Monster’s Insomnia 2016

24 godziny kodowania, 10 zespołów, 20 prezentacji, 30 litrów kawy, 204 puszki energetyków – a wszystko po to, „by żyło nam się lepiej”.

 

Monster-Insomnia-na-biurku

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook​.com/maciejkolekcom

 

W listopadzie ubiegłego roku odbył się pierwszy w historii Getresponse 24-godzinny maraton programowania – Monster’s Insomnia. Premierowej edycji wydarzenia przyświecało hasło „by żyło się lepiej”!

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należało najpierw samodzielnie zorganizować i stworzyć Zespół (Zespoły mogły liczyć od 3 do 6 osób), a także wymyślić inicjatywę, która poprawi otaczający nas świat.

W czwartek 16 listopada rano spotkaliśmy się w wyjątkowym miejscu – na jednym z najpiękniejszych stadionów w Polsce​, idealnie dopasowanym do naszych celów, tzn. ściśle związane z grą zespołową, zasadami fair play i wielkimi emocjami.

 

Monster-GetResponse-na-stadionie

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Gotowi? Czas, start!

Wydarzenie otworzył Szymon Grabowski, prezes GetResponse. W swoim niepowtarzalnym stylu zagrzewał zespoły do “walki” i przypomniał, jak ważne jest skupienie, nie tylko na elementach technicznych, ale również biznesowym aspekcie rozwiązań.

 

Szymon-Grabowski-GetResponse

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Każdy Zespół w krótkim Elevator Speech zaprezentował swój pomysł na aplikację. Wszystkie były rewelacyjne.

 

Uczestnicy-w-trakcie-Elevator-Speech

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Prezentacja pomysłów zamknęła etap inauguracji wydarzenia i tym samym rozpoczęła się jego właściwą część. Ruszyła rywalizacja i choć palce same rwały się do klawiatur, najpierw w ruch poszły mazaki i flipcharty. Planowanie, projektowanie, masa dyskusji i pierwsze pytania: “czy zdążymy?”.

 

Uczestnicy-robiacy-notatki

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Uczestnicy-monster-insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Notatki-uczestnikow-Monster-Insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Pełne skupienie

Wszyscy uczestnicy wydarzenia potraktowali je bardzo poważnie, jednocześnie tworząc rewelacyjną atmosferę, pełną współpracy, dzielenia się wiedzą i pomysłami. Wiedza przepływała nie tylko wewnątrz Zespołów, ale też pomiędzy nimi. Skalę zaangażowania wymownie pokazywał fakt, że nawet przerwy na posiłki zostały przez samych zainteresowanych skrócone do minimum, a dyskusje w ich trakcie skupiły się na projektach. O​soby zaglądające do sali nie mogły uwierzyć, że w środku znajduje się 60 osób. Momentami n​a powierzchni 1400 m2 dało się słyszeć jedynie dużo charakterystycznego, cichego klikania 😉

 

Programisci-pracuja-monster-insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Programisci-podczas-pracy-monster-insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Zespoły były bardzo skupione na celach, które przed sobą postawiły i do ostatniej chwili walczyły o to, aby przygotowane rozwiązania były jak najbardziej kompletne.

 

Nie zabrakło też czasu na odrobinę czystej radości i zabawy.

 

chwila-rozluznienia-Monster-Insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

chwila-rozluznienia-monster-insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

maska-konia-monster-insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Ani na chwilę snu…

sen-przy-biurku-monster-insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Co z tego wyszło?

30 litrów kawy i 204 energetyki później, Zespoły przystąpiły do prezentacji efektów swojej pracy. Prezentacje przybierały bardzo różne formy, zobaczcie sami!

 

selfie-podczas-monster-insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

prezentacja-efektow-monster-insomnia

fot. Maciej Kołek, https://www.facebook.com/maciejkolekcom

 

Efekty, jakie uzyskały nasze Zespoły, przeszły najśmielsze oczekiwania.

Aplikacje były oceniane w dwóch etapach (ocena komisji i uczestników). O wyniku decydowała łączna liczba punktów z obu źródeł. Mimo zmęczenia, wszyscy z uśmiechem oczekiwali na powrót jury i ogłoszenie wyników rywalizacji. Popijając kolejną kawę, wymieniali się doświadczeniami i rozmawiali o szczegółach zrealizowanych aplikacji.

Wybór komisji i uczestników okazał się spójny.

Pierwsze miejsce w rywalizacji zajęła aplikacja GRmondo zintegrowana z Endomondo i połączona z wewnątrzfirmowym systemem bonusowym dla biegaczy i rowerzystów. 

Drugie miejsce przypadło Zespołowi, który przygotował aplikację społecznościową do dzielenia się zdjęciami oznaczonymi “stickerami” z Monsterem.

Trzecie miejsce zajął Zespół, którego aplikacja pozwala udostępniać kolegom i koleżankom miejsce na parkingu podziemnym podczas naszego urlopu lub innej nieobecności w biurze.

Dzięki nim będzie nam się żyło lepiej! 😉

Więcej zdjęć z wydarzenia możecie zobaczyć na naszym facebookowym profilu.

 

 

Z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję Monster’s Insomnia z GetResponse! Jakie są Wasze wrażenia? Braliście kiedyś udział w hackatonach? Podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach poniżej. 

 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x