Jak zostać mistrzem Pinteresta – porady dla profesjonalistów

4 min
Zaktualizowano:

W ciągu zaledwie 4 lat Pinterest zdobył aż 70 milionów użytkowników, tym samym nokautując Twittera z pozycji lidera najszybciej rozwijających się sieci społecznościowych.

Zaletami Pinteresta okazały się nie tylko atrakcyjne materiały wizualne, ale także jego świetny potencjał jako kanał sprzedażowy.

Według badań przeprowadzonych przez RichRelevance, użytkownicy kupujący za pośrednictwem serwisu wydają średnio $169 (dla porównania Facebook może pochwalić się wynikiem $95, a Twitter – $70), co czyni z Pinteresta najważniejszą platformą społecznościową, za pośrednictwem której powinieneś pozycjonować swoje produkty.

W wyniku niebywałej popularności na rynku pojawiło się sporo narzędzi, usług i aplikacji, które pozwalają na kapitalizację wysiłku włożonego w budowanie swojego wizerunku w Pintereście. Mając na uwadze, że cała siła serwisu polega na publikacji materiałów graficznych, poniżej skompilowaliśmy listę skutecznych narzędzi, które powinieneś poznać, aby odbiorcy z chęcią klikali na Twoje pinezki i tablice. To pomoże Ci zostać mistrzem Pinteresta.

Edytory zdjęć

1. PicMonkey

Pinterest opiera się na formach graficznych – musisz więc wykorzystywać je w taki sposób, żeby wywołały zainteresowanie społeczności. PicMonkey to narzędzie, które pozwoli Ci na przedstawienie Twojego kontetu właśnie pod tym kątem.

Dzięki niemu zapomnisz o zwykłych sposobach przedstawiania produktów – w zamian odkryjesz jak recenzje, referencje, notki prasowe czy opisy produktów lub usług można zamienić w oryginalne formy graficzne.

PicMonkey jest prosty w użyciu, ma wiele funkcji i jest darmowy (wersja z dodatkowymi funkcjami to wydatek $4,99 miesiecznie) – oznacza to, że nie trzeba angażować fotografa ani projektanta, ani inwestować pieniędzy i czasu w programy graficzne takie jak Photoshop. PicMonkey pozwala na tworzenie obrazów z cytatami, zmianę wymiarów zdjęć, retuszowanie i nakładanie tekstów na dowolne grafiki. Dzięki PicMonkey, zdjęciom nadasz zupełnie nowy wymiar w stosunkowy prosty sposób.

2. ShareAsImage

ShareAsImage pozwala na przedstawienie tekstu w formie graficznej: możesz wykorzystać np. dane statystyczne, przedstawiając je w atrakcyjny dla oka sposób. Użytkownicy zwrócą na takie grafiki większą uwagę.

Czy zauważyłeś jak popularne w sieciach społecznościowych, w tym na Pintereście, są obrazy z cytatami? To one bardzo często same rozprzestrzeniają się po sieci (marketing wirusowy), warto więc uwzględnić ich tworzenie w swojej strategii marketingowej. ShareAsImage pozwoli Ci na ich proste stworzenie.

Podstawowa, okrojona wersja jest darmowa. Za $8 miesięcznie dostępna jest pełna wersja programu – zastanów się nad zakupem, jeśli planujesz intensywnie korzystać z programu.

ShareAsImage pozwala na udostępnianie przygotowywanych grafik bezpośrednio w mediach społecznościowych, w tym na Pintereście lub zapisanie w pamięci do późniejszego wykorzystania.

Pinterest_visual-1024x680

 

Parę porad

Skoro nauczyłeś się już jak tworzyć pinezki, pozostało Ci skupić się na strategii dzielenia się nimi wśród społeczności. Pomogą Ci w tym poniższe porady.

Planowanie

Twoim nadrzędnym celem będzie zapewnienie sobie stałej i ciągłej obecności na Pintereście. W praktyce oznacza to, że będziesz musiał planować swoje posty w taki sposób, aby dotrzeć do odbiorców z całego świata. Niektórzy z użytkowników będą korzystać z serwisu w głównej mierze w weekend, czyli musisz zadbać o aktualizacje także w dni tradycyjnie wolne od pracy.

Jedną z opcji jest zatrudnienie do pomocy specjalisty od mediów społecznościowych, ale nie zawsze będzie to możliwe. Tutaj z pomocą przychodzi ViralTag – narzędzie pozwalające na planowanie publikacji bez potrzeby logowania się do serwisu. Z programu korzysta już 40 tys. użytkowników, także dzięki temu, że posiada on swój własny edytor zdjęć.

Przy każdym prezentowanym produkcie zamieść jego cenę

Użytkownicy Pinteresta to idealni klienci. Upewnij się więc, że Twoim „pinezkom” nie brakuje metek z cenami. Statystyki mówią same za siebie – „pinezki”, na których widnieje cena produktu, zyskują o 36% więcej polubień niż te bez, nie zapomnij więc o ich uwzględnieniu.

Pinterest staje się też ważną platformą e-commerce – stąd pojawia się w niej coraz więcej firm i organizacji. Pamiętaj, że także tutaj musisz wyróżniać się z tłumu, a korzystanie z omówionych wyżej narzędzi jest niskokosztowym i efektywnym sposobem, żeby to osiągnąć.

Planowanie jest szczególnie ważne w przypadku publikacji na Pintereście, więc stwórz solidny plan, który pozwoli Ci dotrzeć do maksymalnej liczby odbiorców. Nie zapomnij uwzględnić metek z cenami na wszystkich prezentowanych produktach, gdyż jest to przydatna informacja dla potencjalnych klientów, którzy chętniej przejdą z pinezki na Twoją witrynę, jeśli od razu dowiedzą się ile kosztuje rzecz, która im się spodobała.

A jakie Ty masz doświadczenia w korzystaniu z Pinteresta? W komentarza poniżej podziel się swoimi doświadczeniami!