Jak przygotowaliśmy się do RODO? Zobacz, w jaki sposób chronimy Twoje dane. [AKTUALIZACJA]

25 maja 2018 roku za sprawą unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) zmieni się sposób zarządzania przez firmy danymi osobowymi. Oto jak my przygotowujemy się do tej zmiany w GetResponse.

[AKTUALIZACJA SIERPIEŃ 2018] Aby ułatwić Ci działania związane z dostosowaniem do wymogów RODO i przejrzystością w kwestii zbierania zgód, udostępniliśmy nową funkcję, która usprawni proces zarządzania zgodami marketingowymi.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o nowych polach RODO i o tym, jak przeprowadzić konfigurację w swoim koncie GetResponse.

 

Czym jest RODO?

RODO to nowe unijne prawo dotyczące przetwarzania danych. Przyjęte w 2016 roku, zastąpi dotychczas obowiązującą Dyrektywę o Ochronie Danych Osobowych. To największa zmiana w historii ochrony prywatności od 20 lat.

Na przestrzeni ostatnich lat nastąpił intensywny rozwój technologiczny, co przekłada się na rodzaj i ilość przetwarzanych danych osobowych. RODO jest odpowiedzią na te zmiany i ma zapewnić właścicielom danych większą kontrolę nad nimi, a przedsiębiorcom ułatwić prowadzenie działalności na skalę międzynarodową. Ma również ujednolicić regulacje dotyczące ochrony danych w różnych krajach europejskich.

Oznacza to, że zyskamy więcej praw w kwestii ochrony naszych danych – a firmy, które je przetwarzają, będą musiały stosować się do nowych zasad.

 

Twoje dane są u nas bezpieczne

W GetResponse bezpieczeństwo danych zawsze było priorytetem. Jeśli chodzi o projektowanie, wdrażanie i utrzymanie sieci, usług i aplikacji, stosujemy najbardziej wymagające standardy dotyczące prywatności w naszej branży. Możesz więc mieć pewność, że traktujemy bezpieczeństwo bardzo poważnie, a Twoje dane są u nas bezpieczne.

Dlatego w marcu zeszłego roku – na ponad rok przed wejściem w życie RODO, przyjęliśmy plan jego wdrożenia.

 

Nasz plan wdrożenia RODO

W marcu zeszłego roku przystąpiliśmy do wprowadzania naszego planu w życie. Dziś jest już prawie wypełniony! Pierwszym krokiem było powołanie dedykowanego zespołu roboczego pod nadzorem naszego Zespołu Prawnego i Administratora Bezpieczeństwa Informacji. W maju, gdy RODO zacznie być stosowane, nasz ABI zostanie powołany na stanowisko Inspektora Ochrony Danych (IOD).

 

A oto nad czym przez ten czas pracowaliśmy i nadal pracujemy:

  • Przyjęcie ogólnej strategii zgodności z RODO
  • Identyfikacja i audyt zasad przetwarzania danych osobowych
  • Przygotowanie nowej strony internetowej poświęconej ochronie danych, na której będziemy publikować tematyczne aktualizacje, informacje i materiały
  • Stworzenie nowego adresu email do obsługi zapytań dotyczących ochrony danych (privacy@getresponse.com)
  • Dostosowanie naszych usług tak, aby umożliwiały realizację wszystkich nowych praw przysługujących podmiotom danych
  • Zmiana naszych procedur wewnętrznych i zewnętrznych oraz dokumentów związanych z ochroną danych
  • Powołanie Inspektora Ochrony Danych
  • Przyjęcie zatwierdzonego kodeksu postępowania lub wdrożenie certyfikacji
  • Ostateczna weryfikacja zgodności

 

Dwa elementy planu wdrożenia prowadzone są systematycznie i od zawsze stanowią część ogólnej polityki GetResponse w zakresie ochrony danych:

  • Szkolenie zespołu
  • Bieżąca weryfikacja zgodności z regulacjami

 

Prowadzimy regularne szkolenia i spotkania, na których poruszamy kwestie związane ze zgodnością z obowiązującymi przepisami. Naszym celem jest przekazywanie zespołowi do spraw bezpieczeństwa aktualnych informacji na temat nowych i zmieniających się regulacji oraz dzielenie się najlepszymi praktykami odnośnie bezpieczeństwa danych.

 

Przewodnik po RODO

Intensywnie pracujemy nad przewodnikiem dla naszych klientów. Dowiedzą się oni z niego więcej o RODO oraz o tym, jak przygotować konto GetResponse, tak by spełniało wymagania określone w nowym prawie. Przewodnik udostępnimy do pobrania już niebawem.

Aktualizacja: Nasz przewodnik jest już gotowy do pobrania, możesz go przeczytać tutaj.

 

Czy RODO mnie dotyczy?

RODO dotyczy Cię, jeżeli jesteś administratorem danych lub przetwarzasz je i:

  • masz siedzibę w Unii Europejskiej, nawet jeżeli przetwarzasz dane osobowe poza Unią.
  • masz siedzibę poza Unią Europejską, ale przetwarzasz dane osób przebywających w Unii. Obejmuje to m.in. sytuacje, gdy oferujesz  towary lub usługi (odpłatnie lub nie) osobom przebywającym na terenie Unii Europejskiej albo monitorujesz zachowania takich osób.

 

Skąd wiadomo, czy oferuję towary lub usługi odbiorcom z Unii Europejskiej?

  • Posługujesz się językiem lub walutą używaną w jednym lub większej liczbie krajów unijnych, aby pomóc ich mieszkańcom skorzystać z Twojej oferty.
  • Powołujesz się na klientów lub użytkowników z Unii Europejskiej.

W tych przypadkach będziesz musiał działać zgodnie z RODO.

 

Jak RODO wpłynie na mnie?

Warto pamiętać, że przetwarzając dane osobowe przed RODO, też musieliśmy stosować się do regulacji prawnych mających na celu ochronę danych osobowych.

Administratorzy danych będą jednak musieli dołożyć większych starań, aby przetwarzać dane osobowe zgodnie z nowymi przepisami. Muszą m.in. jasno określić, w jaki sposób dane będą przetwarzane i zadbać o odpowiednią podstawę prawną przetwarzania (np. gromadzić zgody). Jeśli dojdzie do naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych, administrator będzie zobowiązany jak najszybciej powiadomić o tym organy nadzorcze i właścicieli danych.

W przeciwieństwie do dotychczasowych przepisów, RODO dotyczy bezpośrednio także podmiotów przetwarzających dane i określa, jakie wymagania muszą spełnić.

Jeśli masz konto w GetResponse, jesteś administratorem danych osób z Twojej bazy adresowej. Jest tak, ponieważ to Ty decydujesz, dlaczego i w jaki sposób te informacje mogą być użyte.

Zaglądaj na naszego bloga, bo już wkrótce udostępnimy kolejne aktualizacje.

 


AKTUALIZACJA [SIERPIEŃ 2018]

Wiemy, jak ważną, a często również skomplikowaną kwestią, jest zgodność z RODO. Dlatego przygotowaliśmy nową funkcję, która pomoże Ci zarządzać zgodami udzielonymi przez subskrybentów.

Czym są pola RODO?

Dzięki funkcji pola RODO możesz tworzyć pola zgody, które następnie umieścisz w formularzach zapisu na newsletter lub rejestracji na webinar oraz na landing pages.

Odbiorcy będą teraz mogli zapoznać się z Twoja polityką zbierania zgód i przetwarzania danych oraz od razu udzielić zgody podczas zapisu przez formularz.

 

POLA-RODO

 

Jakie korzyści daje to rozwiązanie?

Dzięki polom RODO:

  • Możesz zbierać zgody i zarządzać nimi, korzystając z jednego, łatwego w użyciu panelu
  • Możesz przeszukiwać i segmentować kontakty w ramach konta na podstawie zgody, jakiej odbiorcy udzielili w polu RODO podczas zapisu
  • Możesz stosować filtry w cyklach marketing automation w zależności od statusu zgód danego kontaktu

A co najważniejsze, Twoje działania w kwestii zbierania zgód będą przejrzyste i zgodne z nowym prawem.

 

Jak pola RODO różnią się od zwykłych pół niestandardowych?

Jeśli używasz już pól niestandardowych w GetResponse, pola RODO na pierwszy rzut oka mogą Ci się wydać podobne.

Podstawowa różnica polega na tym, że po stworzeniu pola RODO nie możesz już zmienić jego zawartości.

Jeśli będziesz próbował takie pole edytować, powstanie jego nowa wersja.

W ten sposób możesz identyfikować kontakty i sprawdzać, jakiej dokładnie zgody udzielił dany odbiorca.

 

widok-wyszukiwania

 

 

W jaki sposób mogę zacząć korzystać z funkcji pola RODO?

Aby tworzyć i edytować pola zgód, kliknij Zarządzaj kontem w prawym górnym rogu panelu.

Od teraz możesz używać pól RODO podczas tworzenia formularzy, landing pages i webinarów.

Pola-rodo-na-landing-page-przyklad

 

Znajdziesz je również w wyszukiwarce kontaktów oraz na stronie zawierającej szczegółowe informacje na temat danego kontaktu. Tu możesz dokonać segmentacji odbiorców albo uzyskać potwierdzenie zgody, której udzielili.

 

wyszukiwanie-rodo

 

…a jeśli korzystasz z marketing automation, dodaliśmy nowy filtr – Status zgody – który umożliwia targetowanie odbiorców na podstawie statusu zgody 😊.

 

Gdzie znajdę więcej informacji o polach RODO?

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyj na tę stronę.

 

Masz pytania albo chciałbyś dodać coś od siebie? Zostaw komentarz i daj nam znać, co myślisz o RODO. Możesz też napisać bezpośrednio do naszych ekspertów od ochrony danych i zadać im pytanie.

 

 

 

article

RODO: Wszystko, co powinieneś wiedzieć

Celem naszego poradnika jest pomóc Ci zrozumieć, czym jest RODO i jaki ma wpływ na Ciebie. Znajdziesz w nim też przykłady i wskazówki, jak dostosować materiały marketingowe, żeby ich odbiorcy mieli pewność, że poważnie podchodzisz do kwestii bezpieczeństwa danych.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x