Nowe Testy A/B/X w GetResponse

Wyobraźmy sobie taką sytuację…

Właśnie skończyliście “burzę mózgów”, podczas której pojawiło się mnóstwo pomysłów dotyczących różnych elementów newslettera promującego nową ofertę firmy. Propozycje dotyczą treści, tematu oraz layoutu wiadomości, jak i konkretnego czasu jej wysyłki (dzień tygodnia i godzina).
Wszystkie pomysły mają ten sam cel – zwiększyć skuteczność prowadzonej kampanii i osiągnąć wyższe wskaźniki sprzedaży. Tylko skąd mieć pewność, która propozycja tak naprawdę okaże się najskuteczniejsza?

Od dzisiaj wszelkie wątpliwości rozwieje ulepszona funkcja Testów A/B/X w GetResponse.

 

Na czym polegają Testy A/B/X?

Jest to funkcjonalność umożliwiająca podzielenie listy subskrybentów na kilka grup i wysłanie do nich tej samej wiadomości różniącej się takimi elementami jak: temat, pole nadawcy, czas wysyłki lub treść.

 

Zupełnie nowa funkcja

Aby Testy A/B/X mogły być doskonałym narzędziem dostosowywania kampanii email do maksymalnej wydajności, a optymalizacja była stałym elementem działań marketingowych, zdecydowaliśmy się całkowicie przebudować tę funkcję.

Od dzisiaj nie musicie już szukać funkcji testowania w oddzielnej sekcji serwisu. Uprościliśmy cały proces do minimum, a zaczęliśmy od umieszczenia Testów A/B/X już w procesie tworzenia wiadomości.

W dolnej części pierwszej strony procesu tworzenia wiadomości znajdziecie suwak, który należy przesuną na pozycję “ON”, aby uruchomić funkcję testowania. W ten sposób w dalszych etapach tworzenia wiadomości wyświetlą się dodatkowe opcje – rodzaj testu oraz jego ustawienia.

Screen Shot 2013-11-18 at 09.49.43

Więcej elementów do testowania

To użytkownicy zdecydują na podstawie którego wskaźnika skuteczności będą testowane poszczególne elementy wiadomości – otwarcia wiadomości lub kliknięcia.

To nie wszystko! Będziecie mieli cały czas kontrolę na przeprowadzanymi testami. To użytkownik zdecyduje, które elementy wiadomości mają być przetestowane:

  • temat
  • pole nadawcy
  • treść
  • czas wysyłki (dzień tygodnia i godzina)

Screen Shot 2013-11-18 at 09.52.00

Nowe czynniki testowania

Każdy element można testować aż w 5 różnych wersjach. Oznacza to, że w zależności od wybranego elementu, testom można poddać aż 5 różnych wiadomości, tematów, adresów nadawcy lub różnych wiadomości

Co więcej, testy mogą być rozłożone w czasie i trwać aż do 14 dni. A wyniki zostaną przesłane na podany przez użytkownika adres email.

Najlepsza wiadomość może być wysłana automatycznie – wcześniej należy wybrać z listy  obowiązujący wskaźnik skuteczności. Jeżeli jednak uznacie, że sami chcecie wysłać zwycięską wiadomość, to wystarczy wybrać taką opcję w ustawieniach. Wówczas sami będziecie mogli zdecydować, czy wysłana ma być wersja wiadomości, której udało się osiągnąć najwyższe wyniki, czy pozostałe testowane newslettery.

Ze szczegółowymi wynikami przeprowadzonych testów można się zapoznać w sekcji „Moje newslettery”. Będą one oznaczone ikoną testów A/B/X. Wystarczy kliknąć, aby rozwinąć listę ze wszystkimi wiadomościami dostępnymi w danym teście. Wiadomości będą wyświetlały się w kolejności według uzyskanych wyników – od najlepszej do najgorszej – w zależności od wartości, która była testowana (kliknięcia lub otwarcia wiadomości).

Więcej informacji na temat Testów A/B/X można znaleźć na stronie poświęconej tej funkcji oraz w sekcji FAQ.

Wkrótce w sekcji „Bazy wiedzy” będzie dostępny poradnik, z którego dowiecie się jak krok po kroku utworzyć Testy A/B/X.

 

 

 

Pobierz poradnik!
Pobierz poradnik!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x