Kompleksowy przewodnik po marketing automation w e-commerce. [nowy ebook]

Chcesz zwiększać sprzedaż i zdobywać więcej klientów, nie poszerzając własnego zespołu i nie uszczuplając budżetu marketingowego? Rozważ inwestycję w marketing automation.

W przeciwieństwie do wielu innych działań marketingowych, automatyzacja procesów i korzystanie z cykli automation ma ogromną zaletę – to oszczędność czasu.

Wbrew pozorom takie działanie nie sprawi, że Twoja komunikacja stanie się mniej ludzka. Dobrze wykorzystana automatyzacja sprawi, że Twój sklep internetowy się rozwinie, a klienci zostaną z Tobą dłużej.

Nadal nie wierzysz?

Zapoznaj się z naszym studium przypadku, w którym pokazujemy, jak firma oferująca hosting i rejestrację domen internetowych, Rebel.com, wykorzystuje marketing automation do tagowania i personalizowania wiadomości używanych w komunikacji z osobami, które porzuciły koszyk zakupowy.

Możemy zaczynać?

Pobierz nasz najnowszy ebook:

 

Co znajdziesz w ebooku?

Zapewne znasz przysłowie „nie stawiaj wszystkiego na jedną kartę”.

Ta sama zasada obowiązuje także w przypadku doboru właściwego kanału marketingowego dla Twojej firmy.

Jeśli nie chcesz żyć w stałym strachu przed wszelkimi nowinkami Facebooka lub Google’a, warto opracować strategię, która będzie kontrolować wszystkie Twoje kanały marketingowe.

Mając to na uwadze, postanowiliśmy odejść nieco od wiadomości email i omówić to, w jaki sposób SEO i płatne reklamy mogą pomóc w rozwoju Twojej bazy klientów.

Niniejszy 60-stronicowy poradnik zawiera komentarze ekspertów branżowych z Shopify, Shoplo oraz Omniconvert. Dzięki niemu nauczysz się niezbędnych podstaw marketing automation, aby zwiększać sprzedaż i oszczędzać czas.

Czas, który możesz wykorzystać do skupienia się na innych, ważnych rzeczach.

Dlaczego marketing automation?

Gdybyśmy zadali Ci pytanie: co robisz, aby Twój sklep internetowy sprzedawał więcej? – Twoja odpowiedź zapewne skupiłaby się na prowadzeniu promocji, optymalizacji strony w wyszukiwarkach lub organizacji płatnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Mniej prawdopodobna byłaby odpowiedź, że próbujesz ograniczyć czas poświęcany na powtarzalne zadania – takie jak prowadzenie kampanii email marketingowych.

A szkoda, bo dzięki temu można z łatwością obniżyć ponoszone koszty i oszczędzić czas, automatyzując choćby jeden z poniższych procesów:

  • wdrażanie nowych klientów,
  • segmentacja leadów i klientów na podstawie ich preferencji lub działań,
  • reaktywacja kontaktów nieaktywnych dla zapewnienia lepszej dostarczalności,
  • przedstawianie aktualnym klientom ofert, które mogą ich zainteresować,
  • wysyłanie próśb o napisanie recenzji zakupionego produktu.

 

To jednak nie wszystko. Istnieje ponad 20 sposobów na zautomatyzowanie komunikacji emailowej.

 

Na marketing automation nigdy nie jest za późno

W jednym z artykułów na naszym anglojęzycznym blogu zebraliśmy opinie takich ekspertów marketingowych jak dr Dave Chaffey, Michael Brenner, Kath Pay czy Daniel Brzeziński, którzy podzielili się swoją wiedzą na temat przezwyciężania najtrudniejszych wyzwań przy wprowadzaniu marketing automation.

Wciąż możesz jednak uważać, że dla Ciebie jest już za późno.

Choć może się to wydawać mało prawdopodobne, to inicjowanie zautomatyzowanych kampanii na późniejszym etapie działalności ma swoje zalety.

Jeśli prowadzisz firmę dość długo i radzisz sobie bez porządnej automatyzacji, to możesz osiągnąć wyłącznie więcej.

Każdy kolejny zautomatyzowany proces może wygenerować większy zwrot z inwestycji.

Zapewne posiadasz już wiele treści, którymi można byłoby wypełnić cykle automation, co nie zdarza się w przypadku początkujących firm.

Innymi słowy, nie pozwól, by błędne wyobrażenia odwróciły Twoją uwagę od potencjalnych zalet automatyzowania komunikacji marketingowej.

Pobierz ebooka i daj nam znać, co o nim sądzisz

Liczymy na to, że nasz poradnik pomoże Ci prowadzić przyszłe kampanie marketingowe – niezależnie od tego, czy ma wyłącznie zaoszczędzić Ci trochę czasu, czy uniezależnić Cię od zmian Facebooka lub Google.

 

Na koniec chcielibyśmy zadać Ci jeszcze jedno pytanie:

Na czym polegały najpoważniejsze wyzwania, które stały na drodze do rozwoju Twojej firmy w internecie?

Daj nam znać w komentarzu pod artykułem. Możliwe, że razem wpadniemy na rozwiązanie, dzięki któremu Twoja firma będzie jeszcze skuteczniejsza.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x