Pozwól wiadomościom follow-up zwielokrotnić swoje zyski!

Do czego najtrafniej można porównać tzw. email marketing zautomatyzowany? Do „wirtualnego asystenta”, który pracuje za nas, podczas gdy my możemy skupić się pozostałych aspektach własnego biznesu.
Nie ma lepszego sposobu na jednoczesną oszczędność czasu, wzrost sprzedaży i wzmocnienie zaangażowania klientów. A że wzrost sprzedaży przekłada się na wyższe zyski, o tym nie trzeba przypominać. Tu naprawdę nie ma się nad czym wahać.

W parze z newsletterami i promocjami produktowymi, zautomatyzowany email marketing odgrywa niebagatelną rolę w marketingowym mixie. Czy to pojedyncza wiadomość warunkowa czy cała seria wiadomości, jedyne czym zajmiesz swój czas to :
•    stworzyć listę
•    skomponować wiadomość/-ci
•    ustawić interwały (odpowiednie odstępy czasu pomiędzy kolejnymi wiadomościami)
•    rozplanować harmonogram
•    … i to wszystko!

Co w przypadku chęci zmian bądź poprawek? Nic straconego, w każdej chwili możesz doszlifować swoją wiadomość i mieć pewność, że twoja ingerencja nie wpłynie na wcześniej ustalony schemat. Twój „wirtualny asystent” trzyma rękę na pulsie. Możesz  mieć pewność, że dobrze zorganizowana kampania email marketingowa w odpowiednim czasie dotrze do odbiorców bez jakiejkolwiek konieczności nadzoru z twojej strony. Co za oszczędność czasu i energii!

Zautomatyzowany email marketing jest niezastąpiony w wielu sytuacjach. Na poniższych przykładach przedstawimy wam jego kilka głównych zastosowań:

Wiadomości powitalne
Nie ma lepszego sposobu na powitanie nowych klientów niż przez wysłanie im wiadomości powitalnej, połączonej z serią zsynchronizowanych czasowo wiadomości mających na celu zaznajomić nowicjuszy z zaletami naszego produktu, marki i firmy ogółem. Można także wypunktować co klienci zyskają dzięki nabyciu produktu czy też skorzystaniu z subskrypcji. Częstotliwość słania wiadomości follow-up (zwanych także autoresponderami) zależy w dużej mierze od profilu naszych klientów, naszej branży, itp., najczęściej jednak taka kampania zawiera od 2 do 4 wiadomości słanych w przedziale 2-4 tygodni. Wiadomości powitalno-wprowadzające mogą być świetnym bodźcem dla klientów, rozbudzającym ich zainteresowanie i ciekawość.

Wiadomość cykliczna
Przemyślana decyzja zakupowa wymaga czasu, więc nasuwa się pytanie jak najlepiej wykorzystać ten czas by skutecznie zachęcić klienta do zakupu. Tu z pomocą przyjdą nam wiadomości cykliczne, mające na celu dogłębniejsze zapoznanie klienta z naszym produktem/usługą. Im więcej klient wie o nim, tym większa szansa, że zdecyduje się na zakup. Z tego samego powodu segmentacja odbiorców wydaje się niezbędna. Z założenia wiadomości cykliczne mają mocny przekaz informacyjny, mający na celu utrzymywanie zainteresowania u potencjalnych nabywców. Pamiętaj, im dokładniej rozplanujesz treść swojej kampanii, tym większe szanse, że sukcesywnie wzbudzane zainteresowanie zaowocuje dokonaniem zakupu. A o to przecież chodzi!

Wiadomości dla użytkowników wersji testowych
Czy myślałeś kiedykolwiek o swoich użytkownikach wersji testowych jako o nieodkrytej żyle złota? Bo tak powinieneś ich postrzegać! Wystarczy nieco zaangażowania z twojej strony i użytkownicy wersji darmowych czy też testowych staną się twoim regularnymi klientami. Jak tego dokonać? Z pomocą przyjdą ci wiadomości follow-up, za pomocą których roześlesz do klientów dodatkowe materiały informacyjne, edukacyjne, rekomendacje od zadowolonych klientów, itp. Z pewnością podziałają one jak zachęta i zaowocują wzrostem zarówno sprzedaży, jak i ilości regularnych klientów.

Wiadomości przypominające o ważnych wydarzeniach
Nie pozwól swoim klientom opuścić wydarzenia, na które czekają! Może to pociągnąć za sobą nie tylko stratę w sprzedaży, ale i stratę klienta, a to ostatnia rzecz, której pragniemy. Wiadomości follow-up mogą przyjść z pomocą za każdym razem gdy chcemy wysłać klientom informację o evencie, zaproszenie, program, korzyści płynące z uczestnictwa czy cokolwiek innego z nim związanego. Zaprezentowane w odpowiedniej, atrakcyjnej dla oka formie powinno przypominać, że to wszystko z myślą o rozkwicie ich biznesu.

Życzenia urodzinowe i rocznicowe
Nawiązanie bliskiej relacji z klientem to nieodzowny element owocnej współpracy. Urodziny czy rocznica współpracy są zatem doskonałymi okazjami do udowodnienia, że traktujemy każdego klienta indywidualnie i podmiotowo. Mając do wyboru 300+ szablonów, wybierzmy ten najwłaściwszy do okazji i przyozdóbmy go spersonalizowanym tekstem. Dodatkowo załączając np. specjalny kupon rabatowy okażemy im wdzięczność za okazywaną lojalność. Bez obaw, nie musisz chodzić z kalendarzem pod ręką, by pamiętać o każdej okazji – wystarczyć odpowiednio ustawić autorespondery i wiadomości będą się rozsyłać automatycznie w odpowiednim czasie.

Ankiety
Nie ma lepszego sposobu na poznanie opinii klientów niż ankiety. Warto monitorować poziom ich satysfakcji z produktów, usług, firmy, obsługi klienta, itp. regularnie,  badania sporadyczne nie mają w tym przypadku większego sensu. Ankietować można na kilka sposobów, lecz najbardziej przyjaznym zapracowanym przedsiębiorcom będzie wykorzystanie wiadomości follow-up, słanych automatycznie w ustalonym przez nas momencie. Taki autoresponder z ankietą może być rozsyłany np. po każdym kontakcie z obsługą klienta w celu zbadania poziomu zadowolenia z otrzymanej pomocy, uprzejmości pracownika, szybkości działania, itp.  Jest milion powodów, dla których warto badać poziom zadowolenia klienta poprzez ankietowanie, a każda prośba o podzielenie się swoją opinią jest przez naszych klientów odbierana jako rzeczywiste zainteresowanie ich sprawami.

Wiadomości potwierdzające
Potwierdzać możemy dokonanie różnych czynności: począwszy od subskrypcji newslettera, poprzez pobranie e-booka, dokonanie rezerwacji, wygranie aukcji onlineowej, a skończywszy na zakupie produktu w e-sklepie. To tylko garstka przykładów, potwierdzać możemy praktycznie każdą czynność wykonaną za pomocą Internetu. Takie potwierdzenia są doskonałą zapiską transakcji i punktem odniesienia w przypadku późniejszych poszukiwań danego produktu. Warto uatrakcyjnić wizualnie takową wiadomość follow-up o przykuwającą uwagę reklamę czy specjalną ofertę dla internautów.

Wiadomości edukacyjne
Oprócz edukowania klientów w zakresie funkcjonalności produktu/-ów, warto wyjść krok na przód i pomóc użytkownikom poszerzać ich generalną wiedzę dotyczącą konkretnego zagadnienia. I tu znowu przyjdą nam z pomocą autorespondery. Dla przykładu: firma prowadząca portal dla osób poszukujących zatrudnienia może nie tylko informować subskrybentów o nowych ogłoszeniach z pracą, ale również edukować ich w zakresie jak skutecznie pisać CV, pewnie przechodzić etap rozmowy kwalifikacyjnej, informować o darmowych szkoleniach dokształcających, itp. Użytkownicy bardzo cenią fakt, gdy mogą znaleźć wszystkie niezbędne informacje w jednym miejscu, zwłaszcza gdy są one darmowe i samodzielnie spływają do ich skrzynek odbiorczych.

Wiadomości odświeżające dla nieaktywnych klientów
Czy odnosisz czasem wrażenie, że respondenci jakby przestali odczytywać twoje wiadomości? Jeżeli tak, czas zabrać się za odświeżenie waszej „relacji”. Natłok obowiązków czy wiadomości w skrzynce odbiorczej może stanowczo ostudzić zapał do regularnego odczytywania emaili. Bardzo pomocna w przypadku odnowienia zainteresowania może okazać się kampania wiadomości follow-up skierowana do nieaktywnych klientów, a zorientowana na przypomnienie im korzyści, jakie płyną z bycia aktywnym subskrybentem. Miłym elementem takiego odświeżenia będzie zaoferowanie specjalnej promocji w celu jeszcze większej mobilizacji do aktywnego uczestnictwa.

Wiadomości przypominające o wygaśnięciu subskrypcji
Nikt z nas nie lubi tego nieprzyjemnego zaskoczenia, gdy pewnego ranka odkrywany, iż wygasły nam subskrypcje na używane przez nas programy. Oszczędźmy zatem naszym klientom takich zaskoczeń i informujmy ich zawczasu o zbliżającym się końcu okresu subskrypcji. Odpowiednio ustawione i spersonalizowane wiadomości follow-up oszczędzą nam w tej kwestii sporo czasu, a klientom dyskomfortu. Dodatkowo zapunktujemy jako przedsiębiorca mający na uwadze ich czas i wygodę w każdym, nawet najmniejszym aspekcie.

Mamy nadzieję, że podane przez nas wskazówki będą dla was doskonałymi wytycznymi do rozpoczęcia przygody z wiadomościami follow-up, bądź też odświeżyły już posiadaną przez was wiedzę. Na jaki rodzaj autorespondera się zdecydujecie i jaką częstotliwość obierzecie, zależy głównie od specyfiki waszego biznesu oraz waszych klientów.

Powodzenia i zachęcamy was do dzielenia się z nami i innymi czytelnikami waszymi sugestiami na temat wiadomości follow-up!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x