W poszukiwaniu specjalisty marketingu online

Rynek reklamy i marketingu internetowego rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Analitycy prognozują, że już w tym roku globalne wydatki na reklamę w internecie będą większe niż wydatki na reklamę w telewizji. Światowy rynek reklamy internetowej zwiększy w 2017 roku wartość o 13 proc., by osiągnąć zawrotne 205 miliardów dolarów! Tym samym udział internetu w globalnych wydatkach na reklamę sięgnie 36,9 proc. (wobec 34 proc. w 2016).

Rozwój tego rodzaju marketingu spowodowany jest dynamicznymi zmianami w zachowaniach konsumentów, którzy coraz więcej spraw rozwiązują w internecie: od zakupów, przez naukę, do wizyty u lekarza. Wobec takiej sytuacji, firmy także musiały zmienić zasady swojej działalności, struktur i ogólnego spojrzenia na swoje otoczenie biznesowe. Tym samym musiały stawić czoła zupełnie innym wyzwaniom – technologicznym, kadrowym, ale także w zakresie wiedzy.

Patrząc na rynek, większość problemów związanych z działalnością firmy w warunkach internetowych, sprowadza się do braku odpowiednich ludzi z odpowiednimi kompetencjami. Dlatego głównym wyzwaniem firm, jest zdobycie odpowiednich specjalistów w nowej dziedzinie. Nie jest to jednak takie proste.

A dlaczego brakuje specjalistów na rynku?

 

Możemy wyróżnić dwa powody takiego stanu:

  1. Popyt na specjalistów marketingu internetowego jest większy niż ich podaż,
  2. Firmom trudno ocenić jakich kompetencji dokładnie poszukują.

 

Problemy z rekrutacją

Na popularnych portalach dotyczących pracy widnieje kilkaset ogłoszeń dla specjalistów online marketingu. Z drugiej jednak strony, do tej pory faktycznie nie było kierunków studiów, które takich specjalistów by kształciły.

Wykształcenie specjalisty odbywa się więc poprzez praktykę, co powoduje, że ich liczba nie ma szans zwiększać się w tempie, w jakim rośnie popyt na tego rodzaju pracowników. Z tego powodu rosną wynagrodzenia i wymagania. Rynek staje się rynkiem pracownika i nie wszystkie firmy stać na poniesienie takich kosztów utrzymania specjalisty.

 

Brak wiedzy w firmie

Poszukiwanie specjalisty nie dość, że trwa długo i jest kosztowne, to i tak nie gwarantuje żadnego sukcesu. Często wynika to z faktu, że firma nie wie, jakich konkretnie kompetencji potrzebuje i zatrudnia niewłaściwe osoby.  Nie ma jednoznacznie określonych kosztów, ale szacuje się, że nieudana rekrutacja to koszt od 30 000 do ok. 100 000 zł. Mimo tak wysokich poniesionych kosztów, firma najczęściej wciąż nie ma specjalisty, nadal nie wie kogo poszukiwać i czemu dana rekrutacja się nie udała.

Czy jest na to jakieś rozwiązanie?

 

GetResponse_marketing_masters

 

GetResponse pomaga przygotowywać specjalistów

Przyglądając się tym zjawiskom, GetResponse postanowiło wesprzeć rozwój rynku i zwiększyć liczbę specjalistów na rynku.

Dołączyliśmy do ciekawego projektu – Szkoły Performance Marketingu – Marketing Masters, która prowadzi kurs Junior Online Marketing Specialist. Założeniem kursu jest przygotowanie nowych specjalistów w taki sposób, aby mogli od razu zacząć działać w najbardziej popularnych obszarach  marketingu w internecie. Szeroki zakres tematyczny (250 godzin zajęć warsztatowych), pozwoli na szybkie (3 miesiące) przygotowanie certyfikowanego specjalisty, który od razu będzie w stanie zająć się najbardziej palącymi wyzwaniami marketingowymi w firmie.

 

Projekt spotkał się bardzo dobrym przyjęciem na rynku, zarówno od strony pracowników (absolwentów) jak i pracodawców. W projekt szkoleniowy Marketing Masters, oprócz zespołu GetResponse, zaangażowani są najlepsi szkoleniowcy, trenerzy i specjaliści na rynku, a patronat nad kursem objęły Internetowe Rewolucje – największy projekt edukacyjny firmy Google.

Zajęcia rozpoczynają się 30 września na Campus Warsaw (Google Space).

 

Chcesz wiedzieć więcej? Wejdź na stronę projektu i sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy!

 

 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

Naciskając “Zapisz się”, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez GetResponse sp. z o.o. (ul. Arkońska 6/A3, 80-387 Gdańsk) powyższych danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, reklamowych i marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz na przesyłanie na podany adres email informacji handlowych od GetResponse sp. z o.o.
x