Darmowy poradnik: Jak osiągnąć długoterminowe zyski w okresie świątecznym?

Z pewnością starasz się planować swoje działania marketingowe z wyprzedzeniem. Jednak zwykle bywa tak, że pochłonęły Cię inne obowiązki, a okres świąteczny już za rogiem.

 

Pojawia się znikąd i kończy nim zdążysz odpowiednio zareagować. Towarzyszą mu nieprzemyślane, często impulsywnie realizowane i przez to nieefektywne akcje promocyjne. Ale czy rzeczywiście najgorętszy okres w roku musi być tak chaotyczny? Jak się okazuje – wcale nie!

Czerpiąc inspiracje z kampanii na całym świecie, przygotowaliśmy dla Was specjalny poradnik świąteczny. Z jego pomocą przekujecie sukces kampanii świątecznych, w długoterminowe zyski!

 

Zatrzymaj tych, którzy odkładają zakupy na później

Z pewnością wiesz, o kim mówię. Ci klienci, którzy zwlekają ze składaniem zamówień na ostatnią chwilę i niechętnie sięgają po swoje portfele. Na szczęście masz teraz zarówno powód, jak i możliwości, aby zawalczyć o nich i zmotywować do działania ☺.

Wykorzystaj w tym celu funkcjonalność segmentacji, dzięki której odseparujesz odbiorców, którzy sporadycznie otwierają Twoje wiadomości lub nigdy nie dokonały zakupu. Następnie przygotuj ofertę, która podsyci ich zapał, faktycznie zainteresuje
i sprawi, że tym razem nie przepuszczą okazji.

Wymyśl odpowiedni temat wiadomości, który przedstawi Twoją ofertę w jak najlepszym świetle i zatrzyma ich uwagę. Ci, którzy nie otworzą tego newslettera mogą go ponownie otrzymać z innym tematem wiadomości, który wskaże, że tym razem jest to ostatnia szansa na skorzystanie z oferty.

Aby podkreślić wagę, możesz wysłać email z tematem np. „Ostatnie 3 dni wyprzedaży”, „Zostało tylko 37 sztuk!”. Serię wiadomości możesz zakończyć natomiast: „Najniższe ceny na zakończenie roku”.

Jeśli i to nie zadziała, nie pozostaje Ci nic innego jak wejść w buty swojego klienta. Być może nie udało mu się podjąć jeszcze decyzji lub znaleźć odpowiedniego prezentu. Zaoferuj im wówczas kartę upominkową w świątecznym opakowaniu.

 

11184349836_2039e4f7d7_k

 

Pokaż obecnym klientom, że Ci na nich zależy

Po przeciwnej stronie barykady są Twoi lojalni klienci, których zaufanie już zdobyłeś. Twoim najgorszym posunięciem byłoby traktowanie ich tak, jakby nie różnili się niczym od pozostałych odbiorców. Najlepszym natomiast, będzie sprawienie, że poczują rodzinną i świąteczną atmosferę.

Ci lojalni klienci oczekują wiadomości od Ciebie. Nie pozostaje Ci więc nic innego, jak kontynuować wysyłanie im swoich najlepszych ofert, fascynujących treści
i inspirujących wiadomości. Nie zmieniaj tego podejścia ze względu na natłok prac w okresie świątecznym. Podaruj im to, co lubią najbardziej.

Wykorzystaj segmentację, aby odszukać tych subskrybentów. Być może na pierwszy rzut oka nie będą oni tak widoczni. Być może nie piszą komentarzy na blogu ani nie lubią Twoich publikacji na Facebooku. Jednak Ci najlepsi klienci, robią co innego – otwierają Twoje wiadomości, klikają w Twoje oferty i oczywiście kupują.

Gdy będziesz analizował ich cechy wspólne (które wiadomości czytają, co sprawia, że przeklikują się na Twoją stronę, co dodają do listy ulubionych produktów) postaraj się znaleźć okazję na cross-selling. Segmentacja i dobór oferty do potrzeb odbiorców sprawią, że Twoi odbiorcy poczują, że myślisz o nich, pomimo natłoku pracy.

Pokaż, że chcesz wynagrodzić im ich lojalność. Możesz zaoferować im zniżki, karty lojalnościowe, specjalne konkursy czy inne inicjatywy dostępne tylko dla wybranych klientów. Być może dedykowany, landing page dziękujący sprawi, że poczują się wyjątkowo.

 

Wykorzystaj okres świąteczny, aby powiększyć swoją listę odbiorców

Święta to nie tylko idealny moment, aby zwiększyć swoją sprzedaż, ale również i potencjalny zasięg przyszłych kampanii. Żeby to osiągnąć, trzeba oczywiście zbudować większą listę mailingową, a można to osiągnąć korzystając z doświadczenia płynącego z regularnych sklepów.

Tak zwane z języka angielskiego „door-busters” czyli atrakcyjne produkty w niskich cenach, których dostępność jest ograniczona. To dzięki nim klienci przechodzą przez drzwi sklepu i zaczynają się rozglądać za innymi ciekawymi ofertami. Dla e-commercowych sprzedawców oznacza to pozyskanie adresu email, zbudowanie zaufania i przesłanie oferty.

Jeśli generujesz ruch na Twojej stronie dzięki działaniom SEO, możesz pokazać odbiorcom ofertę specjalną, która dostępna jest tylko dla subskrybentów. Specjalnie przygotowany landing page zawierający opis oferty i formularz zapisu będą w tej sytuacji niezastąpione.

Następnie, gdy już dodadzą produkty do koszyka zakupowego przekieruj ich na stronę zawierającą dodatkowy produkt lub usługę, która jest darmowa dla subskrybentów newslettera. Może to być darmowa dostawa, przedłużona gwarancja lub świątecznie zapakowany produkt. Sam wiesz najlepiej co Twoi odbiorcy będą chcieli dostać pod choinkę!

 

Zapamiętaj: liczy się jakość, a nie ilość!

Email marketerzy myślą z reguły o liczbach. Często i słusznie. Ale w okresie świątecznym nie można przejmować się okazjonalnym wypisem z subskrypcji. Większość użytkowników zdaje sobie sprawę z tego, że częstotliwość newsletterów wzrasta w tym okresie i nie mają nic przeciwko. Przeciwnie, oni chcą otrzymywać Twoje wiadomości i czerpać inspirację na świąteczne prezenty.

Jeśli jednak ktoś postanowi się wypisać, nie pozostaje Ci nic innego jak życzyć im wesołych świąt (lub zaoferować zmniejszenie częstotliwości komunikacji w ramach innej kampanii). Być może w rzeczywistości, nigdy nie byli Twoimi „idealnymi” klientami.

 

Pobierz nasz darmowy poradnik świąteczny!

Praca nad wspomnianymi aspektami pomoże Ci w osiągnięciu sukcesu podczas nadchodzących świąt oraz w całym kolejnym roku kalendarzowym. Zdaję sobie sprawę, że wymaga to pracy – ale jest to gra warta świeczki! Po więcej pomysłów, zapraszamy do lektury naszego świątecznego poradnika.

PS. Choć zalecamy czytanie go przy kominku i kubku ciepłego kakao, to jesteśmy pewni, że w biurze też się świetnie sprawdzi ;).

article

Świąteczne strategie email marketingowe

Poznaj sprawdzone sposoby na wykorzystanie grudniowych okazji sprzedażowych i spraw, że okres świąteczny będzie oznaczał dla Ciebie długoterminowe zyski przez cały rok!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x