z innymi.

DCIM100GOPRO

 

Następna część spotkania poświęcona była efektywnemu budowaniu landing pages. Celem landing page jest zachęcenie odbiorcy do wykonania określonej czynności, np. subskrypcji newslettera dlatego na naszej stronie nie powinno znajdować się nic, co może rozproszyć użytkownika i odwrócić jego uwagę od wykonania tej jednej, konkretnej akcji. Na landing pages warto zmieścić grafikę, video oraz opinie zadowolonych użytkowników potwierdzające jakość Twoich produktów.

fb_cytat_ms1

Przypomnieliśmy również o tym, że video jest najszybciej rozwijającym się trendem w internecie. Udowodniliśmy, że video emaile o wiele bardziej przyciągają uwagę odbiorców i zwiększają skuteczność newsletterów, jeśli są profesjonalnie przygotowane. Czy wiedzieliście, że 12 razy chętniej udostępniamy treści video niż linki tekstowe albo statusy?

 

Na koniec opowiedzieliśmy o różnicy pomiędzy mailigami B2B oraz B2C. Czy wiesz, że 59% marketerów B2B uważa, że kanał email najskuteczniej generuje przychody (wg. BtoB Magazine)? Kluczem do stworzenia skutecznych treści marketingowych jest zrozumienie swoich klientów, ich potrzeb oraz nawyków. To pierwszy krok do zbudowania relacji.

fb_cytat_ik

Dodatkowo szkolenia uświetnili goście specjalni. Prezentacja o aspektach prawnych wzbudziła dużą aktywność i rozwiała wiele wątpliwości naszych uczestników.

Następny wykład obfitował w wiele ciekawostek dotyczących łączenia kampanii emailowych z SMSami. Udowodnił, że oba te kanały świetnie się uzupełniają.

 

Największą frekwencją cieszyliśmy się na mecie naszego maratonu w Gdańsku, gdzie gościliśmy Marcusa Taylora, założyciela Venture Harbour, który opowiedział m.in. o email marketingu w ecommerce. Marcus przypomniał o konieczności wykonywania testów A/B, dobrej praktyce wysyłania emaili urodzinowych ze specjalnymi bonusami dla solenizantów, wspomniał również o wsparciu email marketingu kampaniami na facebooku.

IMG_6487

Wszystkie szkolenia zaprezentowane podczas finałowego maratonu w Gdańsku zostały zarejestrowane i można je obejrzeć na stronie Kenis. Prezentacje można obejrzeć na naszym profilu slideshare – zachęcamy do lektury i śledzenia profilu.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za stawienie się do wspólnego biegu! To był niezwykle intensywny czas!

Serdeczne podziękowania również dla patronów eventu, którzy pomogli nam w promocji i przyczynili się do tak dużej frekwencji.

Patronami 3 edycji byli: IAB Polska, SMB, MMP Magazyn Online, Magazyn Online Marketing Polska, BRIEF, NowyMarketing, Harvard Business Review Polska, Nowoczesna Firma, Dziennik Internautów, Marketer+, e-biznes.pl, mensis.pl, Meeting Plannner, MT Biznes, Biznesnafali.pl, Olivia Business Centre, Press Service.

emm3_patroni

Liczna obecność i, co ważniejsze, pozytywne opinie uczestników są dla nas ogromną motywacją do organizowania kolejnych edycji. Jeśli są tematy, które Was nurtują i chcielibyście o nich posłuchać w kolejnej edycji, piszcie śmiało!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x