VIEWS

Jak skraść serce klienta?

Do walentynek zostało już niewiele czasu… Postanowiłem więc udzielić dziś kilku praktycznych wskazówek i przedstawić fragmenty najnowszych kampanii email marketingowych.

Niech te przykłady posłużą Ci jako inspiracja i pomogą odpowiednio wykorzystać ostatni moment na przygotowanie czegoś naprawdę wyjątkowego dla Twoich subskrybentów.

Pokochaj siebie – czyli jak stworzyć mailing walentynkowy

Wiele źródeł podaje, że budowanie wartościowych relacji z otoczeniem należy zacząć od zaakceptowania samego siebie. Podczas planowania walentynkowej kampanii email marketingowej, poświęć sobie trochę czasu na określenie własnych oczekiwań. Zastanów się nad swoją strategią marketingową i celami biznesowymi, która ma realizować. Co zamierzasz osiągnąć za pomocą kampanii walentynkowej? Jak bardzo jesteś gotów się zaangażować? Czy będziesz w stanie spełnić złożone obietnice?

Konkretne odpowiedzi na powyższe pytania pozwolą Ci lepiej wykorzystać zbliżającą się okazję. Jeżeli dokładnie określisz najpierw własne oczekiwania, dużo łatwiej będzie Ci wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich subskrybentów.

Bądź szczery wobec siebie i subskrybentów i przygotuj kampanię, która będzie spójną z wizerunkiem i tożsamością Twojej marki. Szczerość to jeden z najważniejszych elementów wartościowej komunikacji – buduje zaufanie do marki i zachęca do dalszych kontaktów.

 

Stwórz wyjątkową atmosferę we wszystkich kanałach komunikacji

Jeżeli chcesz, aby ten dzień był wyjątkowy, powinieneś zadbać o odpowiednią oprawę wszystkich elementów komunikacji marketingowej. Poświęć szczególną uwagę poniższym elementom (oprócz informacji dotyczących oferty promocyjnej, warto zwrócić również uwagę na ograniczony czas promocji):

Teavana_-_Time_is_Running_Out

Zdj. 1. Fragment wiadomości od Teavana z informacją o ograniczonym czasie promocji

  • Formularz zapisu

Jeżeli masz zamiar wysłać swoim odbiorcom coś wyjątkowego z okazji walentynek, przygotuj dedykowany formularz zapisu. Wybierz odpowiedni rodzaj formularza, odpowiadający konkretnym potrzebom (np. zapis na newsletter, formularz pobierania lub zapis na webinar).

 

  • Szablon emaila

Zaprojektuj unikalny szablon lub przygotuj specjalne walentynkowe elementy, które odróżnią go od pozostałych wysyłek. Tradycyjne kolory na tę okazję to róż, biel i czerwień – możesz jednak wyjść poza utarte schematy i wykorzystać kolory Twojej marki lub kolory roku 2016. Zaufaj swojej intuicji.

Tiffany

Zdj. 2. Animowany fragment wiadomości od marki Tiffany & Co.

 

  • Landing Page

Dedykowana strona docelowa znacznie skuteczniej skupia uwagę użytkownika i zapewnia dużo wyższą konwersję. Odpowiednio przygotowany landing page powinien być stałym elementem kampanii email marketingowych. Większość skutecznych kampanii opiera się na następującym schemacie: email zwraca uwagę i angażuje użytkownika, następnie przekierowuje go na stronę docelową, gdzie dochodzi do konwersji.

 

  • Profile w mediach społecznościowych

Wykorzystanie mediów społecznościowych pozwoli Ci na zwiększenie zasięgu kampanii. Przygotuj wpisy okolicznościowe i przekieruj fanów Twojej marki na walentynkowy landing page. Dzięki płatnym narzędziom promocji będziesz mógł dotrzeć do nowych odbiorców, którzy odpowiadają profilowi Twojej grupy docelowej.

 

 

Przygotuj wyjątkowy prezent

Prezenty od zawsze stanowiły ważny element Walentynek. Pozwalały na wyrażenie swojej sympatii za pomocą starannie przemyślanego podarunku. Poniżej kilka pomysłów na prezenty dla subskrybentów:

 

  • Rabat lub kod promocyjny

Rabat to jedna z najprostszych i najpopularniejszych form promocji e-commerce. W Walentynki możesz podarować swoim klientom dodatkowy rabat na produkty i usługi. Zainteresowanym osobom prześlij kupon rabatowy lub specjalną wiadomość z kodem promocyjnym. Tym sposobem będziesz mógł zwiększyć sprzedaż i pozyskać dodatkowych subskrybentów.

 

RESERVED

Zdj. 3. Fragment emaila z kuponem promocyjnym od Reserved

 

Zdj. 4. Fragment emaila z kodem promocyjnym od Bath & Body Works

Zdj. 4. Fragment emaila z kodem promocyjnym od Bath & Body Works

  • Webinar

Przygotuj dużą porcję wiedzy na ciekawy -dla Twojej grupy docelowej- temat i zorganizuj spotkanie online. Promuj webinar za pomocą kanału email oraz mediów społecznościowych, dzięki czemu dotrzesz do większej liczby zainteresowanych.

 

  • Ebook

Napisanie ebooka to spory projekt, który wymaga dużego zaangażowania i planowania z wyprzedzeniem. Jeżeli nie jesteś w stanie przygotować ebooka w tym roku, być może warto zacząć już przygotowania do kolejnego sezonu. Im dłuższy czas na realizację projektu, tym większa szansa na przygotowanie naprawdę wartościowych treści, które mogą stać się siłą napędową wielu kampanii marketingowych.

 

  • Infografika

Dobrze przygotowana infografika (zarówno pod względem merytorycznym, jak i graficznym), może przynosić korzyści przez długi czas. Jeżeli trafisz z tematyką w potrzeby odbiorców i postawisz na ciekawą formę graficzną, Twoja infografika przez długi czas będzie przyciągała zainteresowanych odbiorców.

 

  • Darmowa dostawa

Darmowa przesyłka z pewnością będzie miłym prezentem z okazji Walentynek. Według UPS Online Shopping Study, dla 77% osób dokonujących zakupów online darmowa dostawa jest najważniejszym czynnikiem w momencie realizacji zamówienia. Według amerykańskich konsumentów, głównym powodem porzucenia koszyka są koszty związane z przesyłką.

 

Zdj. 5. Fragment wiadomości z walentynkowym rabatem oraz darmową dostawą od KIND

Zdj. 5. Fragment wiadomości z walentynkowym rabatem oraz darmową dostawą od KIND

 

Dbaj o relacje przez cały rok

Walentynki to z pewnością wspaniała okazja do przeprowadzenia wyjątkowej kampanii marketingowej, która zaskoczy i zachęci klientów do działania. Pamiętaj jednak, że relacje z odbiorcami należy budować przez cały rok. Regularna komunikacja i systematyczne dostarczanie wartości na najwyższym poziomie, pozwala na budowanie trwałych relacji z subskrybentami.

 

Masz już pomysł na walentynkowy mailing promocyjny? A może znasz przykłady świetnie przygotowanych wiadomości na tę okazję? Podziel się nimi w komentarzu poniżej!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x