Mobilny email marketing. Jak czytać statystyki i raporty benchmarkowe?

Czy kiedykolwiek przyglądałeś się statystykom kampanii email marketingowych na urządzeniach mobilnych?

Email marketing jest obecnie badany w ramach kampanii marketingu mobilnego ze względu na to, iż ludzie coraz częściej otwierają i czytają maile na swoich smartfonach i tabletach, oglądając telewizję, przebywając w podróży, na wakacjach, a nawet podczas spotkań biznesowych. Sytuacja tyczy się zarówno prywatnych, jak i służbowych emaili.

15 do nawet 70% wszystkich emaili otwieranych jest na urządzeniach mobilnych, przy czym ich dokładna liczba zależy od tego, kto jest ich nadawcą, jaka jest ich grupa docelowa, jaki produkt jest oferowany i jaki rodzaj emaila jest wysyłany. Dobrym źródłem szczegółowych informacji na temat, jest Twoja platforma mailingowa.

Ale jak interpretować te dane? Zanim się za to zabierzemy, będziemy potrzebowali odrobinę więcej wiedzy na temat samych statystyk. Oto najistotniejsze kwestie, które należy wziąć pod uwagę.

 

Smartfon i tablet to nie to samo

Smartfony i tablety zgrupowane są zwykle w statystykach jako „urządzenia mobilne”, ale może okazać się, że user experience (doświadczenie użytkownika) i stopień konwersji dla poszczególnych nośników znacznie od siebie odbiegają. Aby uzyskać szczególowe informacje, warto osobno przeanalizować dane pod kątem poszczególnych urządzeń.

 

Określ, kto czyta maile na urządzeniach mobilnych

SandShoes

Zastanów się, kiedy subskrybentów newslettera można uznać za użytkowników poczty mobilnej. Jedni otworzyli maila na urządzeniu mobilnym tylko raz, np. w ciągu ostatniego miesiąca albo pól roku, drudzy otworzyli go tylko na urządzeniu mobilnym, a jeszcze inni – najpierw na urządzeniu mobilnym, a potem na innej platformie. Kogo więc zaliczyć do tej grupy, a kogo nie?

 

Statystki otwarć maili nie oddają całej prawdy

Statystyki otwarć maili oparte są na zliczeniach ilości załadowań pikselowego obrazka, który umieszczony jest w wysyłanych przez Ciebie emailach. A co w przypadku, kiedy ktoś otworzył emaila, ale nie załadował obrazków?

Współczynniki kilkalności (CTR) na urządzeniach mobilnych mogą różnić się od tych na komputerach stacjonarnych, a statystyki otwarć maili mogą być niedokładne, jeśli pobieranie obrazków nie jest włączone domyślnie. Warto zbadać, czy Twój email wyświetla się poprawnie na smartfonie, na którym wyłączone jest takie pobieranie, a jeśli nie – koniecznie trzeba to poprawić.

 

Testowanie i optymalizacja czasu wysyłki

Konkretny dzień, czy pora dnia wpływają na otwarcia maili czytanych na urządzeniach mobilnych i CTR. Może warto zastanowić się, czy nie osiągniesz lepszej konwersji w sytuacji, kiedy emaile będą w większości otwierane na desktopach (czyli np. w godzinach pracy). Nawet czas wysyłki może wpływać na ilość otwarć. Zawsze więc staraj się myśleć o tym, kiedy są największe szanse, aby subskrybent otworzył Twojego emaila. Analizuj rezultaty pod kątem własnych KPI (kluczowych wskaźników efektywności) i ROI (zwrotu z inwestycji).

 

Raporty benchmarkowe i analizy danych

Przygotowując raporty benchmarkowe i analizy danych, weź pod uwagę następujące kwestie:

  • liczby prezentowane w raportach benchmarkowych dotyczących emaili czytanych na urządzeniach mobilnych często nie uwzględniają różnic miesiąc do miesiąca, a na wzrost w skali półrocznej duży wpływ mogą mieć okresy takie jak wakacje, kiedy ludzie częściej korzystają z urządzeń mobilnych.
  • w analizach danych niektórzy wydawcy prezentują łączną liczbę otwarć maili na urządzeniach mobilnych dla danej kampanii, a inni – liczbę unikalnych użytkowników. Ta pierwsza zawiera wszystkie otwarcia, nawet jeśli jedna osoba otworzyła tego samego emaila kilkakrotnie.
  • dostawcy usług emailowych, którzy najczęściej publikują raporty dotyczące tego typu kampanii, opierają się na danych pochodzących od własnych klientów. W konsekwencji, na ich kształt wpływa rodzaj obsługiwanych klientów, jak i inne czynniki, np. kraj ich pochodzenia.

 

Wniosek

Coraz więcej ludzi przegląda emaile na urządzeniach mobilnych. Dla marketera oznacza to, że wysyłane emaile muszą być optymalizowane pod kątem urządzeń, na których będą czytane. Same zaś statystyki nigdy nie są jednoznaczne i trzeba nauczyć się wyciągać z nich odpowiednie wnioski dostosowane do profilu własnej działalności.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x