VIEWS

Kiedy wysłać newsletter, aby uzyskać najlepsze efekty [infografika]

Często pytacie nas jaki dzień tygodnia lub która godzina, będą najlepsze na wysłanie wiadomości, aby osiągnęła ona najlepsze wyniki.

 

Zazwyczaj odpowiadaliśmy, że nie ma określonych dni czy godzin, które zapewnią wysokie wskaźniki skuteczności wysyłanych wiadomości. Dodatkowym czynnikiem są subskrybenci, którzy ze względu na wiek lub status społeczny mogą mieć różne upodobania.

Dzisiaj mamy dla Was dokładniejszą odpowiedź. Zbadaliśmy o której godzinie i w jakie dni tygodnia najlepiej wysyłać newslettery, aby uzyskiwać najwyższe wskaźniki skuteczności z prowadzonych kampanii email marketingowych. Przeanalizowane w tym celu zostało ponad 16 milionów wiadomości wysłanych przez polskich klientów GetResponse.

Wyniki badania wskazują, że wiadomości osiągają najlepsze wyniki w ciągu godziny po ich wysłaniu. W tym okresie otwieranych jest aż 22,6% wiadomości. A w kolejnych godzinach liczba otwieranych wiadomości systematycznie spada i w dwie godziny po wysłaniu oscyluje w granicach 6,2%, a w trzy godziny – 4,9%.

Wiadomości wysyłane w godzinach wieczornych osiągają najwyższe wskaźniki otwarć. W szczególności okres pomiędzy godziną 21.00 i 22.00. Wiadomości wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 36,2%. Na wyróżnienie zasługuje również pora dnia w godzinach 19.00 i 20.00 – emaile wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 26,5%.

Z kolei, odbiorcy najchętniej otwierają wiadomości w godzinach 11.00 – 12.00 oraz 16.00 – 17.00. 

W przypadku dni tygodnia, najlepiej wysyłać newslettery w niedzielę. Wiadomości wysłane w tym dniu uzyskały najwyższy wskaźnik otwarć na poziomie 28,5%. Kolejnym dniem, z nieco gorszym wynikiem, jest piątek ze wskaźnikiem otwarć na poziomie 24%. Jest to jednocześnie dzień, w którym odbiorcy najczęściej rezygnują z subskrypcji. Natomiast, dniem, w który odbiorcy najchętniej otwierają newslettery jest czwartek.

Szczegółowe wyniki badania zostały przedstawione w postaci infografiki, którą można zobaczyć poniżej.

 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x