Stan email marketingu w Polsce 2013 – raport GetResponse

Już po raz drugi sprawdziliśmy stan email marketingu w Polsce.

 

W tym celu przebadaliśmy 223 różnej wielkości firmy z 15 branż. Aby możliwie najdokładniej określić poziom zaawansowania i skuteczności email marketingu, przeanalizowaliśmy m.in. takie elementy jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność oraz optymalizacja wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że najwyższy poziom email marketingu prezentują największe firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67%. Co ciekawe, w ubiegłym roku na pierwszym miejscu – ze średnim wynikiem 69% – znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników).
Screen Shot 2013-10-28 at 10.28.38

 

Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach email są nieruchomości (73%). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72%) i zajęła drugie miejsce w rankingu.

Wyniki badania wskazują, że nie wszystkie elementy kampanii email marketingowych traktowane są równomiernie. Największą uwagę przebadane firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów, optymalizacji formularzy zapisu i dostarczalności wysyłanych wiadomości. A mimo to, i tak w tych elementach można zauważyć niekonsekwencję w działaniu i stosowanie tylko niektórych – zazwyczaj tych najpopularniejszych – narzędzi i taktyk, np. stosowania formularzy zapisu (84%), umieszczania linka umożliwiającego rezygnację z subskrypcji (84%), czy regularnej wysyłki newslettera (72%).

Szczegółową analizę badania oraz porównanie z wynikami z ubiegłego roku można znaleźć w raporcie „Stan email marketingu w Polsce 2013”.

Patronami medialnymi raportu są:

loga_01

Patronatem merytorycznym raport objęli:

loga_02

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x