VIEWS

Jak wykorzystać potencjał LinkedIn w komunikacji?

LinkedIn to międzynarodowa sieć społecznościowa skierowana do profesjonalistów. Co przyciąga użytkowników do serwisu?

Jak ważną inwestycją będzie w najbliższych latach skuteczny personal branding? Czy to dobre miejsce do promocji marek? Odpowiedzi m.in. na powyższe pytania znajdziesz w poniższym artykule.

LinkedIn to serwis, który tworzony jest z myślą o profesjonalistach z całego świata. Obecnie, liczba zarejestrowanych w serwisie użytkowników przekroczyła 300 mln, natomiast w Polsce obserwujemy dynamiczny i konsekwentny wzrost – prognozujemy, że w najbliższych miesiącach liczba Polaków przekroczy 2 mln. To ponadprzeciętnie wykształcone grono, które cechuje wysoki potencjał nabywczy.

 

Społeczność społeczności nierówna

Sieci społecznościowe różnią się między sobą bardziej, niż mogłoby się wydawać. Prawdopodobnie większość internautów kojarzy je głównie z serwisami takimi jak Facebook, Twitter oraz NK.pl. Czy wymienione serwisy mają spójną charakterystykę z LinkedIn? Nic bardziej mylnego – różnice są niebagatelne.

Społeczności dzielą się na dwie kategorie, które różni bardzo wiele. Facebook należy do kategorii lifestyle, a jego użytkownicy odwiedzają serwis, szukając głównie rozrywki czy innych sposobów na „zabicie czasu”. LinkedIn to społeczność określana mianem profesjonalnej – użytkownicy zarejestrowani w serwisie nie marnują w nim czasu, a go inwestują.

Badania wskazują na bardzo istotne różnice:

 

LinkedIn – inwestycja w Twoją przyszłość

Inwestycja w wizerunek to opłacalny interes. Doskonale rozumieją to marki, które wkładają duże zasoby, by nie tylko zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, ale przede wszystkim – powiązać brand z pozytywnymi emocjami. Nie trzeba tłumaczyć, czemu to bardzo ważne, jednak warto postawić pytanie – dlaczego tak niewielka liczba osób podejmuje podobne działania względem swojej osobistej marki?

Personal branding to temat, który z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu. Nie powinno zaskakiwać, że w dobie Internetu np. rekrutowane osoby są „prześwietlane” w znacznie większym stopniu, niż kiedykolwiek wcześniej. Nasza aktywność w Internecie pozostaje bardzo długo, a jej znalezienie nie wymaga skomplikowanych umiejętności. Warto zadbać, by być dobrze odbieranym.

Chcesz zadbać o swój wizerunek? Koniecznie:

  1. Bądź autentyczny. Najważniejsze osobowości w Internecie są realne, uczciwe i skupiają się na tym, co wartościowego mogą przekazać innym oraz sprawiają, że ich odbiorcy mogą poczuć się wyjątkowo.
  2. Wyróżnij się nagłówkiem profilu. W Internecie masz tylko kilka sekund, by zainteresować odbiorcę. Nagłówek powinien się wyróżniać, ale również trafnie opisywać daną osobę.
  3. Unikaj banałów i pustych frazesów. „Pracownik zespołowy”, „kreatywny umysł” czy „z dużym doświadczeniem” – to puste hasła, które nic nie wnoszą, a wręcz mogą pod znakiem zapytania postawić wiarygodność danej osoby. Lepiej ich unikać, a zamiast nich – przekazać realną i konkretną informację o sobie.
  4. Bądź widoczny. Bez promocji, nie wybijesz się z tłumu. Publikuj interesujące publikacje, pochwal się ukończonym projektem, zrecenzuj książkę czy konferencję  – Twoją marką nie jest, kim jesteś, a to, co robisz.
  5. Zadbaj o sieć kontaktów. Wartościowe towarzystwo to klucz do sukcesu w LinkedIn – zapraszaj wszystkie ważne osoby, z którymi przyszło Ci współpracować. Zadbanie o relacje, z pewnością przełoży się na popularność i atrakcyjność Twojej osoby w oczach innych.
  6. Stale rozwijaj swoją wiedzę. To konieczne, by odnieść sukces, także w autopromocji. Dlaczego? Twoje komentarze, opinie i inne aktywności podejmowane w LinkedIn powinny świadczyć o wysokich kompetencjach w dziedzinie zawodowego zainteresowania. Nietrafione wnioski, niepodparte wiedzą będą szybko wychwycone, a Twoja reputacja spadnie.
  7. Dołącz do dyskusji. W LinkedIn funkcjonują specjalistyczne grupy dyskusyjne – ich liczba rośnie z każdym miesiącem. Warto brać udział w eksperckich dyskusjach – to metoda, na dotarcie do szerokiego grona osób z branży, w której pracujesz.
  8. Personalizuj komunikaty. Wysyłasz zaproszenie do kontaktów? Informujesz kontakty o zmianie miejsca pracy? Zadbaj o personalizację komunikatów – sztampa nie jest dobrze odbierana.
  9. Bądź konsekwentny. Wyrażane opinie powinny być spójne – brak konsekwencji jest łatwy do wychwycenia, co z pewnością zmniejszy Twoją wiarygodność.
  10. Bądź hojny. Pomaganie innym, to najlepsza metoda budowy wartościowej, osobistej marki. Doradzaj, dziel się ofertami pracy, doceniaj pracę innych i gratuluj sukcesów.

 

Marki w LinkedIn

Czemu Twoja marka powinna być obecna w LinkedIn?

  • To idealny placement pod marketing treści, którego odbiorcami są profesjonaliści i świadomi użytkownicy Internetu;
  • Ograniczenie liczby reklam w serwisie przekłada się bezpośrednio na wzrost efektywności;
  • Możliwości targetowania są praktycznie nieograniczone;
  • Zaufanie użytkowników wobec serwisu i serwowanych na nim treści jest bardzo wysokie;
  • Zasięgi organiczne są znacznie wyższe, niż w Facebooku;
  • Użytkownicy LinkedIn to ponadprzeciętnie wykształcone osoby z dużym potencjałem nabywczym.

 

Strategia

Strategia komunikacji jest jednym z kluczowych elementów podejmowanych działań – dobrze zaplanowane działania, spójne i konsekwentne, z pewnością przyniosą dobry efekt. Co powinieneś zawrzeć w strategii?

  • Cele biznesowe. Jakie są pobudki podejmowanych działań? Jak będziesz mierzyć ich efekty?
  • Grupę celu. Kto z perspektywy celów biznesowych, powinien być odbiorcą serwowanych komunikatów?
  • Harmonogram publikacji. Jakie tematy będziesz promował w nadchodzących tygodniach? W jakie dni i w których kanałach planujesz publikować aktualizacje?
  • Rodzaje treści. Jaki rodzaj treści jest interesujący z perspektywy Twoich odbiorców? Infografika, film, prezentacja czy inne?
  • Identyfikacja wizualna. Jak mają wyglądać serwowane materiały?

 

Company Page

Pierwszym krokiem egzekucji działań w LinkedIn powinno być uruchomienie Company Page, który pełni w LinkedIn rolę wizytówki firmy w serwisie, ale także jest miejscem agregacji treści serwowanych użytkownikowi. Założenie Company Page nie powinno zająć więcej, niż kilka minut i wymaga adresu e-mail w domenie firmowej.

Co cechuje dobry Company Page?

  • Kompletne uzupełnienie danych strony. Uwzględnij wszelkie opisy i zdjęcia;
  • Regularne i konsekwentne publikuj aktualizacje;
  • Urozmaicaj treści aktualizacji o zdjęcia, filmy, prezentacje itp.;
  • Zastosuj zasadę 4-1-1, która mówi, że na każdy nowy wpis (1) przypada jedna aktualizacja przypominająca wcześniejszy post (1) oraz 4 odwołania do treści innych podmiotów;
  • Wykorzystaj potencjał bit.ly – skrócone odnośniki warto umieszczać w treści aktualizacji;
  • Wchodź w dialog z użytkownikami.

 

 

Przyciąganie obserwatorów marki

Do przyciągania nowych użytkowników, warto wykorzystywać natywne możliwości mechanizmów LinkedIn, jak i przenosić ruch z różnych kanałów komunikacji do Company Page. Budowę fanów można także oprzeć o dwie płatne formy reklamy w LinkedIn:

  • Sponsorowane Aktualizacje, które posiadają możliwość bezpośredniego dołączenia do listy obserwujących Company Page.
  • FollowAd – to kreacja oparta o szablon LinkedIn, który wykorzystuje m.in. zdjęcie profilowe użytkownika i zachęca użytkownika do obserwowania promowanego Company Page.

 

Targetowanie

LinkedIn daje praktycznie nieograniczone możliwości targetowania komunikatów – zwykłe wskaźniki demograficzne można uzupełnić m.in. słowem kluczowym z profilu, liczbą kontaktów, konkretną nazwą stanowiska, czy branżą. Nie ma żadnego problemu, by dotrzeć do informatyka-trendsettera z dużą liczbą znajomych czy managera, który w ostatnich miesiącach awansował.

Źródło: LinkedIn

 
 

Sponsorowane aktualizacje

Sponsorowane Aktualizacje to reklama pozwalająca wyświetlać aktualizacje pochodzące z Company Page nie tylko osobom, które już są obserwatorami marki, ale także wybranej, konkretnej grupie celu.

 

Wielką zaletą tej formy promocji, poza doskonałym efektem wizerunkowym, są CTRy, które przekraczają często 1%. Nie sposób też nie docenić darmowych akcji społecznościowych, takich jak polubienie czy komentarz – reklamodawca nie płaci również za nowych obserwujących Company Page pozyskanych poprzez Sponsorowane Aktualizacje.

InMail – przyciągnij nowych klientów

LinkedIn może być doskonałym źródłem leadów, szczególnie jeśli grupą celu firmy są osoby na wysokich stanowiskach, do których trudno dotrzeć poprzez display czy typowe działania socialowe. Idealnym narzędziem do generowania leadów jest InMail, czyli osobista wiadomość, która trafia do skrzynki odbiorczej użytkownika w LinkedIn. Ta forma reklamy może trafić do użytkownika raz na dwa miesiące, co drastycznie zwiększa jej efektywność – open rate często przekracza 50%.

Case_Adobe

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x