Monster’s Insomnia 2017 Night Invaders

Znów to zrobiliśmy 🙂

Kolejna edycja 24-godzinnego maratonu programowania  Monster’s Insomnia już za nami. Nieskromnie możemy napisać, że wyszło znakomicie. A skąd to wiemy? Nie tylko z własnych odczuć, ale też z wyników ankiety, w której wzięli udział uczestnicy wydarzenia.

 

Zobaczcie zajawkę filmową, która świetnie oddaje ducha całej imprezy:

 

Fabuła

Jest ich dużo. Są ekstremalnie zdolni i mają niesamowite umiejętności. Niektórzy nieraz już uratowali świat. Niestraszne są im nocne mroki, zakamarki ciemnych ulic, a pianie koguta to tylko sygnał, że znów wygrali. Na czele idzie ktoś. Coś. To ptak! Nie! To samolot! W czarnej czeluści skrzą się tylko trzy ślepia. Jejku, toż to prawdziwy MONSTER.
Prowadzi ich! Nadchodzą! To oni, nocni najeźdźcy!!!

Monster-naklejka-na-drzwiach

Monsterowy najeźdca

W tym roku postawiliśmy na temat gier, dlatego naszemu spotkaniu przyświecało hasło “Night Invaders”. Uczestnicy mieli za zadanie stworzenie dowolnego rodzaju gry, która miała być powiązana z naszą firmą (za pomocą grafiki, tematyki, nawiązania do codziennej pracy). Mogli przygotować typową retrogrę, strzelankę, strategię albo narzędzie grywalizacji. Liczyliśmy na dużą kreatywność i… nie zawiedliśmy się!

Podjęte przez uczestników tematy były bardzo różnorodne. Jedni pomyśleli o aplikacji wspierającej pracowników firmy, inni z kolei mieli ciekawą wizję wprowadzenia na pokład GetResponse nowych osób za pomocą grywalizacji. Pojawił się też pomysł na grę, która po każdym etapie nagradzała radami na temat tego, jak korzystać z aplikacji GetResponse. Mieliśmy również pełen wachlarz pomysłów na gry służące rozrywce samej w sobie, takie jak zręcznościówki, gry typu multiuser, karcianki (z przepiękną grafiką) czy po prostu „klikadełka” (bardzo wciągające 😉 )

 

Zasady

Większość zasad pozostała bez zmian względem edycji zeszłorocznej (relację z tego wydarzenie znajdziecie tutaj). Pozostaliśmy przy idei samoorganizacji – utworzenie Zespołów, dopracowanie pomysłów i plany realizacji zostawiliśmy uczestnikom. Zdecydowaliśmy się natomiast na jedną dużą zmianę – rozszerzyliśmy zasięg wydarzenia na wszystkich zainteresowanych pracowników, nie tylko osoby z działu IT.

uczestnik-przy-komputerze

 

Przebieg

30 listopada 2017 spotkaliśmy się w niepowtarzalnej przestrzeni hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront, aby kolejny raz wziąć udział w tym wyjątkowym wydarzeniu. Było nas dużo: dwanaście Zespołów, przejęta grupa organizatorów, szanowni członkowie Komisji – w sumie ok 70 osób.

ID-uczestnikow

 

Wydarzenie – tak jak w zeszłym roku – otworzyła przemowa Szymona Grabowskiego, CEO GetResponse. Była krótka, konkretna, energetyczna i zdecydowanie zachęcała do działania 🙂

Potem przyszła kolej na zwięzłe prezentacje Zespołów. Tym razem zrezygnowaliśmy z opowiadania o samych pomysłach, aby nie odkrywać od razu wszystkich kart.

przedstawienie-zespolow

 

Po etapie przedstawienia Zespołów rozpoczęła się właściwa część Insomnii.

uczestnicy-przed-komputerem

 

Planowanie przeplatane z kodowaniem, projektowanie, próby, prototypy, poszukiwanie weny twórczej…

 

uczestnicy-naradzaja-sie

uczestnicy-koduja

 

Spokojna atmosfera hotelu sprzyjała nie tylko pracy, ale też chwilom przemyśleń i oddechu. Przepiękny nadmorski klimat zachęcał do spoglądania przez okno i przynosił nowe pomysły. A w chwilach kryzysu zawsze można było liczyć na pokłady pysznej kawy. Dobrego jedzenia również nie brakowało.

 

widok-zza-okna-na-morze

 

Szybko zobaczyliśmy pierwsze efekty!

 

uczestnicy-naradzaja-sie-przed-monitorem

zaskoczeni-uczestnicy

efekt-pracy-widok-monitora

 

Wszyscy byli w pełni skupieni na postawionym sobie celu. Wyraźnie było widać pełne zaangażowanie i chęć przedstawienia jak najlepszego produktu.

Choć bywały też chwile zwątpienia….

 

Wyniki i wnioski

Jak było? Jednym słowem – super!

Udało nam się uwolnić wielką energię, która zaowocowała fantastyczną atmosferą. Powietrze było gęste od zdrowej rywalizacji, koncentracji i kofeiny 😉  Umysły i klawiatury były rozgrzane do czerwoności. Nie zabrakło również altruistycznej pomocy międzyzespołowej – i to pomimo świadomości cennych nagród czekających na zwycięzców. To wszystko doprawione szczyptą nadmorskiej atmosfery sprawiło, że pomimo zmęczenia, na twarzach uczestników przez cały czas gościł uśmiech. A dla szukających inspiracji czy też po prostu rozrywki był też kącik retrogier, gdzie można było sobie przypomnieć nieśmiertelne klasyki.

W piątek 1 grudnia zobaczyliśmy efekty – spektakularne, co nie było dla nas zaskoczeniem. Każdy Zespół zaprezentował swoje rozwiązanie. Było przy tym sporo śmiechu, pozytywnych zaskoczeń, pytań o technologie, ale też samego grania. Po tym emocjonującym etapie, wszyscy wyruszyli na w pełni zasłużone śniadanie. W tym czasie Komisja wspierana głosami wszystkich Zespołów stanęła przed niezwykle trudnym wyborem.

Trzecie miejsce zajął Zespół MonsterMailer Team z grą MonsterMailer. Gra przygotowana została z użyciem frameworku Meteor.js. Jest typową zręcznościówką, w której musimy zdobyć jak najwięcej punktów, tzn. wysłać jak najwięcej emaili, a za zarobione pieniądze rozbudowywać infrastrukturę. Gra posiada bardzo dopracowane animacje i piękną szatę graficzną.

zdobywca-trzeciego-miejsca-widok-gry

 

Na drugim miejscu uplasował się Zespół  4️⃣2️⃣0️⃣ z grą ClickResponse. Chłopaki przygotowali grę typu multiplayer, która pozwala wcielić się w żarłocznego Monstera, konkurującego z innymi równie żarłocznymi przeciwnikami. Warto wspomnieć, że w całości została napisana w React.js.

zdobywca-drugiego-miejsca-widok-gry

 

Pierwsze miejsce zajął Zespół HunGRy Monsters z grą Hungry Monster. Gracz wciela się również  i w tym przypadku w postać naszej maskotki Monstera, która tym razem musi uciekać po wirtualnym biurze przed zbliżającą się konkurencją. Po drodze na uczestnika czeka wiele przygód, zagadek oraz przeszkód. Gra stworzona została w technologii Phaser.js. Duży nacisk położono w niej na wydajność na urządzeniach mobilnych. Podczas prezentacji, pojawiło się bardzo wiele humorystycznych akcentów, co dodatkowo dodało jej smaku. Tempo gry jest bardzo duże i wymaga od graczy sporego refleksu.

zdobywca-pierwszego-miejsca-widok-gry

 

Dodatkową niespodzianką było przyznanie nagrody specjalnej z ramienia Zarządu. Otrzymał ją Zespół The Integrations, za stworzenie narzędzia opartego na koncepcji grywalizacji. Jego celem jest wsparcie we wdrażaniu nowych pracowników. W tym celu Zespół stworzył wtyczkę/plugin do przeglądarki Chrome, która monitoruje wybraną aktywność nowego pracownika na stronach firmowych, które w ramach rozgrywki, zostały zakwalifikowane jako zadania.

nagroda-specjalna-grywalizacja-widok

Całość wspierana jest przez aplikację webową za pomocą której administrator tworzy, edytuje i dobiera zadania, które podczas rozgrywki są po kolei przypisywane do uczestnika. Aplikacja automatycznie zlicza punkty, które umiejscawiają graczy w rankingu.

To był udany poranek 🙂

 

Poniżej ostatnie zdjęcie grupowe zadowolonych uczestników, organizatorów i Komisji.

zdjecie-grupowe-wszyscy-uczestnicy

 

Nasze doświadczenia zdobyte podczas inauguracyjnej edycji w zeszłym roku sprawiły, że tym razem byliśmy bardzo dobrze przygotowani i już niewiele było w stanie nas zaskoczyć.

 

organizatorzy-spotkania

 

W jednym z następnych artykułów podzielimy się z Wami przemyśleniami Organizatorów – w jaki sposób podejść do organizacji takiego przedsięwzięcia? Co wychodzi dobrze? A czego należy zdecydowanie unikać? Dajcie znać, czy jesteście ciekawi! 🙂

 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x