Jak uniknąć błędów przy wysyłce mailingowej – pomocna “checklista”

Dla każdej marki, która codziennie dociera z komunikacją marketingową do tysięcy czy setek tysięcy osób, popełnienie nawet “niewielkiego” błędu, może być bardzo kosztowne.

Nie tylko zrobisz złe wrażenie na odbiorcach (i w konsekwencji nadszarpniesz reputację marki), ale spowodujesz też, iż konwersja będzie niższa od zakładanej. Dlatego, jako marketer powinieneś zadbać o to, by zredukować popełniane błędy do minimum.

Prawdą jest, iż każdy z nas zaliczył jakieś wpadki, przeoczył błędy i wcisnął przycisk “wyślij”.  Dobra wiadomość jest jednak taka, iż wiele z tych błędów można uniknąć. Poniżej kilka podpowiedzi, lista, która pomoże Ci wyeliminować je, zanim wyślesz maila swoim klientom.

 

1. Sprawdź czy wybrałeś właściwą listę

Po pierwsze upewnij się, iż na Twojej liście są właściwi adresaci. Sprawdź, czy wybrałeś właściwą listę i zaktualizowałeś ją przed wysyłką. Zwróć uwagę na liczebność wybranej listy. Powinna być zbliżona do tego co masz w “głowie”. Jeśli wysyłkę robi za Ciebie agencja, załącz tę liczbę w briefie.

 

2. Miej baczenie na problemy techniczne oraz nieprawidłowe linki

Sprawdź techniczną część swojej kampanii. Upewnij się, że Twoje emaile wyświetlą się prawidłowo w różnych klientach pocztowych: gmail, outlook, jak również na urządzeniach mobilnych. Zwróć również uwagę, czy nie ma problemów z kodem html lub czy docelowa strona www (ang. landing page) jest poprawnie podlinkowana. Musisz też być w 100% pewny, że cały proces zamówień hula, jak trzeba. Zdajesz sobie na pewno sprawę, że nie ma nic gorszego, niż źle odsyłające linki lub co gorsza linki, które prowadzą do produktów, niedostępnych w ofercie. Z pewnością takie błędy zaważą na skuteczności Twojej kampanii.

 

3. Przyjrzyj się dostępnym narzędziom

Powinieneś mieć pod ręką narzędzia do śledzenia kliknięć i otwarć maili. Ale czy masz też ustawione inne narzędzia pomiaru poza kliknięciami? Ważne jest, aby docelowo tworzyć raporty bazując na właściwych KPI. Bez właściwych danych, zarządzanie kampaniami mailowymi, jest jak lot w ciemnościach. Upewnij się więc, iż masz do dyspozycji wszystkie narzędzia do pomiaru i śledzenia swojej kampanii, i że zaplanowałeś sobie również czas na śledzenie statystyk po wysyłce.

 

4. Czy wszystkie elementy są na miejscu?

Upewnij się, iż wszystkie “niezbędne” elementy są zaimplementowane w Twoim mailu. Link do wypisania się z subskrypcji, link pozwalający odbiorcom aktualizować swoje preferencje czy adres email. Sprawdź, czy wysyłka jest możliwa do odczytania przez przeglądarkę www … Ale najważniejsze. Wyjaśnij odbiorcom, jak mogą się z Tobą skontaktować w przypadku pytań, wątpliwości, chęci złożenia reklamacji czy zakupu produktu. Najlepiej dodaj linki. Nie do przecenienia jest też adres zwrotny, który pojawia się w okienku “odpowiedz do”. Upewnij się też, że inne standardowe, a możliwe do zaimplementowania elementy, takie jak przyciski poszczególnych portali społecznościowych są wdrożone i działają bez zastrzeżeń.

 

5. Dynamiczny content

Bardzo często, by email był bardziej atrakcyjny i dostosowany do preferencji indywidualnego odbiorcy, marketerzy dodają do niego dynamiczny kontent. Upewnij się, że wszystkie pola są prawidłowo wypełnione oraz sformatowane, a dodany materiał spełnia swoją funkcję. Jeśli nie masz wiedzy nt. określonych elementów personalizacji czy segmentacji (np. nie masz pojęcia czy w mailu zostało dołączone prawidłowe zdjęcie produktu) skonsultuj się z osobą, która ma taką wiedzę. Koniecznie sprawdź, czy pola, które wykorzystujesz do personalizacji, np. podczas dodawania nazwy firmy czy imienia (np. Szanowny Panie Janie) są prawidłowo określone, a już z pewnością, że nie zostały pozostawione puste.

 

6. Śpij spokojnie i czerp radość ze swoich aktywności email marketingowych

Jest kilka rzeczy, które powinny zostać skrupulatnie sprawdzone pod kątem ewentualnych błędów, jeszcze przed wysyłką. “Checklista” powyższa może zostać przez Ciebie wykorzystana jako przewodnik przy każdej kampanii emaliowej. Możesz do niej dodać również inne elementy, które wg Ciebie mają kluczowe znaczenie.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x