Najskuteczniejsze sposoby budowania bazy mailingowej #Infografika

Sukces działań email marketingowych zależy całkowicie od aktywności subskrybentów.

Dlatego podstawowym zadaniem każdego email marketera jest konsekwentna budowa listy mailingowej. Twoim celem jest budowa dobrej bazy adresów – czyli takiej, na której znajduje się jak najwięcej adresów odbiorców szczerze zainteresowanych Twoją ofertą.

Przygotowaliśmy dla Ciebie infografikę prezentującą najskuteczniejsze metody budowy bazy mailingowej. Zanim jednak przystąpisz do działania, przypomnij sobie co jest najważniejsze w procesie pozyskiwania subskrybentów.

 

Dobra baza mailingowa = ilość + jakość

Jeżeli chcesz realizować skuteczne kampanie email marketingowe, musisz od samego początku dbać o najwyższą jakość swojej bazy adresowej. Czym jest dobra baza adresowa? To lista adresów, w przypadku której jakość oraz ilość idą w parze.

Skupienie się na ilości jest bardzo niebezpieczną strategią. Gdyby chodziło wyłącznie o pozyskanie największej ilości adresów email, wystarczyłoby kupić gotową bazę mailingową.

Niestety, wysyłanie wiadomości do osób, które w ogóle nie są zainteresowane Twoją ofertą, spowoduje wzrost liczby rezygnacji z subskrypcji, częste przypadki kierowania Twoich wiadomości do kosza lub nawet oznaczania ich jako spam. Tego typu zachowanie odbiorców z pewnością doprowadzi do poważnych problemów z dostarczalnością.

 

W jaki sposób zadbać o jakość?

Budowanie bazy adresowej wysokiej jakości wymaga czasu, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość. Testując różne techniki budowania bazy, weź pod uwagę poniższe wskazówki.

 

1. Skoncentruj się na docelowym odbiorcy

Od samego początku działaj z myślą o swoich docelowych odbiorcach. Dowiedz się kim są ludzie, których chcesz zaprosić do subskrypcji i poznaj ich oczekiwania wobec komunikacji email marketingowej z Twoją marką. Staraj się jak najdokładniej poznać potrzeby swoich przyszłych subskrybentów. Możesz skorzystać z gotowego szablonu, który pomoże Ci zebrać najważniejsze informacje i opracować profesjonalne persony klienta. Na ich podstawie będziesz mógł przygotować dla nich interesujące i wartościowe treści, które będą skutecznie zachęcały do subskrypcji.

 

 2. Testuj różne techniki i wybierz te najbardziej skuteczne

Poniższa infografika prezentuje 21 – w naszej opinii najskuteczniejszych – sposobów budowania bazy adresowej. Nie znaczy to wcale, że musisz się ograniczyć do tej liczby (istnieje jeszcze wiele innych technik, które mogą doskonale sprawdzić się w Twoim przypadku) lub wykorzystać każdy z opisanych sposobów.

Testuj różne sposoby budowania listy i wybieraj te, które generują najwięcej konwersji. Podczas wyboru odpowiednich metod staraj się być tam, gdzie Twoi potencjalni subskrybenci.

 

3. Stosuj potwierdzenie subskrypcji

Potwierdzenie subskrypcji (ang. double opt-in) wymaga od subskrybentów kliknięcia w link, wysłany na podany przez nich adres mailowy. Niektórzy uważają, że jest to niepotrzebne wydłużenie procesu subskrypcji, jednak taki proces gwarantuje, że na listę trafią wyłącznie zainteresowane osoby.

Bez double opt-in można podać dowolny adres email (np. kolegi lub fikcyjny). Budowa listy z nieprawidłowych adresów lub adresów osób, które nie wyraziły zgody na przesyłanie wiadomości to ostatnia rzecz, której chciałby profesjonalny email marketer.

 

Zapoznaj się technikami budowy bazy opisanymi w poniższej infografice. Która z nich jest Twoim zdaniem najbardziej skuteczna? Czy istnieją inne sposoby na pozyskanie subskrybentów, które sprawdziły się w Twoim przypadku, a nie zostały przez nas uwzględnione?

 

Najskuteczniejsze sposoby budowania bazy mailingowej_2

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x