VIEWS

Umieść formularz zapisu na Facebooku

Umieszczanie formularza zapisu na stronie internetowej firmy lub blogu to bez wątpienia najczęściej stosowany sposób budowania listy subskrybentów.

 

W końcu są to dwa najpopularniejsze miejsca, które odwiedzają internauci zainteresowani produktami lub usługami danej firmy.

Jednak od jakiegoś czasu do najpopularniejszych miejsc w sieci zawierających wiele informacji z przeróżnych dziedzin można także zaliczyć portal społecznościowy Facebook.

To właśnie m.in. na Facebooku wielu internautów szuka wiadomości na temat interesujących ich produktów lub usług. Pomagają im w tym firmowe „Fan Pages”, które bardzo często zrzeszają tysiące fanów danego produktu lub marki. Warto w takim razie podtrzymać ich zainteresowanie firmą i dać im możliwość zapisania się również do listy mailingowej. Można to zrobić umieszczając formularz zapisu na firmowej „Fan Page”.

GetResponse pozwala szybko i łatwo zintegrować formularz subskrypcji ze stroną na Facebooku.

Poniżej zamieszczamy szczegółowy opis, który krok po kroku przeprowadzi Was przez wszystkie etapy.

1. Znajdź w wyszukiwarce Facebooka aplikację FBML

 

2.Przejdź na stronę aplikacji i kliknij link znajdujący po lewej stronie „Dodaj do mojej strony”.

 

3. W wyświetlającym się oknie należy wybrać stronę, do której chcesz dodać formularz zapisu.

 

4. Następnie przejdź do firmowej strony, którą wybrałeś i kliknij „Edytuj element strona”. Znajdź aplikację FBML i kliknij „Edytuj”.

 

5. W edycji aplikacji należy uzupełnić dwa pola – tytuł boxa oraz FBML. Jako tytuł boxa najbezpieczniej jest wpisać „Newsletter”, a kod HTML skopiuj ze swojego konta GetResponse. Znajdziesz go tworząc formularz zapisu w Odbiorcy-> Formularze. Możesz stworzyć zupełnie nowy formularz lub edytować jeden z tych, który już używasz np. na swojej stronie internetowej lub blogu. Wklej kod i kliknij „Zapisz zmiany”.

 

Gotowe! Przejdź  z powrotem na firmową „Fan Page” i podziwiaj efekt swojej kilkuminutowej pracy. Formularz zapisu powinien znajdować się w pasku głównym.

 

Aby formularz był jeszcze bardziej widoczny, można go umieścić  głównej części firmowej strony. Wystarczy kliknąć ponownie„Edytuj element strona” i tak jak poprzednio, wyszukać wśród aplikacji tą o nazwie FBML i w edycji ustawień przy opcji „Pole” kliknąć „dodaj”.

 

Następnie w menu głównym wybierz zakładkę „Pola” i w „Pole edycji” kliknij „Przejdź do zakładki Tablica”

Możesz teraz przejść na stronę główną i sprawdzić czy wszystko się udało. Formularz zapisu powinien znajdować się w lewej części strony i być gotowy do zbierania nowych subskrybentów. Teraz osoby odwiedzające Twoją stronę na Facebooku będą mogły bezpośrednio zapisać się do Twojej kampanii email marketingowej.

 

Proste, prawda?

Można również spróbować innych funkcjonalności umożliwiających integrację email marketingu z social media. Więcej informacji na temat można znaleźć tutaj.

Zapraszamy do dzielenia się wszelkimi pytaniami lub sugestiami w komentarzach.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x