Jak korzystać z autoresponderów? #infografika

Wielu marketerów startujących dopiero z kampaniami email marketingowymi skupia swoje działania na pojedynczych newsletterach.

Niestety szybko okazuje się, że ograniczanie się tylko do takiego działania nie spełnia ich oczekiwań. Dlatego, aby budować długotrwałe relacje z klientami i subskrybentami warto zwiększyć zakres działań o autorespondery.

Jeżeli nie wiesz jeszcze co to są autorespondery i jak mogą one zwiększyć efektywność działań email marketingowych, to poniższa infografika powinna Cię zainteresować.

Co to jest autoresponder?

Jest to najczęściej seria newsletterów, które są wysyłane automatycznie do wybranej grupy subskrybentów w określonym czasie cyklu lub na podstawie akcji odbiorcy lub wydarzenia.

Po co Ci autorespondery?

Autorespondery mogą okazać się niezastąpione w takich procesach jak:

  • kształtowanie relacji z klientami, którzy nie są jeszcze gotowi na zakup

Średnio tylko 20% potencjalnych klientów jest gotowych na zakup od razu. Właściwie przeprowadzona kampania oparta na autoresponderach może zwiększyć ten rezultat do 50%

  • podtrzymanie i zacieśnianie relacji z klientem

W szczególności można wykorzystać techniki handlowe up-selling i cross-selling.
Up-selling jest metodą polegającą na podwyższaniu wartości sprzedawanego produktu, np. oferując mu ulepszone wersje produktu. Z kolei, istota techniki cross-sellingu polega tkwi w oferowaniu dodatkowych opcji do zakupionego produktu, tzw. dóbr komplementarnych.

  • budowanie więzi sprzedażowej

Warto w tym celu zintegrować działania email marketingowe z systemami CRM lub wdrożyć kampanię automatyczną opartą na autoresponderach (wysyłanych w określonym czasie cyklu)

  • zwiększanie ROI

Analiza statystyk poszczególnych wiadomości pozwoli Ci z łatwością sprawdzić najsłabsze i najmocniejsze punkty wysyłanych wiadomości. Dzięki temu łatwo jest wyciągnąć wnioski, które mogą przełożyć się na wyższe ROI.

Zainteresowany? W takim razie więcej wskazówek i informacji na temat autoresponderów znajdziesz w poniższej infografice.

 

kamo_5_PL

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x