Świąteczne kampanie promocyjne [darmowy poradnik]

Najwyższy czas dopracować świąteczną kampanię marketingową. Zaplanuj wszystkie działania w najdrobniejszych szczegółach i zaskocz swoich subskrybentów doskonale przygotowaną kampanią marketingową.

Dla tych wszystkich, którzy chcą wykorzystać zbliżające się okazje marketingowe, przygotowaliśmy niespodziankę – darmowy ebook opisujący 3 filary skutecznych kampanii świątecznych.

Jeżeli chcesz przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową, potrzebujesz silnej strategii, integrującej kilka kanałów komunikacji. W naszym poradniku znajdziesz pomysły na wykorzystanie email marketingu, social media oraz content marketingu w przeprowadzeniu kampanii marketingowych o szerokim zasięgu.

Co ciekawe, wykorzystanie tych kanałów wcale nie wymaga dużego budżetu. Zwróć uwagę na cele biznesowe Twojej firmy i wykorzystaj nasz poradnik do wdrożenia swoich świątecznych pomysłów.

 

Social Media

Media społecznościowe na zawsze zmieniły sposób komunikacji firm z klientami. Dziś każdy może w dowolnym momencie wypowiedzieć się na temat Twojej marki, a jego opinia jest od razu dostępna dla wszystkich użytkowników. Dlatego bliski kontakt z odbiorcami jest tak ważny – bierz pod uwagę ich uwagi, zbieraj opnie i wykorzystaj je do przygotowania kampanii, które wykroczą ponad ich oczekiwania.

Dedykowany zespół może wykorzystać firmowy profil w mediach społecznościowych, tak by zadbać o najwyższej jakości obsługę klienta. Socialbakers – firma zajmująca się marketingiem w social media, używa terminu „społecznie oddani” (ang. Socially Devoted), aby opisać najbardziej zaangażowane i najszybciej reagujące na aktywność użytkowników marki w mediach społecznościowych.

„Spoołecznie Oddane marki są świadome zmian dotyczących relacji z klientami. Wiedzą, że w mediach społecznościowych są najbardziej zaangażowani i aktywni odbiorcy. Ci odbiorcy oczekują błyskawicznej odpowiedzi na pozostawione pytania i wątpliwości.”

Odpowiednio prowadzony profil pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów, kierowanie ruchu na stronę firmową internetową i zwiększenie sprzedaży. Możesz przeprowadzić kampanie reklamowe, aby dotrzeć do precyzyjnie określonych grup odbiorców i budować listę adresową za pomocą wysokiej jakości leadów.

 

Content Marketing

Zdaniem Niela Patela, content marketing pozwala firmom na przeprowadzenie kampanii edukacyjnych na temat produktów i usług wśród obecnych i potencjalnych klientów.

„Celem jest zaoferowanie wskazówek, pomocy oraz informacji, które są wartościowe dla klientów. Informacje te mogą być udzielane w formie blog postów, webinarów, materiałów wideo oraz postów w mediach społecznosciowych. Do Twojej dyspozycji jest nieskończenie wiele możliwości.”

Zdobądź informacje na temat docelowych odbiorców. Sprawdź kim jest Twój idealny klient i przygotuj dla niego wartościowe, angażujące treści, które pomogą mu odnieść sukces. Wartościowy content podnosi wiarygodność Twojej marki i pozycjonuje Cię jako eksperta w branży. Content jest siłą napędową kampanii marketingowych, przyciąga wysokiej jakości leady i pomaga zrealizować cele biznesowe.

 

Email Marketing

Email od zawsze jest jednym z najskuteczniejszych kanałów marketingu cyfrowego. Jak wynika z raportu Client Email Report 2015, każdy dolar zainwestowany w email marketing przynosi 38 dolarów zwrotu.

Za tak wysoki zwrot z inwestycji odpowiada kilka konkretnych cech. Z pomocą kanału email możesz:

  • Prowadzić zróżnicowane kampanie, aby zaangażować odbiorców
  • Wysyłać spersonalizowane wiadomości do poszczególnych grup subskrybentów
  • Wykorzystywać automatyzację – podnosić wydajność i oszczędzać czas
  • Integrować działania email marketingowe z innymi narzędziami
  • Sprawdzać statystyki i optymalizować kampanie w oparciu o wiarygodne dane

 

W ramach inspiracji, poradnik dodatkowo wzbogaciliśmy o przykłady kampanii email marketingowych z ubiegłego sezonu.

 

Zadbaj o swobodny przepływ informacji

Jako marketer musisz rozumieć problemy jakie napotykają Twoi odbiorcy; sposoby, w jaki korzystają z Twojej strony internetowej oraz treści, które są dla nich najbardziej angażujące. Połącz wszystkie kanały marketingowe w spójny system – sięgnij po dane, które umożliwią Ci podejmowanie świadomych decyzji.

Wykorzystaj media społecznościowe oraz statystyki email marketingowe, aby dowiedzieć się czy treści spełniają oczekiwania odbiorców. Skorzystaj z systemu do zarządzania sprzedażą, aby sprawdzić wpływ kampanii marketingowych na sprzedaż. W końcu celem każdej kampanii marketingowej jest realizacja jakiegoś celu biznesowego.

Nasz najnowszy poradnik możesz pobrać TUTAJ.

 

Czy powiesz na trochę świątecznej inspiracji?

Aby wprowadzić Cię w świąteczny nastrój, chciałbym podzielić się z Tobą trzema spośród moich ulubionych świątecznych GiFów. Uśmiechnij się – święta już niebawem! 🙂

 

5e8651fbab311767df8dcaa6d744e745

 

14.1112_US_CardGIF_1a_2

 

 

fef78805840c0a33f4e96bc6d68d202c.jpg

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x