Jak automatyzacja email marketingu może pomóc małej firmie

Kampanie email marketingowe pomagają budować świadomość marki, dbać o relacje z potencjalnymi klientami i zwiększać konwersję. Jednak dobry email marketing wymaga sporo pracy, zwłaszcza w przypadku małej firmy. Zautomatyzuj swoje działania email marketingowe.

 

Prawie dwie trzecie działań związanych z automatyzacją marketingu odbywa się za pośrednictwem emaila. Łatwo zrozumieć dlaczego.

Automatyzacja email marketingu umożliwia wysyłanie odpowiednich, dostosowanych do zainteresowań subskrybentów wiadomości o właściwej porze. Automatyzacja email marketingu wykorzystuje oprogramowanie oraz dane i skupia się trzech poniższych kwestiach:

Wyślij właściwą wiadomość do właściwego odbiorcy o właściwej porze.

W przypadku małych firm problemem może być brak czasu i środków. Wdrożenie automatyzacji email marketingu wymaga trochę wysiłku na początku, za to potem potrzeba niewielkiego nakładu pracy, żeby zarządzać działaniami email marketingowymi. Nie znaczy to, że wystarczy wszystko „ustawić i zapomnieć„, ale praca wykonana wcześniej procentuje przez długi czas.

Oto dlaczego automatyzacja email marketingu może być tak przydatna i skuteczna dla małej firmy:

Automatyzacja oszczędza czas

Dzięki wykonanej wcześniej pracy, w dłuższej perspektywie automatyzacja email marketingu pozwala zaoszczędzić czas. Po skonfigurowaniu i uruchomieniu cykli marketing automation nie musisz czekać, aż ktoś wciśnie przycisk „Wyślij”, ponieważ automatyzacja działa 24 godziny na dobę.

Zamiast ręcznie wysyłać wiadomość powitalną do każdego, kto się akurat zarejestrował, należy ustawić cykl, w ramach którego wiadomości będą wysyłane w czasie rzeczywistym.

Na przykład: po tym jak odbiorca zapisze się do bazy, Formaggio Kitchen automatycznie wysyła wiadomość z potwierdzeniem subskrypcji, zawierającą wszystkie dane i preferencje odbiorcy.

Potrafisz sobie wyobrazić, ile czasu musieliby na to poświęcić, gdyby robili to ręcznie?

 

Automatyzacja buduje relacje z leadami

Automatyzacja email marketingu pozwala na budowanie relacji z leadami, zdobywanie cennych informacji i poprawę jakości nie tylko treści marketingowych, ale także komunikacji zespołu sprzedaży z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Usprawniony proces zbieranie danych umożliwia również personalizację treści wiadomości. Spersonalizowane emaile generują sześć razy większą liczbę transakcji niż identyczne wiadomości wysyłane do wszystkich subskrybentów. A automatyzacja umożliwia wysyłanie emaili o treści dopasowanej do odbiorców, ponieważ korzysta z danych demograficznych, a także dotyczących zachowań odbiorców i podejmowanych przez nich działań oraz etapu, na jakim są w ramach cyklu życia klienta.

Dzięki wiadomościom automatycznym lub typu drip podtrzymasz relacje z odbiorcą w punktach styku z marką odpowiadających miejscu, w którym znajduje się on na ścieżce zakupowej. Niezależnie, czy będzie to email powitalny, czy mający na celu ponowne zaangażowanie odbiorcy, wiadomości typu drip to świetny pomysł na wykorzystanie emaila jako narzędzia marketingowego dla małych firm. I nie poświęcisz na nie zbyt wiele cennego czasu, potrzebnego na wykonywanie codziennych zadań w niewielkim przedsiębiorstwie.

Możesz wykorzystać automatyczne wiadomości, żeby odpowiadać na pytania klientów, skracając w ten sposób czas potrzebny na obsługę klienta. Wysyłając emaile zawierające najczęściej zadawane pytania albo wskazówki, jak rozwiązać ten czy inny problem, przekażesz klientom ważne informacje i zbudujesz zaufanie do marki.

Marka GreenBlender wykonuje kawał dobrej roboty, dostarczając odpowiedzi na pytania klientów prosto do ich skrzynek odbiorczych. W jednej wiadomości budują zaangażowanie, oferując subskrybentom wartościowe treści i wzmacnia przekaz przekonującym nawołaniem do działania, które zachęca do klikania.

Jeśli prowadzisz małą firmę w branży e-commerce, możesz wpływać na konwersję, wysyłając rekomendacje produktów i budujące zaangażowanie wiadomości przypominające o porzuconym koszyku.

Marka Mack Weldon wysyła emaile o porzuconym koszyku, które wywołują w odbiorcach poczucie, że trzeba się spieszyć i dokończyć składanie zamówienia, zanim interesujące ich produkty zostaną wykupione.

Automatyzacja pomaga prowadzić testy A/B

Możesz prowadzić testy A/B, wykorzystując do tego dwie (lub więcej) różne wersje kampanii. Możesz testować treść, pole tematu i mierzyć swoje standardowe wskaźniki dotyczące wiadomości i konwersji. Prowadzenie testów przez dłuższy czas może być bardzo pomocne i proste dzięki automatyzacji. Testy pomogą Ci lepiej zrozumieć odbiorców, żeby prowadzić jeszcze skuteczniejsze działania.

Testowane kampanie nie muszą zawierać żadnych „wodotrysków”. Marka Autopilot przetestowała wiadomości tekstowe oraz ich odpowiedniki stworzone w HTMLu i odnotowała większe zaangażowanie w przypadku emaili zawierających sam tekst. Nie musisz przesadnie komplikować automatyzacji, żeby mieć istotny wpływ na swoje działania.

Automatyzacja pomaga monitorować wyniki

Dzięki automatycznym wiadomościom uruchamianym w odpowiedzi na określoną aktywność odbiorcy, jesteś w stanie śledzić i mierzyć wyniki dowolnej kampanii, w tym także ROI, jakie ma ona wygenerować.

 

Automatyzacja pomaga budować świadomość marki

Częstotliwość kontaktu z marką za pośrednictwem emaila (i innych kanałów) pomaga w budowaniu jej świadomości. Dzięki automatyzacji możesz częściej wysyłać wiadomości, żeby odbiorcy pamiętali o Twojej marce. Lepsza świadomość marki sprzyja też większemu zaangażowaniu w wiadomości, które subskrybenci od Ciebie otrzymują.

Specjalne rabaty dostępne tylko dla Twoich odbiorców pomogą Ci zdobyć ich lojalność. To również doskonały sposób, żeby zwiększyć przychody generowane przez Twoich dotychczasowych subskrybentów i sprawić, żeby poczuli się wyjątkowi.

Świetnie radzi sobie z tym marka Moo, wysyłając do klientów dwie wiadomości, których zadaniem jest przekonać odbiorców, że powinni pospieszyć się z zamówieniem.

Automatyzacja dopasowuje się do ścieżki klienta

Automatyzacja umożliwia zaplanowanie wiadomości dopasowanych do ścieżki klienta. Na przykład: jeśli klientka kupi krem pod oczy, możesz ustawić automatyczną wysyłkę wiadomości po 21 dniach od daty zakupu, żeby przypomnieć jej o konieczności ponownego zaopatrzenia kosmetyczki. Ten typ wiadomości skutecznie przyczynia się do zwiększenia liczby ponownych zamówień produktu i pozytywnie wpływa na konwersję.

Przekaz, jaki wykorzystasz w wiadomościach może różnić się w zależności od Twojej relacji z klientem i tego, na którym etapie lejka sprzedażowego aktualnie się on znajduje. Jeśli odbiorcy są dopiero w fazie uświadamiania sobie potrzeb, nie zaczynaj od wysłania im cennika. Zamiast tego, zadbaj o relację z nimi. Zaproś ich na webinar albo wyślij raport, z którego dowiedzą się, jaką wartość ma dla nich to, co oferujesz. W ten sposób skierujesz ich do kolejnych etapów lejka sprzedażowego.

Świetnym przykładem emaila, który ma za zadanie dbać o relację z leadami, jest ta wiadomość od marki Invision:

 

Automatyzacja – narzędzie o wielkim potencjale 

Automatyzacja to doskonałe narzędzie, jeśli zależy Ci, żeby wysyłać właściwe wiadomości, do właściwych osób we właściwym czasie (tak, znów to powtarzam). Ale trzeba też zdać sobie sprawę, że z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność (że użyję tu cytatu ze Spidermana).

Pamiętaj też, żeby wysyłać wiadomości tylko wtedy, gdy wnoszą one wartość z punktu widzenia odbiorcy. Za każdym razem zadaj sobie pytanie: „Czy ten email wniesie coś istotnego do skrzynki odbiorczej subskrybenta i do jego życia?”

Ustaw automatyczną wysyłkę tylko jeżeli odpowiedź brzmi „Tak”.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x