Reklama na Facebooku w 2017 r. 6 wniosków z Facebook EMEA Cross-Border

Czyli kilka słów o tym, dlaczego last-click odchodzi powoli w niebyt a sprzedaż za granicą staje się łatwiejsza dzięki Facebook Ads.

 

Facebook EMEA Cross-Border

21 lutego w Dublinie odbyła się konferencja Facebook EMEA Facebook Cross-Border. Motywem przewodnim spotkania były możliwości reklamowe na Facebooku dla firm wchodzących na rynki zagraniczne lub firm, które chcą ową działalność rozszerzyć. Nie zabrakło także wskazówek przydatnych dla mniejszych biznesów, które skutecznie i bez niepotrzebnego „przepalenia” budżetu, chciałyby trafić do potencjalnych klientów.

Oto 6 kwestii, na które warto zwrócić uwagę podczas tworzenia reklamy na Facebooku w 2017 roku.

 

Model atrybucji

Jedną z najbardziej istotnych kwestii jest odchodzenie od modelu atrybucji w modelu last click (czyli zliczania konwersji do ostatniego źródła ruchu) na rzecz bardziej uniwersalnego multi-touch attribution, który wskazuje nie tylko kliki, ale także wyświetlenia reklamy przez odbiorcę. Dzięki temu możemy dokładnie określić, który kanał jest najbardziej skuteczny podczas prowadzonych przez nas działań e-marketingowych. Jest to jeden z powodów, przez które pojawia się różnica w wynikach konwersji np. na Facebooku i Google Analytics. W przypadku tego drugiego, konwersje zliczane są przez (stosowany przez większość z nas) model last click. Facebook zaś domyślnie stosuje 1-dniowe okno atrybucji dla konwersji po obejrzeniu, zaś 20 dni dla konwersji po kliknięciu.

Innymi słowy, nawet jak ktoś zobaczył naszą reklamę na Facebooku, a następnie zakupił produkt poprzez kliknięcie w reklamę w Google AdWords – Facebook i tak zliczy ją dla siebie.

 

advertisement-online-GetResponse-infografika

Źródło: https://atlassolutions.com/insights/measuring-business-results-beyond-the-last-click

 

Model rozliczenia

W tym przypadku uwagę skupiono na dwóch modelach, w zależności od potrzeb reklamodawcy. Z jednej strony mamy model brand awareness, który pozwala na zwiększenie rozpoznawalności naszej marki, z drugiej zaś – model CPA (cost per action), który polega na rozliczaniu tylko za konwersje. Widać zatem, że powoli odchodzi się od modelu CPC (cost per click) w którym to jedyną korzyścią były kliknięcia – niekoniecznie te konwertujące.

 

Lookalike

Jest to bardzo „reklamowany” i polecany model akwizycji nowych klientów na Facebooku. Wystarczy tylko lista (np. mailowa czy też z pixela Facebooka) najbardziej wartościowych klientów, mogą to być np. klienci kupujący często lub płacący abonament przez długi okres. Do owej listy tworzymy listę podobnych użytkowników, do której skierujemy swój przekaz reklamowy. Warto pamiętać, że lista ta musi być bardzo staranie wyselekcjonowana – nie ma sensu np. tworzenie lookalike do wszystkich odwiedzających naszą stronę, bo prawdopodobnie będzie ona słabo konwertować. Na konferencji potwierdzono, że w najbliższym czasie będzie można tworzyć podobnych odbiorców dla paru krajów, tzw. multi-country lookalike.

 

Kreacja

Przedstawiciele Facebooka zwrócili uwagę na fakt, jak często po macoszemu traktowany jest aspekt tworzenia reklam. Przede wszystkim, warto korzystać z najnowszych rozwiązań w tym zakresie proponowanych przez Facebooka, tj. reklam karuzelowych, pokazów slajdów czy też formatu wideo. Warto zwrócić również uwagę, że ciekawy materiał można nakręcić nawet smartfonem – przykładem był film reklamowy samochodów marki Bentley nagrany… za pomocą iPhone 5s.

 

Facebook Audience Network

Pomimo różnych opinii reklamodawców, Facebook wciąż udoskonala swoją sieć reklamową i sprawia, że jej efekty są coraz bardziej interesujące. Warto dodać, że niedawno została dodana opcja wykluczeń danej tematyki z sieci reklamowych – możemy np. nie pokazywać się w kategoriach hazard czy też polityka. Dzięki temu możemy lepiej kontrolować to, w jakim miejscu wyświetlają się nasze reklamy.

 

Monster-GetResponse-na-konferencji

Monster GetResponse też poleciał na konferencję do Dublina

 

Split-testy

To nic innego, jak testowanie różnych opcji adsetów. Możemy (oprócz demografii, kreacji czy też sposobu rozliczania) sprawdzić – nawiązując do wcześniejszego punktu – skuteczność połączenia sieci reklamowej i „zwykłego” reklamowania na Facebooku. Więcej o split-testach na Facebooku możecie przeczytać w poprzednim artykule.

 

I co dalej?

Podsumowując najistotniejsze kwestie poruszone podczas konferencji EMEA Cross-Border można zauważyć, że Facebook coraz mocniej stawia na kwestie związane z konwersją, co przecież dla sprzedawców jest najważniejsze. Lookalike, CPA, sieć reklamowa czy też spojrzenie pod nieco innym kątem na model atrybucji sprawiają, że za pomocą paru kliknięć jesteśmy w stanie stworzyć ciekawą i konwertującą kampanię sprzedażową.

 

Jakie są Twoje przeczucia co do kierunku rozwoju reklam na Facebooku w tym roku? Podziel się swoją opinią w komentarzach poniżej.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x