Responsywne landing pages – dlaczego ich potrzebujesz?

Odpowiedź na to pytanie jest naprawdę prosta – jeśli chcesz, by wszyscy odbiorcy otrzymali Twoją wiadomość, jej wygląd musi być dostosowany do urządzeń, z których korzystają.

 

Design responsywny adaptuje wygląd strony do każdego urządzenia, zapewniając użytkownikom możliwie najlepsze doświadczenia. W dzisiejszym poście oraz załączonym do niego poradniku znajdziesz inspiracje, dzięki którym będziesz mógł tworzyć skuteczne strony docelowe!

Większość z nas regularnie sprawdza skrzynkę email na smartfonach i tabletach. Musisz więc być pewien, że wszyscy będą mogli bez problemu odczytać Twoją wiadomość, bez względu na to jakiego sprzętu używają. I to właśnie jest pole do popisu dla responsywnych landing pages.

Landing page jest kluczowym elementem kampanii email marketingowej. Dla wielu marketerów stanowi wręcz podstawę działań. Design responsywny strony umożliwia użytkownikom wykonanie wezwania do działania (CTA): np. zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka czy zakup oferowanego produktu.

 

Czym są responsywne landing pages?

Ale czym właściwie jest design responsywny? Według Kayli Night jest to „podejście, które zakłada, że podczas przygotowania i rozwoju projektu bierzemy pod uwagę konfigurację sprzętową użytkownika. Przede wszystkim rozdzielczość i orientację ekranu, z którego korzysta. W praktyce polega to na zastosowaniu odpowiedniej struktury HTML, łatwo przystosowującej się do wybranego rozmiaru ekranu i korzystającej z zapytań media queries. Gdy użytkownik przechodzi z laptopa na iPada, strona internetowa powinna automatycznie dopasować rozmiar grafik i dostosować swoją strukturę do rozdzielczości. Innymi słowy, strona internetowa powinna dopasować się do preferencji użytkownika. Tym sposobem, moglibyśmy wyeliminować konieczność projektowania i rozwoju strony pod kątem każdego nowego gadżetu, który pojawi się na rynku”

 

3 najważniejsze powody, dla których potrzebujesz responsywnych landing pages

 

1. To najlepsze rozwiązanie dla użytkowników

Korzystamy z sieci za pomocą różnych urządzeń mobilnych. Dzięki designowi responsywnemu, Twoja strona zapewni wszystkim użytkownikom jak najlepsze doświadczenie.

 

2. Przynoszą korzyści Twojej firmie

Twój landing page będzie dostępny dla wszystkich użytkowników – bez względu na to z jakiego korzystają. Oznacza to, że Twoi odbiorcy będą w stanie sprawdzić ofertę i kupić dany produkt – z dowolnego zakątka na Ziemi, bez względu na strefę czasową.

 

3. Są polecane przez Google

Google sugeruje stosowanie designu responsywnego. Twoja strona zostanie wyżej wypozycjonowana w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie i tym sanmym zwiększy konwersję.

 

startup-photos

 

Liczba użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych

Oto garść statystyk zaczerpniętych z Pew Research Center’s Mobile Technology Fact Sheet:

  • 58% dorosłych Amerykanów posiada smartfona,
  • 32% dorosłych amerykanów posiada czytnik e-booków,
  • 42% dorosłych Amerykanów posiada przenośny komputer.

 

Przyglądając się bliżej statystykom Comscore, można wysnuć wniosek, że naprawdę warto docenić użytkowników mobilnych.

 

Podsumowanie

Coraz więcej osób korzysta z kilku urządzeń mobilnych jednocześnie. A sprzęty te mogą mieć przecież różne rozmiary ekranów. Minął już czas, gdy wystarczyło zaprojektować stronę internetową z myślą o ekranie komputera stacjonarnego oraz jej wersję mobilną przeznaczoną dla mniejszych ekranów.

Pobierz poniższy poradnik i odkryj potencjał responsywnych landing pages. Dowiedz się, dlaczego właściwie ich potrzebujesz, poznaj najlepsze praktyki projektowania takich stron i odkryj, jak korzystać z kreatora landing pages. Co więcej – w poniższym poradniku znajdziesz również inspirujący lookbook, który z pewnością zmotywuje Cię do stworzenia własnej strony!

article

Poradnik "Jak projektować skuteczne landing pages?"

Czy wiesz, jak ważny jest design responsywny? Znasz najlepsze praktyki projektowania landing pages? W poradniku znajdziesz również inspirujące przykłady projektów stron oraz praktyczne wskazówki, które możesz wykorzystać w kreatorze formularzy landing pages GetResponse.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x