WordPress i e-commerce – jak zwiększyć konwersję w sklepie online?

Platforma WordPress cieszy się dużą popularnością wśród osób prowadzących handel elektroniczny. Jej uniwersalność i mnóstwo wtyczek do e-commerce sprawiają, że znakomicie nadaje się do prowadzenia sklepu internetowego. Jednak samo założenie sklepu online nie daje jeszcze gwarancji, że będziesz zarabiać pieniądze przez Internet.

Aby Twoja strona odniosła sukces, musisz mieć świadomość tego, jak istotny jest jej projekt oraz zamieszczone treści, a także jak elementy te wpływają na decyzje zakupowe odwiedzających. Możesz zwiększyć wskaźnik konwersji w sklepie prowadzonym na WordPressie, wprowadzając w życie kilka prostych wskazówek:

WordPress-ecommerce

Popraw szybkość strony

Szybkość ładowania strony odgrywa niezmiernie ważną rolę w zakupach internetowych. Według Kissmetrics, każda sekunda opóźnienia w ładowaniu landing page może obniżyć wskaźnik konwersji o 7%. Szybsza strona zapewni większe zaangażowanie odwiedzających ją osób – dzięki temu więcej z nich odpowie na wezwanie do działania. Aby poprawić szybkość strony działającej na WordPressie, zacznij od tych kilku kroków:

1) Wybierz rzetelnego dostawcę hostingu. Nie jesteś w stanie kontrolować prędkości serwerów, ale możesz zdecydować, komu powierzysz hosting Twojej strony. Dostawca posiadający szybkie serwery zapewni stronie odpowiednią szybkość. Pamiętaj, że jeśli hosting nie spełnia Twoich potrzeb, w dowolnym momencie możesz go zmienić.

2) Uruchom przechowywanie danych w pamięci podręcznej wyszukiwarki (ang. cache). Zapamiętywanie podręczne w wyszukiwarce oznacza, że osoby ponownie odwiedzające stronę będą miały dostęp do wybranych plików w serwisie z poziomu wyszukiwarki, nie zaś serwera strony. To zwiększa prędkość działania strony w trakcie kolejnych wizyt. Przechowywanie danych w pamięci cache można uruchomić za pomocą takich wtyczek, jak W3 Total Cache.

3) Wybierz odpowiedni szablon WordPress. Zastosowanie zbyt skomplikowanego motywu może spowolnić stronę do wręcz żółwiego tempa. Wybierając go, zwróć uwagę zarówno na prędkość, jak i rozkład elementów na stronie.

4) Zoptymalizuj obrazki. Użytkownicy pobierają obrazek w pełnym rozmiarze – niezależnie od tego, w jakim formacie pojawia się na stronie. Większy rozmiar pliku oznacza, że będzie ściągał się dłużej. Dlatego rozmiar obrazka powinien pasować do rozmiaru wyświetlanego na stronie. Możesz skompresować grafikę za pomocą wtyczki WP Smush.

47% odwiedzających oczekuje, że strona załaduje się w ciągu dwóch sekund, zaś 40% osób opuści stronę, która będzie ładowała się dłużej niż trzy sekundy. Aby uzyskać najlepszy z możliwych wskaźnik konwersji, postaraj się zredukować prędkość ładowania witryny do mniej niż jednej sekundy. Przetestuj szybkość strony z wykorzystaniem Pingdom.

 

Zamieść na stronie wysokiej jakości grafikę lub filmik

Grafika, której używasz do promocji swoich produktów i usług, jest pierwszą rzeczą, jaką zobaczą potencjalni klienci. Badania dowodzą, że przemawia do nas wysokiej jakości treść wizualna. Według Inc., obrazki, które są przekonujące i związane z tematem, mogą poprawić oglądalność witryny o 81%. Może warto rozważyć profesjonalną sesję zdjęciową produktu?

Aby jeszcze bardziej zwiększyć wskaźnik konwersji, pomyśl o umieszczeniu na stronie lub profilach w mediach społecznościowych dobrej jakości filmiku. Klienci, którzy oglądają video, dokonują zakupu niemal dwa razy częściej niż pozostali. Filmiki mogą przestawiać instrukcje obsługi skomplikowanych produktów, animowane wyjaśnienia, opinie klientów lub prezentację Twoich wyrobów i usług. Postaraj się, aby filmik był krótki, zwięzły i na temat. Pamiętaj, aby obraz i dźwięk były dobrej jakości!

Dobrym przykładem sprzedawcy, wykorzystującego do angażowania odbiorców treści video, jest REI. Na ich serię filmików składają się, między innymi: wskazówki dotyczące oferowanych produktów, wywiady ze sportowcami i komentarze ekspertów.

 

Skup się na korzyściach, nie właściwościach

Klient, którego zaintrygujesz Twoim produktem, będzie chciał przeczytać o nim coś więcej. W tym momencie to właśnie opis produktu zdecyduje o sprzedaży. Jedna z technik pisania tekstów, zachęcających do zakupów, polega na skoncentrowaniu się nie na właściwościach, a na korzyściach z użytkowania produktu.

Na początku zidentyfikuj właściwości Twojego produktu, a następnie zastanów się, jakie korzyści mogą one przynieść użytkownikom. Jeśli sprzedajesz aparat, nie mów klientom, że posiada on wbudowaną kartę pamięci o pojemności 16 GB. Zamiast tego napisz, że 16 GB pamięci pozwoli im przechować ponad 2000 zdjęć, co oznacza, że będą w stanie utrwalić jeszcze więcej chwil ze swojego życia, spędzając przy tym mniej czasu na ciągłym zgrywaniu wykonanych fotografii i nagrań na komputer.

Świetny przykład tej taktyki stanowi strona produktu Kindle Fire marki Amazon. Amazon jasno określa korzyści (produkt jest szybki i responsywny, może być ładowany odpowiednio do potrzeb, nie trzeba się już martwić o pojemność pamięci, itp.). Potem zaś podpiera swoje tezy, pokazując, za sprawą których właściwości Kindle Fire można takie korzyści osiągnąć.

kindle-fire

Skupianie się na korzyściach pomaga klientom zrozumieć, dlaczego potrzebują danego produktu. Pozwala również na lepsze zobrazowanie korzyści, jakie przyniesie im jego posiadanie.

Zadbaj o wygląd strony

Ludzie kupują od osób, którym ufają – a projekt Twojej strony odgrywa istotną rolę w budowaniu zaufania. Według Search Engine People, 46% osób uważa, że to właśnie design pomaga im zdecydować, czy dana strona zasługuje na zaufanie. Warto poświęcić trochę czasu na stworzenie przekonującego landing page.

Strona e-commerce na WordPressie powinna zawierać jak najmniej reklam, posiadać wersję mobilną i skupiać się na doświadczeniu użytkownika. Odwiedzający zwracają również uwagę na użyte na stronie kolory. Czy odzwierciedlają one Twoją działalność? Nieaktywny link do strony z danymi kontaktowymi też może budzić wątpliwość co do Twojej wiarygodności.

Stworzenie odpowiedniego bloga na WordPressie może wiązać się z koniecznością wykupienia szablonu premium albo profesjonalnej usługi projektowania strony.

Dodatkowo, projekt może posłużyć do sprawdzenia, które miejsca strony oglądają kupujący. Dzięki temu będziesz mieć możliwość wpływania na ich decyzje zakupowe. Prosty design z dużymi przyciskami CTA skieruje ich wzrok dokładnie tam, gdzie sobie życzysz. Uwagę przyciągają również twarze. Ponadto, wskaźnik konwersji można zwiększyć, koncentrując się na tych elementach strony, które klienci już dobrze znają. Przykładowo: nie umieszczaj przycisku „Dodaj do koszyka” w miejscu, w którym nikt nie będzie w stanie go znaleźć.

Pokaż opinie użytkowników

Ludzie ufają informacjom otrzymywanym od podobnych im osób. Prezentowanie ocen produktów i recenzji zwiększa Twoją wiarygodność i zachęca odwiedzających do dokonania zakupu właśnie w Twoim sklepie. Według artykułu z 2010 roku, opublikowanego na stronie Search Engine People, 63% z nas twierdzi, że woli kupować produkty na stronach zamieszczających opinie klientów. Większość wtyczek do e-commerce posiada taką funkcję. Uruchom ją, kiedy będziesz mieć już wystarczająco dużo klientów, aby móc zacząć zbierać recenzje.

Pamiętaj, że opinie klientów nie muszą znajdować się na stronach produktowych.  Nagrody, cytaty czy statystyki możesz zamieszczać na stronie głównej albo w zakładce „O nas”. To właśnie w tej zakładce marka Hunter’s Marlborough opowiada czytelnikom, że jej wina zdobyły ponad 165 złotych medali; oprócz tego, używa zwrotu „nagradzane wina” w kilku innych miejscach witryny. Jako opinię użytkownika zamieszcza także cytat słynnego eksperta.

hunters-wines

Zaoferuj mały podarunek

Dawanie klientom podarunków oparte jest na idei wzajemności, zgodnie z którą otrzymanie prezentu sprawia, że czujemy się zobowiązani do odwzajemnienia się podobnym gestem. Możesz zaoferować:

  • Darmową treść na Twoim blogu,
  • Zniżkę z okazji zapisu do newslettera,
  • Prezent przy finalizowaniu transakcji.

Otrzymując prezent, klienci poczują, że powinni coś od Ciebie kupić. Victoria’s Secret jest dobrym przykładem sklepu, który rozdaje podarunki przy finalizowaniu transakcji. I cały czas zmienia ofertę, aby zachęcić klientów do ponownych odwiedzin.

victorias-secret

Taka taktyka zachęca ludzi nie tylko do zakupu, ale też do wydawania większych kwot pieniędzy.

Zwiększenie wskaźnika konwersji w sklepie prowadzonym na WordPressie wymaga dużo pracy i cierpliwości, dlatego już dziś zacznij wprowadzać w życie nasze wskazówki. Na pewno będziesz zadowolony z wyników!

 

Które porady zwiększające wskaźnik konwersji zastosujesz w pierwszej kolejności? Liczymy na to, że za jakiś czas opowiesz nam o efektach!

 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

x