LinkedIn: Jak wypromować swoją firmę na rynku międzynarodowym?

Pisaliśmy niedawno o 5 skutecznych sposobach na wypromowanie swojej firmy na LinkedIn.

 

Dzisiaj uzupełnimy zebraną już wiedzę i przedstawimy kolejne metody, dzięki którym Twoja marka będzie jeszcze bardziej rozpoznawalna. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak tworzyć reklamy i promować swoje produkty w różnych językach na LinkedIn, to to jest artykuł dla Ciebie.

 

Dlaczego LinkedIn?

LinkedIn to serwis społecznościowy, który łączy ze sobą profesjonalistów i firmy z różnych branż pozwalając im na otwartą dyskusję, dzielenie się wiedzą, przedstawianie swoich poglądów i oferowanych usług. W przeciwieństwie do innych serwisów społecznościowych, LinkedIn jest bardziej formalnym kanałem komunikacji, co ma widoczny wpływ na rodzaj przyciąganych użytkowników. Większość użytkowników tego portalu ma bowiem powyżej 25 lat i posiada wyższe wykształcenie.

Ponadto, LinkedIn jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron internetowych, a umieszczone na niej informacje osiągają często wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google czy Bing. Tworząc zatem profil swojej firmy na wspomnianym portalu, masz szansę ukazać swoje produkty i usługi oraz osiągnąć wyższy niż dotychczas ruch organiczny na swojej własnej stronie internetowej.

 

LinkedIn-reklamy-ukierunkowane

Zdjęcie 1. Reklamy LinkedIn

 

 

Sponsorowane reklamy i aktualizacje

Dzięki sponsorowanym reklamom i aktualizacjom LinkedIn, promując swoje usługi i rozwiązania możesz z łatwością dotrzeć do szerszej publiczności, która być może jeszcze nie poznała Twojej marki. Funkcja ta pozwala na zwiększenie świadomości marki, budowanie relacji z odbiorcami i przyciąganie prospektów, niezależnie od ich lokalizacji czy języka jakim się posługują.

Żeby przeprowadzić skuteczną kampanię na LinkedIn musisz zalogować się na swój profil i przejść do poniższej strony.

https://www.linkedin.com/ads/

Po kliknięciu Get Started, możesz wybrać czy chcesz stworzyć całkowicie nową reklamę (zawierającą tekst, grafikę lub video) lub wypromować jedną z poprzednio opublikowanych aktualizacji.

 

LinkedIn-reklamy-sponsorowane-aktualizacje

Zdjęcie 2. LinkedIn – Sponsorowane reklamy i aktualizacje

 

 

Reklamy ukierunkowane

Po wyborze preferowanej metody promocji masz możliwość wybrania ustawień dla swojej kampanii. Możesz dostosować m.in:

  • format reklamy,
  • tekst,
  • video lub grafikę,
  • wygląd,
  • URL strony docelowej,
  • język.

 

Dla każdej reklamy możesz również przeprowadzić testy A/B/X tworząc aż 15 różnych wersji, których wyniki wykorzystasz w celu zoptymalizowania przyszłych akcji promocyjnych.

Po spersonalizowaniu swojej reklamy lub aktualizacji, możesz wybrać komu zostanie ona zaprezentowana. Twoja wiadomość może dotrzeć do ściśle określonych osób, wykorzystując dane takie, jak:

  • kraj,
  • branża,
  • firma,
  • szkoła,
  • stanowisko,
  • umiejętności,
  • grupa dyskusyjna,
  • płeć,
  • wiek.

 

Masz zatem pełną kontrolę nad tym kto dokładnie zobaczy Twoją reklamę i w jakiej formie zostanie mu przedstawiona.

 

Profil Twojej firmy

Zakładając profil swojej firmy na LinkedIn możesz przedstawić swoją markę, ofertę, a nawet i zespół wypełniając w odpowiednich polach niezbędne informacje wraz z preferowanymi grafikami i hiperłączami.

Co więcej, każdy użytkownik może wybrać język domyślny dla swojego profilu oraz dodatkowo utworzyć inne wersje językowe. Odpowiednia wersja językowa będzie prezentowana odwiedzającym, którzy używają języka odpowiadającego jednej z dostępnych wersji. W przypadku gdy odwiedzający używa języka innego niż są dostępne, zostanie mu zaprezentowana wersja domyślna.

Dzięki tej opcji, możesz stosować różną nazwę oraz opis swojej firmy zależnie od tego komu i gdzie jest ona prezentowana.

Aby stworzyć różne wersje językowe, zaloguj się do profilu swojej firmy na LinkedIn i przejdź do ustawień strony, gdzie będą dostępne funkcje optymalizacji dla różnych języków.

 

Zastosowanie

Załóżmy, że zajmujesz się sprzedażą różnego rodzaju uszczelek i chciałbyś wypromować swoje usługi do firm produkujących samochody i maszyny rolnicze w Europie Zachodniej.

Ze swoich badań zauważyłeś, iż Twoja grupa docelowa znajduje się przede wszystkim w Niemczech, Francji i we Włoszech.

 

Co powinieneś zrobić?

Krok 1.

Wiesz, że bardzo ważne jest dostosowanie się do potrzeb indywidualnych klientów. Powinieneś zatem zacząć od tego, aby Twoja strona internetowa, materiały promocyjne i dział sprzedaży były gotowe, aby obsługiwać zagranicznych klientów posługujących się wieloma językami.

Gdy to jest gotowe, możesz przejść do kolejnego kroku, czyli do promocji za pomocą wybranego kanału, jak np. LinkedIn.

 

Krok 2.

Działając na LinkedIn powinieneś zacząć od tego, aby stworzyć profil swojej firmy wraz z różnymi wersjami językowymi, dostosowując w ten sposób swoje podejście do różnych klientów, do których będziesz komunikował swoje usługi.

Po wypełnieniu profilu i opisaniu swojej oferty w językach np. polski, angielski, niemiecki, francuski i włoski, przechodzisz do najważniejszego elementu, jakim są reklamy.

 

Krok 3.

Przechodząc na tę stronę tworzysz reklamę wypełniając niezbędne treści takie, jak tekst, grafiki i video oraz wybierając język reklamy i przechodzisz do kolejnego kroku jakim jest wybór grupy docelowej.

 

Krok 4.

Teraz powinieneś wybrać, do kogo skierowana będzie Twoja reklama. Mogą to być np. osoby z konkretnego kraju, branży i na odpowiednim stanowisku. W naszym wypadku wybraliśmy osoby z Niemiec, które pracują m.in. w rolnictwie, inżynierii i produkcji samochodów na wybranych stanowiskach. Całkowita liczba osób, które odpowiadają naszemu zapytaniu to 72,310.

 

LinkedIn-Targetowanie

Zdjęcie 3. Wybór odbiorców reklamy

 

 

Krok 5.

Ostatnim krokiem, jaki musisz wykonać, jest sprecyzowanie budżetu, czasu trwania i formy rozliczania kampanii.

Dostępne formy rozliczania to:

  • CPM – za każde 1000 wyświetleń,
  • PPC – za każde kliknięcie w reklamę.

 

Możesz tutaj również włączyć dodatkową funkcję LinkedIn, która umieści nad Twoją stroną belkę z przyciskiem CTA, za pośrednictwem którego prospekci będą mogli poprosić o kontakt z Tobą.

Budżet-i-czas-trwania-reklamy

Zdjęcie 4. Budżet i czas trwania reklamy

 

Krok 6.

Po dokonaniu wszystkich tych kroków możesz zlecić swoją kampanię, wypełniając niezbędne dane dotyczące płatności.

Kroki 3-6 wykonujesz ponownie dla każdej kolejnej wersji językowej odpowiednio zamieniając treści, linki i warunki wyszukiwania odbiorców.

 

Kampanie reklamowe realizowane w ten sposób pozwolą Ci na skuteczne dotarcie do odbiorców niezależnie od ich narodowości. Oczywiście poza edycją profilu, reklamami czy sponsorowanymi aktualizacjami jest jeszcze wiele innych sposobów, dzięki którym możesz budować świadomość swojej marki. Część z nich poruszyliśmy już poprzednio, a kolejne już niebawem opiszemy na naszym blogu.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x