Jak marketing automation wspiera inbound marketing

Klienci coraz częściej unikają dziś klasycznych form promocji. Podczas telewizyjnych bloków reklamowych przełączamy kanał. Blokujemy reklamy w Internecie przy pomocy przeznaczonych do tego aplikacji lub po prostu ignorujemy je. Nie odbieramy telefonów od telemarketerów. Usuwamy emaile z promocjami, z góry zakładając, że to spam.

Dlatego wiele firm, zamiast wciąż zakłócać spokój klientów, przeznacza budżety marketingowe na działania, dzięki którym konsumenci sami nawiązują kontakt z marką. Działania te noszą nazwę „inbound marketingu”.

Wg Wikipedii:

Inbound marketing to strategia, polegająca na podejmowaniu odpowiednich działań, które umożliwią odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego. Jej celem jest zbudowanie świadomości marki oraz wypracowanie długotrwałej relacji z klientami, opartej na dwustronnym modelu komunikacji i zaangażowaniu obydwu stron.”

Podstawowym celem inbound marketingu jest zachęcenie odbiorców do kontaktu z marką

Jak osiągnąć ten cel? Należy wykorzystać skuteczną strategię content marketingową, by gromadzić odbiorców wokół marki, tworząc atrakcyjne dla nich treści. Dzięki tym treściom konsumenci znajdą odpowiedzi na pytania nurtujące ich na każdym etapie podróży klienta.

W inbound marketingu chodzi o to, by oprzeć się naturalnemu instynktowi, który każe firmom się promować. Zamiast tego, należy przyjąć podejście, zgodnie z którym to klient jest w centrum uwagi i trzymać się tej zasady na tyle mocno, by nie ulec chęci rozgłaszania wszem i wobec, kim jesteśmy, co sprzedajemy i dlaczego jesteśmy lepsi od innych.

Pewnego dnia będziemy jednak musieli odpowiedzieć na pytanie o zwrot z inwestycji w działania inbound marketingowe. Jak zatem sprawić, by odbiorcy, zachęceni wartościowymi treściami, stali się leadami, a docelowo naszymi klientami? Z pomocą przychodzi marketing automation.

Automatyzacja marketingu nie tylko sprzyja komunikacji z potencjalnymi klientami i konwersji ruchu na stronie. Dzięki automatyzacji Twoi odbiorcy dostaną dokładnie to, co im obiecałeś, prowadząc działania inbound marketingowe. Marketing automation pozwala dostarczać właściwe treści pod właściwy adres i o właściwej porze. W rezultacie odbiorca staje się lojalnym klientem, który kupuje Twój produkt i zamierza wrócić po kolejne.

Przy wsparciu automatyzacji inbound marketing nie tylko przynosi oczekiwane efekty. To połączenie pozwala również dopasować działania do potrzeb różnych firm i branż oraz daje łatwy do udokumentowania zwrot z inwestycji.

brenner_post

Jak marketing automation wspiera inbound marketing

Kwalifikacja leadów

Zadający pytania, uczestnicy wydarzeń, pobierający raporty, odwiedzający stronę internetową – to jeszcze nie są leady. Wśród tych osób mogą być doradcy, przedstawiciele konkurencji albo ludzie, którzy chcą poznać ofertę, ale niczego nie kupią. Czasem będą to również osoby szukające informacji lub influencerzy. Innym razem jednak może okazać się, że są wśród nich właśnie ci odbiorcy, na których Ci zależy – mający pieniądze i chcący pilnie je wydać. Automatyzacja działań marketingowych pomoże Ci oddzielić ziarno od plew. Dowiesz się, które leady są gotowe do złożenia zamówienia, a które wręcz przeciwnie.

Marketing automation pozwala dopasować dane demograficzne do profilu idealnego klienta. Umożliwia też wykorzystanie informacji uzyskanych podczas działań inbound marketingowych, aby sprawdzić, jakie zachowania odbiorców skutkują najwyższą konwersją. Dzięki połączeniu analizy danych behawioralnych i demograficznych, marketing automation sprawia, że inbound marketing staje się doskonałym narzędziem do konwersji leadów.

Pozwól leadom dojrzeć, a potem konwertuj

Na kolejnych etapach podróży klienta kupujący angażują się w różnego rodzaju treści. Możemy założyć, że daną firmę reprezentuje jeden potencjalny klient. Jednak w złożonych cyklach zakupowych w sektorze B2B nawet 7, 9, czy 20 osób z jednej firmy może uczestniczyć w tym procesie. Każda z nich jest na innym etapie podróży klienta. Wystarczy prosta kalkulacja, aby przekonać się, jak wielkiej ilości treści potrzebuje każdy potencjalny klient.

Marketing automation pozwala ocenić, na którym etapie podróży znajduje się dana osoba, jakich treści będzie wkrótce potrzebowała oraz jakie zasoby mogą pomóc jej wpłynąć na sceptycznego menadżera lub kolegę. Dzięki marketing automation dowiesz się też, jak sprawić, by klient kontynuował swoją podróż.

Targetowanie sprzyja konwersji

Inbound marketing to doskonały sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów, zainteresowanych Twoją branżą lub produktem. Pewnego dnia jednak pomyślisz, że dobrze byłoby, gdyby przestali oni być potencjalnymi klientami. Gdyby zaczęli kupować. A nic nie wpłynie lepiej na konwersję niż dobrze stargetowana oferta.

Jestem właścicielem firmy z Filadelfii. Załóżmy, że wysyłasz mi kod rabatowy na udział w konferencji, na której bardzo chcę być. Wystąpi na niej ceniony autor publikacji z dziedziny biznesu lub influencer. Szanse, że skorzystam z oferty są znacznie większe, niż gdybym był właścicielem firmy z Des Moines w stanie Iowa. Stargetowana oferta, przygotowana na podstawie wspomnianych wyżej danych behawioralnych i demograficznych to najlepszy sposób, by potencjalnie zainteresowanych zmienić w potencjalnych klientów, tych zaś w kupujących, a kupujących w ambasadorów marki.

Zwrot z inwestycji w działania marketingowe

Jeśli dzięki inbound marketingowi jesteś w stanie zachęcić potencjalnych klientów do kontaktu, zamiast płacić za ich uwagę, zwrot z inwestycji masz gwarantowany.

Oprócz tego, że Twoje działania przyniosą zysk, będziesz mógł ten zysk udokumentować. Przygotujesz czytelne zestawienia, z których będzie jasno wynikało, ile pieniędzy wydano i na co oraz jaką konwersją zakończyło się dane działanie.

brenner_blog_2

Marketing, który spełnia obietnice

Rozwój Internetu, sieci społecznościowych oraz technologii sprawił, że władza nad większością kanałów komunikacji przeszła w ręce konsumentów. Ma to ogromny wpływ na działania marketingowe, większy niż cokolwiek innego w biznesowym świecie.

Ludzie, procesy i technologie muszą dostosować się do dynamicznych realiów współczesnego świata. W miarę jak zmieniało się otoczenie konsumenta, inbound marketing ewoluował w kierunku podejścia, w myśl którego to klient jest w centrum uwagi. Tylko taka postawa pozwala obecnie sprostać wymaganiom konsumentów. Marketing automation z kolei pozwala osiągnąć wyniki biznesowe, których oczekują firmy.

Marketing ma pełnić rolę usługową – dostarczać odpowiednie treści, o właściwej porze, dokładnie temu odbiorcy, który ich oczekuje. Odbiorca może dzięki nim podjąć najlepszą decyzję dotyczącą zakupu.

Zadaniem marketingu jest więc w pierwszej kolejności zająć się klientem. Dzięki informacjom pozyskanym w efekcie działań marketingowych firmy mają szansę działać innowacyjnie, a zyski – trafić na ich konta. Inbound marketing i automatyzacja wykorzystują ludzi, procesy i narzędzia, by to wszystko było możliwe.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x