Jak zwiększyć swoją efektywność na LinkedIn?

LinkedIn tym różni się od innych serwisów społecznościowych, iż skierowany jest do użytkowników o jasnych i sprecyzowanych celach: pragnących zainwestować swój czas w rozwój osobisty.

Użytkownik szuka na serwisie informacji, które poszerzą jego horyzonty zawodowe. Nie chodzi tutaj zatem o spędzenie czasu, ale o wiedzę, wymianę doświadczeń i relacje biznesowe.

Od trzech lat LinkedIn udostępnia 6 razy więcej treści, niż ofert pracy. Jest miejscem na poszukiwanie kontaktów biznesowych oraz śledzenie nowości i zmian rynkowych publikowanych zarówno przez firmy, jak i użytkowników.

Użytkownicy mogą zamieszczać na swoich profilach krótkie posty, a od kilku miesięcy stopniowo wdrażana jest możliwość zamieszczania pełnych publikacji. Posiadacze konta mogą również zamieszczać posty na grupach oraz dołączać prezentacje, filmy i grafiki do swoich profili.

Firmy zaś komunikują się poprzez strony firmowe i strony marek. Mają do dyspozycji posty skierowane do osób obserwujących profil, jak również posty sponsorowane, które wyświetlają się dowolnej grupie docelowej. Część firm wykorzystuje do komunikacji również grupy, tworząc angażujące społeczności wokół określonego tematu.

Oprócz tego sam LinkedIn publikuje dużo treści, współpracując z wydawcami i liderami opinii, agregując dostępne publikacje w kategorie tematyczne.

Poniżej przedstawiam krótki przewodnik, dla każdego użytkownika, opowiadający o tym, jak efektywnie inwestować swój czas na LinkedIn dostosowując wyświetlane treści i zmieniając ustawienia serwisu.

 

Dopasowanie treści

Głównym miejscem na dopasowanie tematyki, która nas interesuje i subskrybowanie tylko wartościowych treści jest today.linkedin.com, inaczej Pulse w zakładce “Zainteresowania”.

LinkedIn Zainteresowania

Zdj. 1 – LinkedIn, Zainteresowania

 

W Pulse znajdziemy treści pogrupowane w kategorie tematyczne, które możemy przeglądać i subskrybować, tak żeby interesujące nas artykuły pojawiały się na stronie głównej po zalogowaniu.

 

LinkedIn Pulse

Zdj. 2 – Strona LinkedIn Pulse

 

Najbardziej popularną kategorią jest Leadership & Management, obserwowane przez ponad 8 mln użytkowników oraz Big Ideas&Innovation. Jeżeli chodzi o liderów opinii najchętniej obserwowaną osobą jest Richard Branson, czwarty na liście najbogatszych w Wielkiej Brytanii. Zamieszcza posty o tym, jak osiągnąć sukces, jak zarządzać ludźmi, co jest ważne w biznesie. Jego najpopularniejszy wpis, jak dobierać właściwych pracowników zgromadził ponad 4 tys. komentarzy.
W zakładce Odkryj na stronie Pulse można zaznaczać i odznaczać treści do obserwowania rekomendowane przez LinkedIn. Znajdziemy tam 3 źródła informacji: treści zagregowane w kategorie tematyczne, blogosferę, liderów opinii oraz wydawców, takich jak The Economist, Bloomberg, czy Harvard Business Review.

 

Wygląd strony głównej

Drugim miejscem, gdzie warto dopasować ustawienia do swoich potrzeb jest sama strona główna i powiadomienia, jakie na niej się pokazują. Możemy wyłączyć informacje, o tym kto dodał nowe kontakty. Ta opcja znajduje się w ustawieniach prywatności w prawym górnym rogu serwisu, po najechaniu na zdjęcie profilowe.

LinkedIn ustawienia prywatności

Zdj. 3 – LinkedIn ustawienia prywatności

 

W miejscu Konto znajduje się pozycja “Ustaw niestandardowe wyświetlenia aktualizacji sieci na swojej stronie głównej”.
W nowym oknie pojawi się lista z opcjami, które możemy odznaczyć, między innymi powiadomienia o nowych kontaktach, czy zmiany w profilach. W drugiej zakładce znajdują się ukryte przez nas aktualizacje od wybranych użytkowników, których nie chcemy otrzymywać.

 

LinkedIn, Niestandardowe wyświetlenia aktualizacji na stronie głównej

Zdj. 4 – LinkedIn, Niestandardowe wyświetlenia aktualizacji na stronie głównej

 

Sposobem na szybką organizację strony głównej jest również rozwijana lista w prawym górnym rogu wiadomości, gdzie możemy przefiltrować informacje, które nas interesują oraz ich kolejność wyświetlenia – od najnowszych, czy od najważniejszych.

 

LinkedIn, Strona główna

Zdj. 5 – LinkedIn strona główna

 

Przy poście osoby, która nie publikuje ciekawych dla nas treści możemy wybrać opcję “Ukryj”, tym samym wybrana osoba pozostanie w kręgu naszych znajomych, jednak nie będziemy otrzymywali jej aktualizacji.
Dodatkowo na samym dole listy rozwijanej jest opcja „Ustaw niestandardowo”. Po wejściu pojawi się menu z opcjami – to samo, co przy ustawieniach prywatności.

 

Ustawienie powiadomień

Trzecim krokiem do bardziej efektywnego korzystania z serwisu są ustawienia mailowe. Po zapisaniu się do wielu grup możemy zostać zasypani lawiną codziennych maili informujących o nowych wiadomościach na grupie. Ta opcja umożliwi efektywne zarządzanie czasem i ograniczy liczbę otrzymywanych maili do wartościowego minimum.
Ponownie wchodzimy w „Ustawienia prywatności”, tym razem „Grupy, firmy i aplikacje”. Na trzecim miejscu będzie widoczna „Ustaw częstotliwość otrzymywania wiadomości e-mail z podsumowaniem aktywności grupy”. W tym miejscu decydujemy, czy chcemy otrzymywać maile codziennie, raz w tygodniu lub w ogóle zrezygnować z tych powiadomień.

 

LinkedIn ustawienia powiadomień z grup

Zdj. 6 – Ustawienia powiadomień mailowych z grup

 

Lista wszystkich grup, jakie obserwujemy oraz sugestie nowych zostanie wyświetlona w zakładce „Zainteresowania”.

Publikowanie

Treści, strona główna i powiadomienia mailowe to trzy najważniejsze miejsca służące optymalizacji ustawień LinkedIn. Kolejnym krokiem na lepsze wykorzystanie serwisu i jego możliwości jest publikacja własnych treści. Oprócz krótkich aktualizacji do 250 znaków LinkedIn stopniowo umożliwia zamieszczanie całych artykułów na platformie wszystkim użytkownikom. O takiej możliwości użytkownik zostanie poinformowany – otrzyma ikonę ołówka i jego publikacje będą widoczne dla wszystkich osób obserwujących profil.

Publikowanie pełnych artykułów na LinkedIn

Zdj. 7 – Publikowanie pełnych artykułów na LinkedIn

Mechanizmy wirusowe serwisu umożliwiają organiczne rozprzestrzenianie się treści. Im ciekawszy artykuł tym szerszy zasięg wpisu, który jest udostępniany i komentowany przez znajomych oraz znajomych naszych znajomych.

Najbardziej popularne treści dotyczą rozwoju osobistego, rozwiązań, które pomagają w podejmowaniu decyzji biznesowych, upraszczają procesy, czy wpływają na obniżenie kosztów.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x